EEE484 SAYISAL HABERLEŞME SİSTEMLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: EEE484
Ders İsmi: SAYISAL HABERLEŞME SİSTEMLERİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 1 4 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Mehmet Tahir ÖZDEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. M. Tahir Özden
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sayısal iletişim sistemlerinin çalışma presiplerini ve temellerinin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 1) Analogdan Sayısala Çevirme
2) Toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında sayısal modulasyon metodları.
3) Çokboyutlu Sayısal Modülasyon.
4) Bant sınırlı toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında sayısal iletim.
5) Çok taşıyıcılı modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ).
6) Enformasyon Kuramına Giriş.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir analog işaretin sayısal işarete dönüştürülme sürecini ve bu sürecin kademelerinde kullanılan metodları anlamaktır.
2) Sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodları kullanan ilatişim sistemlerinin toplamsal beyaz Gauss gürültüsü kanal koşullarında performansını değelendirebilmektir.
3) Çokboyutlu sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodların toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarındaki performansını değerlendirebilmektir.
4) Sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodların bant sınırlı toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında performansını değerlendirebilmektir.
5) Çoktaşıyıcılı modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ); bir DFBÇ sistemininin Süratli Frekans Dönüşümü (SFD) algoritması ile gerçekleştirilmesini, DFBÇ işaretlerin spektral karakteristiklerini, bu sistemlerde tepe güç-ortalama güç oranının etkilerini ve DFBÇ'in çeşitli sayısal iletişim sistemlerindeki uygulamalarını anlamaktır.
6) Enformasyonun temsil ve iletiminde temel limitler üzerinde çalışılmakta ve bir diğer deyişle, iletişimin sınırları belirlenmektedir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Analogtan Sayısala Çevirme John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
2) Analogtan Sayısala Çevirme John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
3) Toplamsal Beyaz Gauss Gürültü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
4) Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları. John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
5) Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
6) Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
7) Çokboyutlu Sayısal Modülasyon John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
8) Ara Sınav. John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
9) Çokboyutlu Sayısal Modülasyon John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
10) Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarında Sayısal İletim. John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
11) Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal İletim. John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
12) Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal İletim. John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
13) Çoktaşıyıcılı Modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ) John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
14) Enformasyon Kuramına Giriş John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014.

John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013.
Diğer Kaynaklar: B. P. Lathi, Modern Digital and Analog Communication Systems, 3/E, Oxford University Press, 1998.

Leon W. Couch, Digital and Analog Communication Systems, 7/E, Prentice Hall, 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1 1 1 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1 1 1 1 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1 1 1 1 1 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1 1 1 1 1 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Uygulama 13 % 15
Küçük Sınavlar 4 % 5
Ödev 13 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl İş Yükü (Saat)
Ders 13 39
Laboratuvar 14 14
Uygulama 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 13 13
Küçük Sınavlar 4 4
Ara Sınavlar 1 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2
Toplam İş Yükü 154