MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52 |
Ders Kodu: | MECH415 | ||||||||
Ders İsmi: | ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
MECH313 - MAKİNE ELEMANLARI DİZAYNI | MECH324 - TERMAL MÜHENDİSLİĞİ |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Serpil YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Serpil Yılmaz | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, küresel ısınma, yerel kirlilik, nüfus artışı ve azalan fosil yakıt kaynakları ile karşı karşıya kalan bir dünyada kabul edilebilir enerji sistemleri teknolojisini eleştirel bir şekilde incelemektir. Odak noktası yenilenebilir enerji kaynaklarıdır (rüzgar, güneş, jeotermal), ancak diğer karbon salmayan kaynaklar (nükleer) ve azaltılmış karbon kaynakları ( gaz türbini tesisleri, yakıt hücreleri) de incelenmektedir. Hem cihazlar hem de genel sistemler analiz edilir. |
Dersin İçeriği: | Dünyada ve Türkiye'de enerji talebi ve mevcut kaynaklar. Yenilenebilir kaynaklar: rüzgar, dalga, gelgit, jeotermal, biyogaz ve güneş enerjisi. Fosil yakıtlar, yanma ve yakma ekipmanları. Güç santralleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler enerji dönüşüm teknolojilerini ekonomik ve verimlilik temelinde karşılaştırabileceklerdir. 2) Öğrenciler, sera etkisi ve küresel iklim değişikliği dahil çevre konularının fiziğinei tanıyacaklardır. 3) Öğrenciler güneş,kimyasal, nükleer, jeotermal,rüzgar enerjisi,biyokütle,dalga,yakıt pili,hidrojen enerji dönüşüm sistemlerinin temel prensiplerine ve performanslarının mühendislik hesaplamalarına ve ön tasarımlarına aşina olacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji ve kaynakları | |
1) | Yenilenebilir enerji kaynaklarına giris | |
2) | Enerji dönüşüm teknolojileri | |
3) | Yenilenemeyen enerji kaynakları | |
4) | Steam and gas power plants | |
5) | Güneş enerjisi sistemleri | |
6) | Günes enerjisi sistemleri | |
7) | Term project explanation and development | |
8) | Rüzgar enerjisi | |
9) | Jeotermal enerji | |
10) | Biomass energy | |
11) | Hydrogen energy | |
12) | Dalga enerjisi | |
13) | Dönem projesi sunumları | |
14) | Dönem projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.POWERPLANT TECHNOLOGY M. M. El Wakil, Mc GrawHill, 2. THERMODYNAMICS AN ENGINEERING APPROACH (Fifth Edition) Yunus A. CENGEL and Michael A. BOLES, Mc GrawHill , |
Diğer Kaynaklar: | INTRODUCTION TO HEAT TRANSFER Frank P. INCROPERA, David P. Dewitt |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 1 | |||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 1 | |||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 1 | |||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 1 | |||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 1 | |||||||||||
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | 2 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | 2 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | 3 |
12) | Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Projeler | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 44 | 44 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 125 |