ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: EF111
Ders İsmi: İKTİSADA GİRİŞ I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Saip Kaya ARDIÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Saip Kaya Ardıç
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders başlangıç seviyesinde mikro iktisadın temel kavramlarının öğretilmesini hedefler.
Dersin İçeriği: Bu derste iktisat öğrenimine yeni başlayan öğrencilere temel iktisat ilkelerinin ve iktisadi kavramların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Genel olarak arz ve talep kavramlarının incelenmesi, Piyasa dengesi, Fayda teorisi ve Talep fonksiyonu, Maliyet yapıları ve arz fonksiyonu, Çeşitli piyasalarda denge oluşumu dersin başlıca konularını oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. İktisadi kavramları ve teorileri sayısal verilerin ve gerçek olayları analiz etmek için kullanma.
2) II. Piyasa ekonomisini açıklayabilecek temel model ve teorileri açıklama.
3) III. Farklı piyasa türlerini örneklerle açıklama
4) IV. Mikroekonomik değişkenler arası ilişkileri analiz etme
5) V. Temel mikroekonomik kavramları tanımlama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dışsallıklar ve Piyasa başarısızlığı
1) Firmanın üretim kararları
1) Piyasa Yapıları I: Tekel
1) Piyasa Yapıları II: Tekelci rekabet
1) Arz, talep ve hükümet politikaları
1) Kamu malları, ortak kaynakları ve değerli mallar
1) Ekonominin On Temel İlkesi, Ekonomist Gibi Düşünmek
1) Arz ve Talep Piyasa Güçleri ve Mekanizması
1) Esneklik ve uygulamaları
1) Talebin Arka Planı: Tüketici Seçimi Teorisi
1) Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar
1) Tüketiciler, üreticiler ve piyasaların etkinliği
1) ARA SINAV
1) Piyasa Yapıları III: Oligopol

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N. Gregory Mankiw, Mark P. Taylor (2014), Economics, Cengage Learning

Diğer Kaynaklar: Mankiw, N.G., Principles of Economics, (3rd Edition), Thomson South-Western, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100