NAME324 GEMİ ÜRETİM YÖNTEMLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: NAME324
Ders İsmi: GEMİ ÜRETİM YÖNTEMLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu: ENG213MF - İMAL USULLERİ | ENG213 - ÜRETİM YÖNTEMLERİ | ENG219 - ÜRETİM YÖNTEMLERİ
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SAİM TURGUT KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Saim Turgut Koçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler gemi inşa sürecinin temel prensiplerini öğrenirler, gemi üretim süreçlerine yönelik mühendislik anlayışını kazanırlar.
Dersin İçeriği: Bu derste gemi inşa sürecinin bütünü ve aşamaları, gemi inşaatında üretim safhaları incelenir. Gemi üretimi kavramı ve analizleri, gemi üretim teknikleri/yöntemleri gözden geçirilir.Derste çelik ve kompozit tekne yapımı ve donatım süreçleri incelenmektedir. İş kırılım yöntemleri, gemi üretiminde tasarım ve mühendislik; kalite güvence ve gemi onarım konuları da işlenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi inşaatı ve gemi üretim süreçlerinin ilkelerini anlamak.
2) Gemi üretimi sırasında ilgili imalat sürecini belirleme becerisini göstermek
3) Gemi üretimi için mühendislik ve tasarım yeteneği kazanmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gemi inşaatı ve süreçlerine giriş
2) Gemi inşaatı ve süreçlerine giriş (devam); Gemi Dizaynı
3) Tersane Teknolojik Seviyeleri ve Yerleşimleri
4) Tersane Teknolojik Seviyeleri ve Yerleşimleri (devam); IMO ve Klaslama Kuruluşları kuralları
5) Gemi üretim süreçleri; Üretim için Dizayn; Grup Teknolojisi; PWBS ve IHOP
6) Çelik üretim ve inşa süreçleri; Tekne inşa malzemeleri; Tekne inşa süreçleri
7) Tekne inşa süreçleri (devam); Kompozit tekne üretimi
8) Gemi donatım süreçleri
9) Ara sınav; Gemi donatımı ve donatım destek süreçleri; Denize indirme; malzeme nakil süreçleri
10) Kaynak; Tahribatsız Muayeneler
11) Boyut kontrolü; Kalite Güvence Faaliyetleri
12) Kalite Kontrol Grafikleri
13) Korozyon kontrolü (Katodik koruma; Boya)
14) Gemi onarım süreçleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ship Production, Storch, Hammon, Bunch, Moore, SNAME,
• Ship Construction, Eyres, Bruce 7th Ed., Butterworth-Heinemann Books
- Lecturer's course notes; selected video clips
- IMO regulations and Türk Loydu rules
- Selected papers, references by the Instructor

Diğer Kaynaklar: OİS'te "Ders Notları" kısmına yüklenmektedir

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 104