EF114 MATEMATİK IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZCİLİK İŞLETMELERİ YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 22,31,34,38,54,85

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: EF114
Ders İsmi: MATEMATİK I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 1 3.5 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. BÜŞRANUR ŞERAN
Dersi Veren(ler): Duygu Nizamoğulları
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders izlemesiyle birlikte, diferansiyasyon ve integral hesabına kapsamlı bir giriş olacaktır. Burada kapsanan konular, kendi ana alanlarındaki becerilerinizi geliştirme şansını bulacak gerekli matematiksel temelleri sağlayacaktır.
Sosyal Bilimler'in kantitatif tarafı gittikçe daha zorlayıcı bir unsur haline gelir ve böylece rekabetçi bir beceri bilgisi için gerekli olan yetenekler derin bir matematiksel arka plana dayanır.
Dersin İçeriği: Dersin en temel amacı işletme, ekonomi, finans gibi alanlarda eğitim gören öğrencilerin gereksinim duyacakları matematiksel yöntemleri ve araçları öğretmek, analitik çözümleme yapabilmelerini sağlamaktır. Bunun için ele alınacak konulardan bazıları; türev, integral, lineer cebir, optimizasyon şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler birçok pratik durumlara denklemleri uygulayabilir.
2) Öğrenciler sabit fonksiyonları, polinom fonksiyonları, kesirli fonksiyonları, parçalı fonksiyonları, mutlak fonksiyonları ve faktöriyel notasyonları tanımlayabilir.
3) Öğrenciler, eğim kavramını ve çeşitli denklem çizgilerini ve ikinci dereceden fonksiyonlardan kaynaklanan parabollerini çizebilir
4) Bileşik faiz kavramını efektif oranları içerecek şekilde genişletmek ve çözümleri logaritma gerektiren faiz problemlerini çözebilir.
5) Öğrenciler farklı tipteki problemlerde limit ve temel özelliklerini uygulayabilir.
6) Öğrenciler, bir eğriye bir teğet çizebilir, bir eğrisin eğimini tanımlama ve bir türev tanımlama ve geometrik bir yorum verme başvurusunda bulunabilirler.
7) Öğrenciler, sabit fonksiyonları, iki fonksiyonun çarpımının/bölümünün ve üssel fonksiyonların türevlerinin temel kuralları uygulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Konular I Reel Sayılar Kümesi, Reel Sayılar Kümesinin Öellikleri, Üslü ve Köklü İfadeler, Cebirsel İfadeler Ders Notları
2) Temel Konular II Çarpanlara Ayırma, Kesirli İfadeler, Denklemler, Birinci Dereceden ve İkinci Dereceden Denklemler Ders Notları
3) Eşitsizlikler, Denklemlerin ve Eşitsizliklerin Uygulamaları, Doğrusal Eşitsizlikler Ders Notları
4) Mutlak Değer, Toplam Sembolü, Diziler Ders Notları
5) Fonksiyonlar ve Fonksiyon Grafikleri Fonksiyon Tanımı, Tanım Kümesi Görüntü Kümesi, Özel Fonksiyonlar, Fonksiyonlar üzerine İşlemler Ders Notları
6) Fonksiyonlar ve Fonksiyon Grafikleri II Fonksiyonun Tersi, Koordinant Sisteminde Fonksiyonların Gösterimi, Simetri Kavramı, Çevirme ve Yansıtma Yöntemleri, Çok Değişkenli Fonksiyonlar. Ders Notları
7) Doğru, Uygulamalar ve Doğrusal Fonsiyonlar, Quadratik Fonsiyonlar. Ders Notları
8) Denklem Sistemleri Doğrusal Denklem Sistemleri, Doğrusal Olmayan sistemler, Denklem Sistemlerinin Uygulamaları Ders Notları
9) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Üstel Fonsiyon, Logaritmik Fonksiyon, Logaritma Özellikleri, Logaritmik ve Üstel Denklemler Ders Notları
10) Finans Matematiği Birleşik Faiz Oranları, Bugünkü Değer, Sürekli Birleşik Faizler, Yıllık Ödenek Hesapları Ders Notları
11) Limit Limit Tanımı, Grafik Üzerinden Limit Hesapları, Limit Özellikleri, Tek Taraflı Limitler Ders Notları
12) Limit ve Süreklilik Sonsuz Limitler, Süreklilik, Sürekliliğin Eşitsizliklere Uygulamaları. Ders Notları
13) Türev I Türevin Tanımı, Türev Alma Kuralları, Değişim Oranı olarak Türev, Ders Notları
14) Türev II Çarpım Kuralı, Bölüm Kuralı, Zincir Kuralı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, Pearson Education, E. Haeussler, R. Paul, R. Wood, 13th Edition
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. 1 1 1 1 1
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. 1 1 1 1 1
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. 1 1 1 1 1
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. 1 1 1
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. 1 1 1
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 1 1 1 1 1 1 1
13) Kalite değerlerine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma. Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma. Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma. Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma. Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma. Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. Kalite değerlerine sahip olma.
1) İşletme, iktisat, hukuk, lojistik, ulaştırma ve denizcilik bilgilerini denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerine uygulama becerisine sahip olma. 3
2) Deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olma. 2
3) Denizcilik işletmeleri yönetimi problemlerini tanımlama, araştırma ve çözme becerisine sahip olma. 2
4) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahip olma.
5) Denizcilik işletmelerinde işletme fonksiyonları ve hedefleri doğrultusunda planlama, uygulama ve kontrol becerisine sahip olma. 2
6) İşletme ve deniz ulaştırması ile bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisine sahip olma.
7) Uluslararası, ulusal ve toplumsal çerçevede denizcilik işletmeleri, müşteriler, kullanıcılar, paydaşlar kapsamında; verimlilik, etkinlik, kalite, emniyet, güvenlik ve çevre konularındaki öncelikleri göz önünde tutarak deniz işletmeciliği çözümlerinin gerçekleştirilmesi becerisine sahip olma.
8) Deniz ulaştırması ile ilgili verilerin toplanması, strateji ve planların geliştirilmesi becerisine sahip olma. 2
9) Çağdaş işletme yönetimi tekniklerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisine sahip olma.
10) Yaratıcılık, sorgulayıcılık, özgüven, girişimcilik ve liderlik vasıflarını elde etme. 1
11) Evrensel, toplumsal, uluslararası, ulusal ve bireysel vizyon sahibi olma.
12) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisine sahip olma. 1
13) Kalite değerlerine sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Küçük Sınavlar 3 5 15
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 141