DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22,31,34,38,54,85 |
Ders Kodu: | DİY200 | ||||||||
Ders İsmi: | SEYİRE GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Oktay ÇETİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Serkan Karakaş | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere temel deniz seyir bilgisini kazandırmak; 2. Seyir haritaları dahil, köprü üstünde kullanılan notik neşriyat ve köprü üstü donanımı hakkında bilgi vermek; 3. Öğrencilere deniz seyrinin önemli unsurlarını işletmecilik bakış açısından yorumlayabilme yeteneğini kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu seçmeli ders, Denizcilik İşletme Yönetimi öğrencilerini deniz taşımacılığı operasyonları ve kargo operasyonlarının daha iyi planlanması için bir geminin seyir gereksinimleri ile tanıştırmak için tasarlanmıştır. Program, öğrencilere bir gemiyi şirket personeli olarak ve nihayetinde bir taşımacılık/gemi yönetim şirketinin yöneticisi olarak yönetme konusunda uzmanlık verir. Vurgu, deniz sistemleri ve konuları ve bunların kıyı ve okyanus seyrüseferinde bir gemide seyir halindeki uygulamaları üzerinedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Seyirin temel unsurları hakkında bilgi vermek 2) Seyir için gerekli temel geodezik unsurlar hakkında bilgi sahibi olmak 3) Seyir yardımcıları hakkında bilgi sahibi olmak 4) Notik yayınlar ve bunların düzeltilmesi hakkında bilgi sahibi olmak 5) Temel seyir planlaması yapabilmek 5) Köprü üstü ekipmanlarına aşinalık kazanmak 6) Pratik (uygulamalı) seyir bilgisi kazanmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Seyire giriş, seyirin tanımı, temel unsurları ve türleri. Seyir amacıyla kullanılan temel köprü üstü ekipmanının tanıtımı. | |
2) | Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi | |
3) | Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi | |
4) | Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi | |
5) | Seyir aletleri, harita ve notik neşriyat | |
6) | Temel Seyir Planlaması I | Paralel Cetvel ve Pergel gereklidir. |
7) | Temel Seyir Planlaması I | |
8) | ECDIS sistemleri, Elektronik Haritalar, ECDIS üzerinde konum belirleme ve sefer planlaması | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Seyir Yardımcıları | |
11) | Seyir Yardımcıları | |
12) | Temel Seyir Planlaması II | |
13) | Temel Seyir Planlaması II |
Ders Notları / Kitaplar: | • Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency, 1995 • NAVGUIDE 2018: Marine Aids to Navigation Manual |
Diğer Kaynaklar: | 1. Symbols and Abbreviations 2. Nautical Charts and Chart Catalog. 3. Admiralty Table and Lists 4. Pilot Books |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||||
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma. | ||||||||||||||
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. | 1 | |||||||||||||
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. | ||||||||||||||
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. | ||||||||||||||
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | ||||||||||||||
13) Kalite değerlerine sahip olma. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma. | |
1) | İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. | 3 |
2) | Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. | 2 |
3) | Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. | |
4) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. | 2 |
5) | Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. | 3 |
6) | İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. | 2 |
7) | Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. | 3 |
8) | Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. | 2 |
9) | Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. | 2 |
10) | Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. | 2 |
11) | Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. | |
12) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. | 3 |
13) | Kalite değerlerine sahip olma. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 125 |