MEKATRONİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: BIP2043
Ders İsmi: BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİNE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Erkan AYDIN
Dersi Veren(ler): Erkan Aydın
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel bilgisayar ağ kavramlarını, ağlarda verinin nasıl iletildiğini, bilgisayar ağları standart ve protokollerini, ağ mimarilerini ve katmanları öğrenmek
Dersin İçeriği: Bilgisayar ağ sınıfları ve topolojileri, bilgisayar ağ sistemlerinde kullanılan kablolar ve cihazlar, bilgisayar ağlarında veri iletişimi, protokoller ve standartlar, katmanlı mimarı, uygulama katmanı, taşıma katmanı, ağ katmanı, iletim katmanı, ağ güvenliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar ağlarını sınıflandırabilir
2) Bilgisayar ağlarında kullanılan fiziksel elemanları ve işlevlerini tanımlar
3) Bilgisayar ağlarında veri iletişiminin temellerini açıklayabilir
4) Bilgisayar ağ katmanlarını, katmanların birbiriyle ilişkilerini ve işlevlerini açıklayabilir
5) Explain the internet communication

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar ağlarına giriş
2) Bilgisayar ağlarının sınıflandırılması ve ağ topolojileri
3) Bilgisayar ağ sistemlerinde kullanılabilecek kablo çeşitleri, cihazlar (repeater, hub, bridge, router, switvh, vb.) ve işlevleri
4) Veri İletişiminin Temelleri (Bant genişliği, örnekleme, darbe kod modülasyonu, iletim hızı, kanal kapasitesi, Çoklama, Senkronizasyon Kavramları, vb.)
5) Veri iletişimi hizmetleri (SMDS, ISDN, Frame relay, ATM, BISDN, vb.)
6) Ağ sistemlerindeki standart ve protokoller
7) Protokollerin katmanlaşması ve katmanlı ağ mimarisi, başvuru modelleri, katmanlar arasındaki iletişim, bilgisayar ağlarında standardlar ve standartları belirleyen kuruluşlar
8) Ara Sınav
9) Uygulama (application) katmanı
10) Taşıma (transport) katmanı
11) Ağ (network) katmanı
12) İletim (link) katmanı
13) Ağ güvenliği
14) Ağ güvenliği
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1 1 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 2
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 3
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 2
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Küçük Sınavlar 3 4 12
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü 68