GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MRE113 | ||||||||
Ders İsmi: | COMPUTER AIDED TECJNICAL DRAWING | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Ziya SÖĞÜT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere teknik çizimler ve bunların Deniz Mühendisliğinde kullanımı hakkında bilgi vermek, teknik çizim standartlarını öğrenmelerini, bilmelerini ve uygulamalarını sağlamak, proje çizimlerini okuyup analiz edebilmelerini ve ilgili CAD yazılımlarını kullanarak 2 ve 3 boyutlu teknik çizimleri tasarlama ve/veya revize edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Teknik çizime giriş, çizgiler, çizgi tipleri ve kullanımları, CAD ve ilgili yazılımların temelleri. Mimarlık ve inşaat mühendisliğinde teknik çizimler, CAD arayüzü ve çizim komutları. 2D teknik çizimlerin hazırlanması, inşaat çizgileri ve kullanımları, ilgili komutlar. Düzenleme komutları ve kullanımları. Taramalar, CAD dosya formatı, katmanlar ve kullanımları. Metin, liste ve boyut komutlarının uygulanması. Mimari ve statik CAD dosyalarının, blokların, özelliklerin, x bloklarının birleştirilmesi. Teknik çizimlerin çizilmesi, ölçeklendirilmesi ve başlıklandırılması. Farklı dosya formatlarında içe ve dışa aktarma. 3D modelleme: Terminoloji, temel modelleme teknikleri, kesit çizimi. Gelişmiş komutlar ve farklı mühendislik amaçları için CAD kullanımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teknik resim standartlarını bilmek ve uygulamak 2) Proje okumak, çizmek ve değerlendirmek 3) Mühendislik için CAD programlarının önemini kavramak 4) Üretim, ölçüm ve analizde CAD modellerinin kullanımının farkında olmak 5) Boyutlar ve ilişkiler kullanarak 2 boyutlu tam olarak tanımlanmış 6) Verilen katı modelden ana görünümleri elle çizmek 7) Katı model ve iki boyutlu CAD modelleri oluşturmak 8) Teknik çizimleri okumak ve anlamak 9) Parçaları ve bileşenleri modellemek montaj yeteneği kazanmak 10) Montajlar oluşturmak ve parçalar arasında montaj ilişkileri atamak 11) Montajları işlevsel yapabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknik çizim nedir, araç ve gereçler nelerdir | |
2) | Standart kağıt kalemler ve yazı çizgileri ve uygulamaları | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri |
3) | Geometrik çizimler | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri |
4) | Çokgen çizimleri | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri |
5) | Cad çizim ve teknikleri | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
6) | Çizim çalışmaları 2D | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
7) | Çizim uygulamaları 2D | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
8) | Ara sınav | Bilgisayar |
9) | Çizim Uygulamaları 3D | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
10) | Çizim Uygulamaları 3D | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
11) | Çizim Uygulamaları 3D | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
12) | Montaj oluşturma ve parçalar arasında montaj ilişkileri atama | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
13) | Montaj oluşturma ve parçalar arasında montaj ilişkileri atama | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
14) | Montaj oluşturma ve parçalar arasında montaj ilişkileri atama | Teknik resim kağıdı, çizim araç gereçleri ve bilgisayar |
Ders Notları / Kitaplar: | Open Sources Lecture Notes Autocad Program |
Diğer Kaynaklar: | Computer-aided Drawing and Design B. L. Davies, A. J. Robotham, A. Yarwood https://doi.org/10.1007/978-94-011-3074-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 5 | 10 | 50 |
Uygulama | 9 | 18 | 162 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | 1.5 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1.5 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 215 |