EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF213 | ||||||||
Ders İsmi: | MİKRO İKTİSAT | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF111 - İKTİSADA GİRİŞ I EF 111 - İKTİSADA GİRİŞ I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Saip Kaya ARDIÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Assoc. Prof. Burhan Can KARAHASAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mikro iktisat dersi bireylerin iktisadi davranışlarını ve piyasa yapısını anlamayı sağlayacak iktisadi düşünce tarzını oluşturmayı hedeflemektedir. Mikro iktisat tercihlerin (tüketici ve üretici boyutunda) nasıl oluşturulduğunu, kıt kaynakların nasıl paylaştırıldığını ve piyasaların nasıl işlediğini incelemektedir. Özel olarak ürün ve faktör piyasaları, bir gösterge olarak fiyat, tüketici, firma, işçi ve devlet düzeyinde kararların nasıl oluştuğu araştırılmaktadır. Bu ders öğrencilere iktisadi analizi kullanmak (özellikle arz ve talep yapısını) ve iktisadi gerekçelendirme mantığını oluşturmak ile geleceğe yönelik iktisat eğitimine devam etmeyi sağlayacak bilgi donanımını sunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders önceki dönemlerde verilen iktisada giriş derslerinde anlatılan konuların devamı olarak tüketici ve firmaların ekonomik tercihlerinin analizleri ile kamu iktisadı ve üretim konularında temel bilgileri, piyasa yapılarını, monopol ve oligopol piyasalarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doğrusal arz-talep fonksiyonunu çözebilir, denge çıktı ve fiyatı bulabilir, ilgili grafikleri çizebilir. 2) Fiyatlardaki ve miktardaki değişiklikler ile elastikiyet kavramını yorumlayabilir. 3) Tüketici ve fayda teorisindeki temel kavramları yorumlayabilir. 4) Risk ve getiri arasındaki getiri götürüyü yorumlayabilir 5) Üretimin yapısını ve üretici teorisindeki ilgili kavramları açıklayabilir 6) Farklı piyasa yapıları arasındaki farkları açıklayabilir. 7) Farklı piyasa yapıları altında fiyatlamayı yorumlayabilir. 8) Farklı davranışlar altında ortaya çıkabilecek iktisadi çıktıları tanımlayıp, yorumlayabilir. 9) Farklı şekillerdeki piyasa asimetriklerini ve verimliliklerini yorumlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş-Temel Kavramlar | |
2) | Arz-Talep Analizi ve Piyasa Dengesi | |
3) | Elastikiyet | |
4) | Tüketici Davranışları: Fayda ve Talep | |
5) | Fırsatlar ve Tercihler | |
6) | Çıktı ve Maliyet | |
7) | Kar Maksimizasyonu ve Rekabetçi Denge | |
8) | Tam Rekabetçi Piyasa | |
9) | Tekelci Piyasa | |
10) | Tekelci Rekabet ve Oligopol | |
11) | Oyun Teorisi ve Rekabetçi Strateji | |
12) | Asimetrik Bilgi ve Piyasalar-Dışsallıklar ve Kamu Malı | |
13) | Etkinlik ve Eşitlik-Piyasa Müdahalesi | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - MICROECONOMICS, Pindyck R.S. and Rubinfeld D.L. (8th Edition, Pearson) - INTERMEDIATE MICROECONOMICS, Hal R. Varian (9th, W. W. Norton & Company) |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 3 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 3 |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 2 |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 3 |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 3 |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 2 |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 2 |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 3 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 3 |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 3 |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 2 |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 2 |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 135 |