MECH415 ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MAKİNE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MECH415
Ders İsmi: ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: MECH313 - MAKİNE ELEMANLARI DİZAYNI | MECH324 - TERMAL MÜHENDİSLİĞİ
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Serpil YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Serpil Yılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, küresel ısınma, yerel kirlilik, nüfus artışı ve azalan fosil yakıt kaynakları ile karşı karşıya kalan bir dünyada kabul edilebilir enerji sistemleri teknolojisini eleştirel bir şekilde incelemektir. Odak noktası yenilenebilir enerji kaynaklarıdır (rüzgar, güneş, jeotermal), ancak diğer karbon salmayan kaynaklar (nükleer) ve azaltılmış karbon kaynakları ( gaz türbini tesisleri, yakıt hücreleri) de incelenmektedir. Hem cihazlar hem de genel sistemler analiz edilir.
Dersin İçeriği: Dünyada ve Türkiye'de enerji talebi ve mevcut kaynaklar. Yenilenebilir kaynaklar: rüzgar, dalga, gelgit, jeotermal, biyogaz ve güneş enerjisi. Fosil yakıtlar, yanma ve yakma ekipmanları. Güç santralleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler enerji dönüşüm teknolojilerini ekonomik ve verimlilik temelinde karşılaştırabileceklerdir.
2) Öğrenciler, sera etkisi ve küresel iklim değişikliği dahil çevre konularının fiziğinei tanıyacaklardır.
3) Öğrenciler güneş,kimyasal, nükleer, jeotermal,rüzgar enerjisi,biyokütle,dalga,yakıt pili,hidrojen enerji dönüşüm sistemlerinin temel prensiplerine ve performanslarının mühendislik hesaplamalarına ve ön tasarımlarına aşina olacaklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji ve kaynakları
1) Yenilenebilir enerji kaynaklarına giris
2) Enerji dönüşüm teknolojileri
3) Yenilenemeyen enerji kaynakları
4) Steam and gas power plants
5) Güneş enerjisi sistemleri
6) Günes enerjisi sistemleri
7) Term project explanation and development
8) Rüzgar enerjisi
9) Jeotermal enerji
10) Biomass energy
11) Hydrogen energy
12) Dalga enerjisi
13) Dönem projesi sunumları
14) Dönem projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.POWERPLANT TECHNOLOGY M. M. El Wakil, Mc GrawHill, 2. THERMODYNAMICS AN ENGINEERING APPROACH (Fifth Edition) Yunus A. CENGEL and Michael A. BOLES, Mc GrawHill ,

Diğer Kaynaklar: INTRODUCTION TO HEAT TRANSFER Frank P. INCROPERA, David P. Dewitt

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 1
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. 3
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. 2
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. 3
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. 3
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Projeler 1 % 50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 12 3 36
Proje 1 44 44
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü 125