PHYS112 FİZİK IPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: PHYS112
Ders İsmi: FİZİK I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Aysevil SALMAN DURMUŞLAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizik I dersi, Mühendislik alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilere yöneliktir. Bu dersin ilk amacı, öğrencilere dinamik ve statik ve bu fiziksel büyüklüklerle ile ilgili temel prensipleri ve deneysel uygulamaları için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. İkinci amaç, öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Üçüncü amaç, öğrencilere kendi programlarında karşılaşacakları temel mühendislik problemlerine hazırlamak.
Dersin İçeriği: 1.Temel bilgiler: birimler, sayılar, boyut analizi, Matematik genel hatırlatma
2.Sürat, hız, ivme, Referans çerçeveler
3.Vektörler, 2-D ve 3-D kinematik
4.Eğik Atış Hareketi
5.Kütle, Ağırlık, Kuvvet, Sürtünme. Newton Yasaları ve Yerçekimi, Newton Yasalarının Uygulaması
7.İş, enerji, güç. Koruma Yasaları
8.Sistemlerin momentumu ve hareketi. Çarpışmalar
9.Dönme Hareketi
10.Açısal momentum
11.Katı cisimlerin statik dengesi
12.Sıvılar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte Fiziğin temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımlayabilecekler
2) Fiziksel büyüklükler ile farklı birim sistemlerinde çalışabilecekler
3) Fiziksel büyüklüklerin cisim üzerindeki etkilerini nicel ve nitel olarak tanımlayabilecekler
4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirlerinden türetebilecekler.
5) Fiziksel büyüklükleri etkileyen faktörlerin irdelenmesini öğrenecekler.
6) Temel proje yönetemi becerileri geliştirebilecekler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel bilgiler: birimler, sayılar, boyut analizi, Matematik genel hatırlatma
2) 1-D Kinematik :Sürat, hız, ivme, Referans çerçeveler
3) 2-D ve 3-D Kinematik: Vektörler, 2-D ve 3-D kinematik
4) 2-D ve 3-D Kinematik: Eğik Atış
5) Kütle, Ağırlık, Kuvvet, Sürtünme. Newton Yasaları ve Yerçekimi
6) Newton Yasalarının uygulaması
7) İş, enerji, güç.
8) Ara sınav
9) Enerjinin Korunumu
10) Momentum ve sistemlerin hareketi, çarpışmalar
11) Dönme Hareketi
12) Açısal Momentum
13) Katı cisimlerin statik dengesi
14) Akışkanlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C. D. Giancoli, Physics for Scientists & Engineers with Modern Physics (Pearson, 2008) 4th ed.
Diğer Kaynaklar: 1. D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Fundamentals of Physics Extended (Wiley, 2011) 9th ed.
2. R. A. Serway, J. W. Jewett Jr., Physics for Scientists and Engineers (Cengage, 2014) 9th ed.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1 1 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 1 1 1 1 1 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya süreci istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 2
12) Elektrik ve Elektronik mühendisliği bağlamında iletişim, kontrol, güç elektroniği ve bilgisayar alanlarında temel bilgileri uygulama becerisi 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Uygulama 3 8 24
Ödevler 1 13 13
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü 100