EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | EF435 | ||||||||
Ders İsmi: | EKONOMİK ANALİZ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
EF 111 - İKTİSADA GİRİŞ I | EF 121 - İKTİSADA GİRİŞ II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | |||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Burhan Can Karahasan | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders makro iktisat ve kalkınma iktisadi ile ilintili olan güncel konuları ve yaklaşımları tartışmayı hedeflemektedir. Giriş seviyesinde mikro ve makro iktisat bilgisi yeterlidir. Milli gelir ölçümü, iktisadi büyüme ve kalkınma arasındaki ilişki, küreselleşmenin tarihsel kökeni ve güncel görünüm, ulusal ve uluslararası kurumların önemi, küresel eşitsizlik, dersin temel tartışma konuları olacaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, makro iktisat ve uluslararası iktisattaki güncel konuları takip edebilecekler, uluslararası ve ülke bazlı büyüme ve kalkınma ile ilintili konuları tartışabilecektir. |
Dersin İçeriği: | GSYH, büyüme & kalkınma, uluslararası kurumlar ve kalkınma ekonomisi, kurumların önemi, eşitsizlik, mutluluk iktisadı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İktisadi analizdeki farklı yaklaşımları değerlendirebilecektir. 2) Ulusal hesapların ölçümünü farklı açılardan anlayabilecektir 3) Uluslararası örgütlerin küresel ekonomiyi nasıl etkilediğini tartışabilecektir 4) Küreselleşme ve kurumların artan önemi arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir. 5) İktisat politikalarını ve küresel eşitsizlik üzerindeki etkilerini tartışabilecektir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | GSYH ve milli gelir hesapları | |
3) | İktisadi büyüme ve makro iktisadi yapı | |
4) | İktisadi büyüme ve kalkınma ilişkisi | |
5) | Uluslararası örgütler ve anlaşmalar | |
6) | Ticaret, açıklık ve uluslararası finans | |
7) | Taslak teslimi ve tartışma dersi | |
8) | Küreselleşmenin politik ekonomisi | |
9) | Covid-19 ve iktisadi etkileri | |
10) | Kurumlar ve Dünya Yönetişim Göstergeleri | |
11) | Eşitsizlik | |
12) | Refahın farklı ölçüm biçimleri: mutluluk iktisadı | |
13) | Dönem Sonu Projesi Sunumları | |
14) | Dönem Sonu Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Pru Online |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | |||||||||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | |||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | |||||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | |||||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | |||||||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | |||||||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | |||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | |||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | |||||||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | |||||||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 3 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 2 |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 2 |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 2 |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 3 |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 2 |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 2 |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 2 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 3 |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 2 |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |