GEMİ İNŞAATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54 |
Ders Kodu: | GIN2022 | ||||||||
Ders İsmi: | İLERİ KAYNAK TEKNOLOJİSİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Emine Gündoğdu İş | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Emine GÜNDOĞDU İŞ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Güncel kaynak yöntemlerinin öğretilmesi. 2. Kaynak yöntemlerindeki teknolojik bilgi ve donanımların öğrencilere aktarılması. 3. Kaynak işlemi sırasında ve sonrasında ortaya çıkan problemlerin ve çözümlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Kaynağın tanımı, sınıflandırılması, gaz eritme kaynağı, oksijenle kesme, yüzey işlemleri, elektrik ark kaynağı, kaynak hataları, sebepleri ve giderilmesi, kaynaklı parçalarda oluşan bozulma ve gerilmeler, bunlara karşı alınacak önlemler, kaynak planı ve kaynaklı parçaların düzeltilmesi, toz altı kaynağı, koruyucu gazlı kaynak tanımları, çeşitleri ve uygulama avantajları, ışın kaynakları(lazer, plazma, elektron ışın), katı hal kaynak yöntemleri(sürtünme, sürtünme karıştırma, difüzyon, saplama, patlama, yüksek frekans, yakma-yığma alın kaynağı, ultrasonik kaynak), termit kaynağı gibi kaynak yöntemleri bu yöntemlerin kullanım yerleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Katı hal kaynak tekniklerinin nasıl yapıldığını ve nerelerde kullanıldığını öğrenir 2) Kullanacağı malzeme cinsine göre kaynak yöntemi önerir. 3) Farklı kaynak yöntemlerinde elde edilen kaynak dikiş geometrilerine ayar parametrelerininin etkilerini karşılaştırır 4) Lazer kaynağı, plazma kaynağı, TIG kaynağını ve elektron ışın kaynağını birbiriyle karşılaştırabilme 5) Tasarıma uygun kaynak yöntemini önerir. 6) İleri kaynak tekniklerinin kullanım yerlerini ve önemini kavrayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynağın tanımı ve sınıflandırılması, Geleneksel kaynak yöntemleri | |
2) | Patlama kaynağı, saplama kaynağı | |
3) | Yüksek frekans kaynağı ve uygulama alanları | |
4) | Termit kaynağı ve uygulama alanları, Yakma- Yığma alın kaynağı, Sualtı kaynağı | |
5) | Sürtünme Kaynağı, sürtünme-karıştırma kaynağı | |
6) | Difüzyon kaynağı, ultrasonik kaynak | |
7) | Işın Kaynakları(Plazma, elektron ışın) avantaj dezavantajları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dikiş kaynağı, direnç nokta kaynağı | |
10) | Işın kaynakları (Lazer kaynağı) ve uygulama alanları | |
11) | Işın Kaynakları( elektron ışın) avantaj dezavantajları | |
12) | Kaynak hataları, sebepleri ve giderilmesi | |
13) | Kaynaklı parçalarda oluşan bozulma ve gerilmeler, bunlara karşı alınacak önlemler | |
14) | Tahribatsız muayene yöntemleri |
Ders Notları / Kitaplar: | İleri Kaynak Teknolojisi Ders Notları, Emine GÜNDOĞDU İŞ |
Diğer Kaynaklar: | Kaynak Tekniği El Kitabı, Gedik Eğitim Vakfı, Prof. Dr. Selahattin Anık, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | ||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 2 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 72 |