LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF214 | ||||||||
Ders İsmi: | İSTATİSTİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF114 - MATEMATİK I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Duygu NİZAMOĞULLARI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Mübariz Hasanlı, Kenan Tata, Duygu Nizamoğulları, | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki yetkinliklere sahip olacaktır: 1. Anahtar tanımları (popülasyon, örneklem, parametre, istatistik) açıklayabilme. 2. Veri türlerini ve ölçüm seviyelerini belirleyebilme. 3. Değişkenleri tanımlamak için grafikler oluşturabilme ve yorumlayabilme. 4. Değişkenler arasındaki ilişkileri tanımlamak için grafikler oluşturabilme ve yorumlayabilme. 5. Verilerin merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini hesaplayabilme ve yorumlayabilme. 6. İki değişken arasındaki doğrusal ilişkiyi açıklayabilme. 7. Temel olasılık tanımlarını açıklayabilme. 8. Rassal değişken ve dağılımı kavramını anlama. 9. Örneklem dağılımı kavramını tanımlama. 10. Nokta ve aralık tahminlerini ayırt edebilme. |
Dersin İçeriği: | Ders, temel istatistik konularını işlemeyi amaçlarken tanımsal istatistik, verilerin sunumu, eğilim ve dağılım ölçüleri, dağılım tipleri, olasılık, nokta ve aralık tahminleri konularını kapsar. Ayrıca bu konuların uygulaması konusunda pratik yaparak ilerleyeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İstatistik ve olasılık alanında edindiği kuramsal bilgileri pratikte uygulayabilme 1) İstatistik ve olasılık hakkında kuramsal sahip olma 1) Alanı ile ilgili istatistiki konuları tanımlayabilme 1) Alanı ile ilgili istatistiğin kullanıldığı yerlerde verilerin toplanması, yorumlanması ve paylaşılması aşamalarında bilimsel ve etik değerlere sahip olma 1) Alanı ile ilgili istatistiksel sonuçları paydaşlara aktarabilme yetkinliğine sahip olma 1) Alanındaki istatistiki problemlere ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme 2) İstatistik ile ilgili konularda verilerin paylaşımı ile ilgili bilimsel ve etik değerlere sahip olma 2) İstatistik ve olasılık ile ilgili kuramsal kaynakları kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olma 2) Alanı ile ilgili verileri düzenleyebilme ve yorumlayabilme 2) Öğrenmeye ilişkin ihtiyaçları belirleyebilme 2) Alanındaki istatistiki problemlerin çözümüne ilişkin yeterli düzeyde bilgisayar yazılımı kullanma 2) Alanına ilişkin istatistiksel uygulamaların öneminin farkındalığına sahip olma 3) Alanı ile ilgili verileri analiz edebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme 3) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin özgün tutumlar geliştirebilme 3) İstatistik ile ilgili konularda bağımsız ve paydaşlarla ortak çalışabilme yeteneğine sahip olma 4) Alanı ile ilgili problemleri istatistiki yöntemler ile ifade edebilme 4) Karşılaşılan sorunlara ilişkin düşüncelerini nicel ve nitel verilerle destekleyebilme 4) Alanı ile ilgili problemlerde nasıl veri toplanacağını bilmek 5) Analitik düşünme yeteneğine sahip olma 5) Beraber çalıştığı kişilerin mesleki gelişimine katkı sağlar 6) Excel kullanarak istatistik ve olasılık ile ilgili hesaplamaları yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlara giriş. | |
2) | Veri tanımlama ve sunma-I | |
3) | Veri tanımlama ve sunma-II | |
4) | Veri tanımlama (Sayısal)-I | |
5) | Veri tanımlama (Sayısal)-II | |
6) | Olasılık | |
7) | Rassal değişkenler ve dağılımları (Kesikli) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Rassal değişkenler ve dağılımları (Sürekli)-I | |
10) | Rassal değişkenler ve dağılımları (Sürekli)-II | |
11) | Örnekleme ve örnekleme dağılımları-I | |
12) | Örnekleme ve örnekleme dağılımları-II | |
13) | Tahminleme | |
14) | Yarıyıl sonu sonavı için tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Newbold, P., W.C. Carlson, B.M., "Statistics for Business and Economics", 8th Edition, Pearson |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4 |
5 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 2 | 18 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 147 |