MEKATRONİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | BIP2043 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİNE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Erkan AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Erkan Aydın | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel bilgisayar ağ kavramlarını, ağlarda verinin nasıl iletildiğini, bilgisayar ağları standart ve protokollerini, ağ mimarilerini ve katmanları öğrenmek |
Dersin İçeriği: | Bilgisayar ağ sınıfları ve topolojileri, bilgisayar ağ sistemlerinde kullanılan kablolar ve cihazlar, bilgisayar ağlarında veri iletişimi, protokoller ve standartlar, katmanlı mimarı, uygulama katmanı, taşıma katmanı, ağ katmanı, iletim katmanı, ağ güvenliği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar ağlarını sınıflandırabilir 2) Bilgisayar ağlarında kullanılan fiziksel elemanları ve işlevlerini tanımlar 3) Bilgisayar ağlarında veri iletişiminin temellerini açıklayabilir 4) Bilgisayar ağ katmanlarını, katmanların birbiriyle ilişkilerini ve işlevlerini açıklayabilir 5) Explain the internet communication |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ağlarına giriş | |
2) | Bilgisayar ağlarının sınıflandırılması ve ağ topolojileri | |
3) | Bilgisayar ağ sistemlerinde kullanılabilecek kablo çeşitleri, cihazlar (repeater, hub, bridge, router, switvh, vb.) ve işlevleri | |
4) | Veri İletişiminin Temelleri (Bant genişliği, örnekleme, darbe kod modülasyonu, iletim hızı, kanal kapasitesi, Çoklama, Senkronizasyon Kavramları, vb.) | |
5) | Veri iletişimi hizmetleri (SMDS, ISDN, Frame relay, ATM, BISDN, vb.) | |
6) | Ağ sistemlerindeki standart ve protokoller | |
7) | Protokollerin katmanlaşması ve katmanlı ağ mimarisi, başvuru modelleri, katmanlar arasındaki iletişim, bilgisayar ağlarında standardlar ve standartları belirleyen kuruluşlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Uygulama (application) katmanı | |
10) | Taşıma (transport) katmanı | |
11) | Ağ (network) katmanı | |
12) | İletim (link) katmanı | |
13) | Ağ güvenliği | |
14) | Ağ güvenliği | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 3 |
9) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 2 |
10) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 2 |
12) | Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 68 |