EKONOMİ VE FİNANS | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | ENG100 | ||||||||
Ders İsmi: | İŞ İNGİLİZCESİ I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Uğur Baran HANAĞASI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Uğur Baran Hanağası | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, iş yaşamında akıcı, yetkin ve güvenli şekilde bir şekilde kendilerini ifade etmeyi öğrenecekler. |
Dersin İçeriği: | Ders, iş yaşamında İngilizcenin optimal bir şekilde kullanılmasını amaçlar. İş yaşamınına dair deyişler ve terminolojiyi içerir. Görsel, işitsel araçların yanısıra okuma parçaları derste kullanılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, iş İngilizcesinde kendilerini açık, akıcı ve kendine güvenli bir şekilde ifade edebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Market Leader-Pre Intermediate-3rd Edition |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 1 | ||||||||||||
2) Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
6) Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
7) Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 1 | ||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | 1 | ||||||||||||
11) Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 1 | ||||||||||||
12) Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 1 | ||||||||||||
13) Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Ekonomi ve finans alanı ile ilgili teorik bilgileri analiz etme ve uygulamadaki karşılıklarını değerlendirme becerisi | 2 |
2) | Akademik, işletme, ve politika odaklı yazılı ve görsel kaynakları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgileri edinme becerisi | 2 |
3) | Ekonomi ve finans alanına ilişkin bilgileri teknik ve bilgisayar destekli enstrümanlara işleyerek bilgi elde etme becerisi | 2 |
4) | Edinilen bilgileri ekonomi ve finans alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) araştırma raporu veya makalesi şeklinde Türkçe veya İngilizce olarak sunma becerisi | 2 |
5) | Karar alma ve uygulama ile alınan kararları davranış haline getirmede ekonomi ve finans alanına ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisi | 2 |
6) | Ekonomi ve finans alanı, ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile sinerji halinde çok disiplinli yorum üretme ve analiz yapma becerisi | 2 |
7) | Etik ve mesleki sorumlulukları özümseme ve doğru tartabilme becerisi | 2 |
8) | Türkçe ve İngilizce üst düzey etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisi | 2 |
9) | Ekonomi ve finans disiplininin küresel bağlamda etkisinin özümsenmesi için gerekli olan geniş kapsamlı bir anlayışa sahip olmak | 2 |
10) | Yaşam boyu öğrenim becerisini kazanmış olmak | |
11) | Güncel konulara ilişkin geniş bilgi sahibi olmak | 2 |
12) | Yeniliğe ve değişen koşullara karşı açık ve uyumlu olmak | 2 |
13) | Veri analizi yolu ile bilgi ve çıkarım elde edebilmek için gerekli teknik bilgilere teorik ve pratik bağlamında sahip olmak | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 |