MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52 |
Ders Kodu: | ENG321 | ||||||||
Ders İsmi: | ISI TRANSFERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: |
ENG222MF - TERMODİNAMİK II | ENG229 - TERMODİNAMİK II | NAME222 - TERMODİNAMİK II |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Mustafa Turhan ÇOBAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Mustafa Turhan Çoban | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | . Öğrencilerin ısı transferinin temel prensiplerini anlamalarını sağlamak. • Öğrencilere, ısı transferinin gerçek mühendislik uygulamalarına nasıl uygulanabileceğini anlamalarını sağlamak. • Analiz ve tasarım için temel mühendislik becerisini geliştirmek. ısı transferini içeren termodinamik sistemler ve tesisler tanıtmak |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler aşağıda listelenen bilgi ve becerileri kazanacaklardır. I. Isı transfer mekanizmalarının temel kavramlarını tanımlama ve açıklama. II. Kondüksiyon, konveksiyon, radyasyon ve kaynama ısı transfer mekanizmaları kavramlarını tanıtma ve problemleri çözme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Isı transferinin temel konseptleri 2) Konduksiyon ısı transfer mekanizmaları 3) Konveksiyon ısı transferi mekanizmaları 4) Radyasyon ısı transfer mekanizmaları 5) Kaynama ve yoğuşma ısı transfer mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Isı transferinin temel prensipleri | |
2) | Kondüksiyon ısı transferi konsepti | |
3) | Sürekli ve Zamana bağlı kondüksiyon problemleri | |
4) | Numerik metodları kullanarak temel sürekli ve zaman bağlı kondüksiyon problemlerin çözümü | |
5) | Isı konveksiyonun temelleri | |
6) | Konveksiyon problemleri. Zorlamalı konveksiyon. | |
7) | Doğal konveksiyon | |
8) | Ara sınavı | |
9) | Doğal konveksiyon | |
10) | Kaynama ısı transferi | |
11) | Kaynama ısı transferi | |
12) | Termal radyasyonun temel ilkeleri | |
13) | Termal radyasyon | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Numerical heat transfer, M. Turhan ÇOBAN www.turhancoban.com Heat transfer a basic approach, Necati özışık Heat Transfer: A Practical Approach with EES CD, second edition. Yunus Cengel Heat Transfer, Jack P Holman (Author) 7th edition. |
Diğer Kaynaklar: | Numerical heat transfer, M. Turhan ÇOBAN www.turhancoban.com Heat transfer a basic approach, Necati özışık Heat Transfer: A Practical Approach with EES CD, second edition. Yunus Cengel Heat Transfer, Jack P Holman (Author) 7th edition. several computer codes in java, python languages |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | 1 | ||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 1 | |||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 1 | |||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 1 | |||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | ||||||||||||
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 2 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 2 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | |
12) | Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 39 | 39 |
Toplam İş Yükü | 125 |