COMP111 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: COMP111
Ders İsmi: BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EZGİ ÖZER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üye. Ezgi ÖZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencinin;
1. Algoritma ve akış şeması oluşturma,
2. Uygun programlama dilini ve işletim sistemini seçme,
3. Bir bilişim sisteminin temel donanım parçalarını açıklama,
4. Bilgisayar ağları ve veritabanı sistemlerini örnekleyebilme,
yetilerine sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders Bilişim Sistemleri Mühendisliği (BSM) öğrencilerine temel kavramları ve teknikleri BSM'nin çağdaş konuları ile birlikte tanıtır. Ders mühendislik kavramları ve yaklaşımları ile çeşitli donanım sistemleri, yazılım geliştirme, algoritma tasarımı, programlama dilleri, mikroişlemciler, işletim sistemleri, bilgisayar ağları, veri yapısı ve veri modelleri, veritabanı yönetimi, Boole cebiri gibi konular ile bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili güncel bilgileri kapsar. Dersin önemli özelliklerinden biri, birden çok disiplini (bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, matematik ve bilgisayar, bilişim) bütünleştiriyor olmasıdır. Bilgisayar bilimi, teorik bilgi, yazılım mühendisliği, donanım mühendisliği, İnternet mühendisliği ve pratik uygulamaların yanı sıra BSM'nin gelişme perspektifini de kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir rutini çalışır hale getiren bir algoritma ve akış çizelgesi tasarlamak, oluşturmak ve kullanmaK
2) Programlama dilleri ve işletim sistemlerinin performansını karşılaştırmak
3) Bir bilişim sisteminin donanım parçalarını girdi ve çıktı aygıtı olarak sınıflandırmak ve analiz etmek
4) Bilgisayar ağlarını ve veritabanı sistemlerini sınıflandırmak ve örneklemek
5) Boolean cebiri ve temel aritmetik işlemlerini tanımlayabilmek
6) Bir Bilişim Sistemini kullanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Bilişim Sistemler Mühendisliğinin Temelleri
2) Veri depolama ve kodlamanın temelleri
3) Bilgisayar mimarisi ve makine dili
4) İşletim sistemleri
5) Ağ ve İnternet
6) Algoritma tasarımı ve algoritmalar
7) Programlama dilleri
8) Arasınav
9) Yazılım mühendisliği
10) Veri soyutlama
11) Veritabanı sistemleri
12) Bilgisayar grafiği
13) Yapay zeka
14) Hesaplama teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Glenn Brookshear, “Computer Science: An Overview”, 13th ed. Addison Wesley, 2018.
Diğer Kaynaklar: 1. J. G. Brookshear, D. Brylow, “Computer Science: An Overview”, 13th ed. Pearson, 2018.
2. Rifat Çölkesen, “Introduction to Computer Engineering”, DaisyScience, 2017.
3. D. Reed, “A Balanced Introduction to Computer Science”, 2nd ed. Prentice Hall, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi 1
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma 2
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 45
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 45
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 55
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü 82