DİY200 SEYİRE GİRİŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22,31,34,38,54,85

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DİY200
Ders İsmi: SEYİRE GİRİŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Oktay ÇETİN
Dersi Veren(ler): Dr. Serkan Karakaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Öğrencilere temel deniz seyir bilgisini kazandırmak;
2. Seyir haritaları dahil, köprü üstünde kullanılan notik neşriyat ve köprü üstü donanımı hakkında bilgi vermek;
3. Öğrencilere deniz seyrinin önemli unsurlarını işletmecilik bakış açısından yorumlayabilme yeteneğini kazandırmak.

Dersin İçeriği: Bu seçmeli ders, Denizcilik İşletme Yönetimi öğrencilerini deniz taşımacılığı operasyonları ve kargo operasyonlarının daha iyi planlanması için bir geminin seyir gereksinimleri ile tanıştırmak için tasarlanmıştır.
Program, öğrencilere bir gemiyi şirket personeli olarak ve nihayetinde bir taşımacılık/gemi yönetim şirketinin yöneticisi olarak yönetme konusunda uzmanlık verir. Vurgu, deniz sistemleri ve konuları ve bunların kıyı ve okyanus seyrüseferinde bir gemide seyir halindeki uygulamaları üzerinedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Seyirin temel unsurları hakkında bilgi vermek
2) Seyir için gerekli temel geodezik unsurlar hakkında bilgi sahibi olmak
3) Seyir yardımcıları hakkında bilgi sahibi olmak
4) Notik yayınlar ve bunların düzeltilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
5) Temel seyir planlaması yapabilmek
5) Köprü üstü ekipmanlarına aşinalık kazanmak
6) Pratik (uygulamalı) seyir bilgisi kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Seyire giriş, seyirin tanımı, temel unsurları ve türleri. Seyir amacıyla kullanılan temel köprü üstü ekipmanının tanıtımı.
2) Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi
3) Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi
4) Seyir terimleri, tanımlar ve dünya koordinat sistemi
5) Seyir aletleri, harita ve notik neşriyat
6) Temel Seyir Planlaması I Paralel Cetvel ve Pergel gereklidir.
7) Temel Seyir Planlaması I
8) ECDIS sistemleri, Elektronik Haritalar, ECDIS üzerinde konum belirleme ve sefer planlaması
9) Ara Sınav
10) Seyir Yardımcıları
11) Seyir Yardımcıları
12) Temel Seyir Planlaması II
13) Temel Seyir Planlaması II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Bowditch, N. The American Practical Navigator. Defence Mapping Agency, 1995
• NAVGUIDE 2018: Marine Aids to Navigation Manual
Diğer Kaynaklar: 1. Symbols and Abbreviations
2. Nautical Charts and Chart Catalog.
3. Admiralty Table and Lists
4. Pilot Books

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. 1
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. 1
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. 1
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. 1
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. 1
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 1
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. 1
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. 1
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme.
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma.
13) Kalite değerlerine sahip olma. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. 3
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. 2
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma.
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. 2
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. 3
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. 3
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. 2
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. 2
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. 2
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 3
13) Kalite değerlerine sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 9 18
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü 125