GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: GIN2022
Ders İsmi: İLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 2 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Emine Gündoğdu İş
Dersi Veren(ler): Emine GÜNDOĞDU İŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Güncel kaynak yöntemlerinin öğretilmesi.
2. Kaynak yöntemlerindeki teknolojik bilgi ve donanımların öğrencilere aktarılması.
3. Kaynak işlemi sırasında ve sonrasında ortaya çıkan problemlerin ve çözümlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği: Kaynağın tanımı, sınıflandırılması, gaz eritme kaynağı, oksijenle kesme, yüzey işlemleri, elektrik ark kaynağı, kaynak hataları, sebepleri ve giderilmesi, kaynaklı parçalarda oluşan bozulma ve gerilmeler, bunlara karşı alınacak önlemler, kaynak planı ve kaynaklı parçaların düzeltilmesi, toz altı kaynağı, koruyucu gazlı kaynak tanımları, çeşitleri ve uygulama avantajları, ışın kaynakları(lazer, plazma, elektron ışın), katı hal kaynak yöntemleri(sürtünme, sürtünme karıştırma, difüzyon, saplama, patlama, yüksek frekans, yakma-yığma alın kaynağı, ultrasonik kaynak), termit kaynağı gibi kaynak yöntemleri bu yöntemlerin kullanım yerleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Katı hal kaynak tekniklerinin nasıl yapıldığını ve nerelerde kullanıldığını öğrenir
2) Kullanacağı malzeme cinsine göre kaynak yöntemi önerir.
3) Farklı kaynak yöntemlerinde elde edilen kaynak dikiş geometrilerine ayar parametrelerininin etkilerini karşılaştırır
4) Lazer kaynağı, plazma kaynağı, TIG kaynağını ve elektron ışın kaynağını birbiriyle karşılaştırabilme
5) Tasarıma uygun kaynak yöntemini önerir.
6) İleri kaynak tekniklerinin kullanım yerlerini ve önemini kavrayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kaynağın tanımı ve sınıflandırılması, Geleneksel kaynak yöntemleri
2) Patlama kaynağı, saplama kaynağı
3) Yüksek frekans kaynağı ve uygulama alanları
4) Termit kaynağı ve uygulama alanları, Yakma- Yığma alın kaynağı, Sualtı kaynağı
5) Sürtünme Kaynağı, sürtünme-karıştırma kaynağı
6) Difüzyon kaynağı, ultrasonik kaynak
7) Işın Kaynakları(Plazma, elektron ışın) avantaj dezavantajları
8) Ara sınav
9) Dikiş kaynağı, direnç nokta kaynağı
10) Işın kaynakları (Lazer kaynağı) ve uygulama alanları
11) Işın Kaynakları( elektron ışın) avantaj dezavantajları
12) Kaynak hataları, sebepleri ve giderilmesi
13) Kaynaklı parçalarda oluşan bozulma ve gerilmeler, bunlara karşı alınacak önlemler
14) Tahribatsız muayene yöntemleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İleri Kaynak Teknolojisi Ders Notları, Emine GÜNDOĞDU İŞ
Diğer Kaynaklar: Kaynak Tekniği El Kitabı, Gedik Eğitim Vakfı, Prof. Dr. Selahattin Anık,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 1 1 1 1
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1 1 1 1 1 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü 72