ATAC001 ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION-IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ATAC001
Ders İsmi: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 0 2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA NURİ OLUR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mustafa Nuri OLUR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencileri Osmanlı Devleti’nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler ile XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri, Osmanlı Devleti’nde son dönem fikir akımları, XX. Yüzyıl başında Osmanlı Devleti’nin siyasi ve askeri durumu hakkında bilgilendirmektir. I. Dünya Savaşı, Anadolu’nun işgali ve tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı ve faaliyetleri, kongreler dönemi ve teşkilatlanma, son Osmanlı Mebuslar Meclisi’nin açılışı ve Misak-ı Milli’nin kabulü ile Milli Micadeleye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temellerini kavratmaktır. Bunlarla beraber TBMM’nin açılışı ve faaliyetleri, Sevr Antlaşması, Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler, düzenli ordunun kuruluşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesinin imzalanması, Lozan Konferansının toplanması ve Barış Antlaşmasının imzalanması sürecini öğrenmelerini sağlamaktır. Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihine ilişkin temel kavramların verilmesi
Dersin İçeriği: Osmanlı Devleti’nin 18.Yüzyıldan itibaren son dönemlerinde yapılan yeniliklerin başarısızlığının nedenleri ile bunların M. Kemal Atatürk dönemindeki inkılâplara etkisi örneklerle açıklanmalıdır. Osmanlı Devleti’nin son dönemlerinde devleti kurtarma adına ortaya atılan çözüm yolları olarak görülen ideolojilerden Türkçülük, İslamcılık, Osmanlıcılık, Garpçılık (Batıcılık), Sosyalizm gibi akımlar tanıtılmalı, Milli Kurtuluş Savaşı’nın; Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde işgalleri bitirmek, ulus egemenliğine dayalı yeni bir devlet kurma süreci olarak yönetildiği işlenmelidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek. II. Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklayabilecektir.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek. II. Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklayabilecektir.
3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; I. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihine ilişkin temel kavramları açıklayabilecek. II. Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk Devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklayabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Osmanlı Devleti’nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış nedenler . Kaynak kitap ve ders notları
2) XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri ve son dönem fikir akımları Kaynak kitaplar
3) XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti’nin siyasi ve askeri durumu ve I. Dünya Savaşı Kaynak kştaplar
4) Ermeni Meselesi Kaynak kitaplar
5) Anadolu’nun işgali, tepkiler, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, kongreler ve teşkilatlanma Kaynaklar
6) Son Osmanlı Mebusan Meclisinin toplanması ve Misak-ı Milli, Millî Mücadeleye hazırlık, bu hazırlığın maddi ve manevi temelleri Kaynaklar
7) ARA SINAV
8) Millî Mücadeleye hazırlık, bu hazırlığın maddi ve manevi temelleri Kaynaklar
9) TBMM’nin açılması ve faaliyetleri Kaynaklar
10) Sevr Antlaşması Kaynaklar
11) Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler, düzenli ordunun kuruluşu Kaynaklar Kaynaklar
12) Yunan Taarruzu ve Batı Cephesindeki savaşlar Kaynaklar
13) Mudanya Mütarekesi Kaynaklar
14) Lozan Konferansı’nın toplanması ve Lozan Barış Antlaşması Kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Atatürk, M.K. 2010. Gençler İçin Fotoğraflarla Nutuk. Türkiye İş Bankası Yayınları. İstanbul. 978-9944-88-834-9.
• Modern Türkiye Tarihi, Editör; Ahmet ŞİMŞEK, Pegem Akademi Yayınları 2019 Ankara. ISBN 978-405-241-820-8
• AKŞİN Sina, "Kısa 20. Yüzyıl Tarihi, T.İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı, İstanbul 2014. ISBN 978-605-332-151-4
• İNALCIK Halil, "Atatürk ve Demokratik Türkiye", Kırmızı Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2009. ISBN 975-00404-0-6
• TURAN Şerafettin, "Türk Devrimi Tarihi" I. Kitap, Bilgi Yayınevi,1. Basım Ankara 1991. ISNB 975-494-278-1
• KINROSS Lord, " ATATÜRK " Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Sander Yayınları 8. Baskı İstanbul 1981.





• KUTAY Cemal, "Malta Esirleri" Abm Yayınevi,İstanbul 2014. ISBN 978-605-5171-27-8


• Gencer, A-Özel, S. 2006. Türk İnkılap Tarihi. Der Yayınları. İstanbul. 975-353-001-3.
• Toktamış, A. 2010. Türk Devrim Tarihi. Bilgi Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
• Göze, A. 2010. Türk Devrim Tarihi. Beta Yayınları. İstanbul.
• Kili, S. 2001. Türk Devrim Tarihi. İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.

Diğer Kaynaklar: Atatürk, M.K. 2010. Gençler İçin Fotoğraflarla Nutuk. Türkiye İş Bankası Yayınları. İstanbul. 978-9944-88-834-9.
Modern Türkiye Tarihi, Editör; Ahmet ŞİMŞEK, Pegem Akademi Yayınları  2019 Ankara. ISBN 978-405-241-820-8
AKŞİN Sina, "Kısa 20. Yüzyıl Tarihi, T.İş Bankası Kültür Yayınları, 2. Baskı, İstanbul 2014. ISBN 978-605-332-151-4
İNALCIK Halil, "Atatürk ve Demokratik Türkiye", Kırmızı  Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 2009. ISBN 975-00404-0-6
TURAN Şerafettin, "Türk Devrimi Tarihi"  I. Kitap, Bilgi Yayınevi,1. Basım Ankara 1991. ISNB  975-494-278-1
KINROSS Lord, " ATATÜRK " Bir Milletin Yeniden Doğuşu, Sander Yayınları 8. Baskı İstanbul 1981.
ZÜRCHER Erik Jan, Modernleşen Türkiye' nin Tarihi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 2
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 30