MEKATRONİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi |
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi |
Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
2) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi |
3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi |
2) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim |
Öğrenme Yetkinliği |
1) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları |
2) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları |
Alana Özgü Yetkinlik |
1) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
2) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama |
2) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
Program Öğrenme Çıktıları | TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları |
Bilgi | |
Kuramsal - Olgusal | |
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi |
|
Beceriler | |
Bilişsel - Uygulamalı | |
1) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
|
Yetkinlikler | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim |
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 2) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları |
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi |
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi |
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi |
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama |
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
8) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları |
9) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları |
10) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi |
11) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim |
12) Elektrik ve elektromekanik konuları ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |