ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | PHYS112 | ||||||||
Ders İsmi: | FİZİK I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizik I dersi, Mühendislik alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilere yöneliktir. Bu dersin ilk amacı, öğrencilere dinamik ve statik ve bu fiziksel büyüklüklerle ile ilgili temel prensipleri ve deneysel uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. İkinci amaç, öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Üçüncü amaç, öğrencilere kendi programlarında karşılaşacakları temel mühendislik problemlerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | 1.Temel bilgiler: birimler, sayılar, boyut analizi, Matematik genel hatırlatma 2.Sürat, hız, ivme, Referans çerçeveler 3.Vektörler, 2-D ve 3-D kinematik 4.Eğik Atış Hareketi 5.Kütle, Ağırlık, Kuvvet, Sürtünme. Newton Yasaları ve Yerçekimi, Newton Yasalarının Uygulaması 7.İş, enerji, güç. Koruma Yasaları 8.Sistemlerin momentumu ve hareketi. Çarpışmalar 9.Dönme Hareketi 10.Açısal momentum 11.Katı cisimlerin statik dengesi 12.Sıvılar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte Fiziğin temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımlayabilecekler 2) Fiziksel büyüklükler ile farklı birim sistemlerinde çalışabilecekler 3) Fiziksel büyüklüklerin cisim üzerindeki etkilerini nicel ve nitel olarak tanımlayabilecekler 4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirlerinden türetebilecekler. 5) Fiziksel büyüklükleri etkileyen faktörlerin irdelenmesini öğrenecekler. 6) Temel proje yönetemi becerileri geliştirebilecekler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel bilgiler: birimler, sayılar, boyut analizi, Matematik genel hatırlatma | |
2) | 1-D Kinematik :Sürat, hız, ivme, Referans çerçeveler | |
3) | 2-D ve 3-D Kinematik: Vektörler, 2-D ve 3-D kinematik | |
4) | 2-D ve 3-D Kinematik: Eğik Atış | |
5) | Kütle, Ağırlık, Kuvvet, Sürtünme. Newton Yasaları ve Yerçekimi | |
6) | Newton Yasalarının uygulaması | |
7) | İş, enerji, güç. | |
8) | Ara sınav | |
9) | Enerjinin Korunumu | |
10) | Momentum ve sistemlerin hareketi, çarpışmalar | |
11) | Dönme Hareketi | |
12) | Açısal Momentum | |
13) | Katı cisimlerin statik dengesi | |
14) | Akışkanlar |
Ders Notları / Kitaplar: | C. D. Giancoli, Physics for Scientists & Engineers with Modern Physics (Pearson, 2008) 4th ed. |
Diğer Kaynaklar: | 1. D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Fundamentals of Physics Extended (Wiley, 2011) 9th ed. 2. R. A. Serway, J. W. Jewett Jr., Physics for Scientists and Engineers (Cengage, 2014) 9th ed. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | ||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | |||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | |||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | |||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 2 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 2 |
12) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 8 | 24 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 |