LOJİSTİK VE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ-TEZSİZ YL
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
1.5 90 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LTY505
Ders İsmi: SAYISAL YÖNTEMLER
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERT KILIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mert KILIÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sayısal yöntemlerin temel kavramları ve matematiksel model anlamak, matematiksel modeli formüle etmek, gerçek hayattaki problemlere doğrusal programlama yöntemlerini uygulamak ve doğrusal programlama problemlerine simpleks yöntemi uygulamak. Bu dersin sonunda, lojistikteki sayısal yöntemlerin rolünü ve önemini anlayacaklar.
Dersin İçeriği: Giriş / Yöneylem Araştırmasında Matematiksel Yöntemler / Matematiksel Problemleri Formülasyonu / Grafik Yöntemle Matematiksel Problemleri Çözme / Simpleks Yöntemle Matematiksel Problemleri Çözme / Dualite ve Duyarlılık Analizi / Excel Çözücü ile Problemleri Çözme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel sayısal yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
2) Matematiksel model geliştirebilir.
3) Doğrusal modelleri grafik yöntemle ve simpleks yöntemle çözebilir
4) Modeldeki parametre değişikliklerinin modele olan etkilerini analiz edebilir.
5) Bazı matematiksel modelleri bilgisayar kullanarak çözebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yöneylem Araştırmasının Matematiksel Yöntemleri
3) Matematisel Modeli Formüle Etme
4) Grafik Yöntemle Matematiksel Problemleri Çözme
5) Simpleks Yöntemle Matematiksel Problemleri Çözme I
6) Simpleks Yöntemle Matematiksel Problemleri Çözme II
7) Arasınav I
8) Dualite I
9) Dualite II
10) Duyarlılık Analizi
11) Arasınav II
12) Excel Çözücüsüne Giriş
13) Excel Çözücüsüyle Matematiksel Problemleri Çözme I
14) Excel Çözücüsüyle Matematiksel Problemleri Çözme II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Taha, H. A. (2007). Operations research: an introduction (ed. 9). Pearson/Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: Ders Notları- Lecture Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistem tasarım ve planlaması, satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve taşıma yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar ve kullanabilir. 1 1 1 1 1
2) Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirebilir, işletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistem tasarımlarını yapabilir ve kararlar verebilir. 1 1 1 1
3) Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirebilir, süreçlerdeki problemleri ve riskleri tanımlayabilir ve analiz edebilir 1 1
4) Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarındaki problemlere güncel gelişmelere uygun yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için tavsiyelerde bulunabilir. 1 1 1 1 1
5) İktisat, muhasebe, insan kaynakları, dış ticaret gibi temel işletme alanlarındaki bilgilerini uzmanlık konusu olan lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında uygulamalarını bilir ve tüm fonksiyonları içerecek bir sistem tasarlayabilir. 1 1 1 1 1
6) Lojistik yönetimi alanında gerek veri toplamak gerekse toplanan verileri ve sistemi analiz etmek için yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir. 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistem tasarım ve planlaması, satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve taşıma yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar ve kullanabilir. 1
2) Uygun teori, araç ve yöntemleri kullanarak etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirebilir, işletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistem tasarımlarını yapabilir ve kararlar verebilir. 2
3) Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirebilir, süreçlerdeki problemleri ve riskleri tanımlayabilir ve analiz edebilir 2
4) Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarındaki problemlere güncel gelişmelere uygun yenilikçi çözümler üretebilir ve performansın iyileştirilmesi için tavsiyelerde bulunabilir. 2
5) İktisat, muhasebe, insan kaynakları, dış ticaret gibi temel işletme alanlarındaki bilgilerini uzmanlık konusu olan lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında uygulamalarını bilir ve tüm fonksiyonları içerecek bir sistem tasarlayabilir. 2
6) Lojistik yönetimi alanında gerek veri toplamak gerekse toplanan verileri ve sistemi analiz etmek için yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Ödevler 2 12 24
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 150