ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | EEE484 | ||||||||
Ders İsmi: | SAYISAL HABERLEŞME SİSTEMLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mehmet Tahir ÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. M. Tahir Özden | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sayısal iletişim sistemlerinin çalışma presiplerini ve temellerinin öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 1) Analogdan Sayısala Çevirme 2) Toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında sayısal modulasyon metodları. 3) Çokboyutlu Sayısal Modülasyon. 4) Bant sınırlı toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında sayısal iletim. 5) Çok taşıyıcılı modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ). 6) Enformasyon Kuramına Giriş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir analog işaretin sayısal işarete dönüştürülme sürecini ve bu sürecin kademelerinde kullanılan metodları anlamaktır. 2) Sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodları kullanan ilatişim sistemlerinin toplamsal beyaz Gauss gürültüsü kanal koşullarında performansını değelendirebilmektir. 3) Çokboyutlu sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodların toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarındaki performansını değerlendirebilmektir. 4) Sayısal modülasyon metodlarını anlamak ve bu metodların bant sınırlı toplamsal beyaz Gauss gürültülü kanal koşullarında performansını değerlendirebilmektir. 5) Çoktaşıyıcılı modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ); bir DFBÇ sistemininin Süratli Frekans Dönüşümü (SFD) algoritması ile gerçekleştirilmesini, DFBÇ işaretlerin spektral karakteristiklerini, bu sistemlerde tepe güç-ortalama güç oranının etkilerini ve DFBÇ'in çeşitli sayısal iletişim sistemlerindeki uygulamalarını anlamaktır. 6) Enformasyonun temsil ve iletiminde temel limitler üzerinde çalışılmakta ve bir diğer deyişle, iletişimin sınırları belirlenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analogtan Sayısala Çevirme | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
2) | Analogtan Sayısala Çevirme | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
3) | Toplamsal Beyaz Gauss Gürültü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
4) | Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları. | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
5) | Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
6) | Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal Modülasyon Metodları | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
7) | Çokboyutlu Sayısal Modülasyon | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Pearson Education Limited, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
8) | Ara Sınav. | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
9) | Çokboyutlu Sayısal Modülasyon | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
10) | Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarında Sayısal İletim. | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
11) | Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal İletim. | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
12) | Bantsınırlı Toplamsal Beyaz Gauss Gürültülü Kanallarda Sayısal İletim. | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
13) | Çoktaşıyıcılı Modülasyon ve Dik Frekans Bölümlü Çoğullama (DFBÇ) | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
14) | Enformasyon Kuramına Giriş | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
Ders Notları / Kitaplar: | John G. Proakis and Masoud Salehi, Fundamentals of Communication Systems, 2/E, Prentice Hall, Global Edition, 2014. John G. Proakis, Masoud Salehi, and Gerhard Bauch Contemporary Communication Systems Using MATLAB, 3/E, Cengage Learning, 2013. |
Diğer Kaynaklar: | B. P. Lathi, Modern Digital and Analog Communication Systems, 3/E, Oxford University Press, 1998. Leon W. Couch, Digital and Analog Communication Systems, 7/E, Prentice Hall, 2007. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Uygulama | 13 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 5 |
Ödev | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 39 |
Laboratuvar | 14 | 14 |
Uygulama | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Ödevler | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 |