BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | PHYS122 | ||||||||
Ders İsmi: | FİZİK II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Gülşen AKIN EVİNGÜR; Doç.Dr.Kadri ÖZDEMİR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Elektromanyetik alanlar ve ilgili fiziksel büyüklükler temelinde öğrencilere uygulamalar yapabilecekleri bilgi ve becerileri kazandırmak. 2. Öğrencileri programları ile ilgili mühendislik problemlerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Giriş, elektrik yük ve madde, elektrik alan, elektrik akı ve Gauss yasası, potansiyel, kapasitörler, malzeme içinde akım, DA devreleri, manyetik alan ve manyetik kuvvet, Ampère ve Faraday yasaları, endüktans, elektromanyetik dalgalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislikte fiziğin temel terimlerini ve uygulamalarını tanımlama 2) Farklı birim sistemlerindeki fiziksel büyüklüklerle çalışma 3) Bir sistemin nicel ve nitel fiziksel büyüklüklerini tanımlama 4) Farklı fiziksel büyüklükleri birbirinden türetme 5) Etkin fiziksel faktörlerin açıklamalarını öğrenme 6) Denizcilik teknoloji gerekliliklerine fiziksel büyüklüklerin entegrasyonu 7) Bu gereklilikler için çözümleri araştırma ve inceleme 8) Temel proje yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrik Yük, Statik Elektrik, Yalıtkanlar, İletkenler, Coulomb Yasası, Elektrik Alan. | |
2) | Elektrik Akı, Gauss Yasası ve Uygulamaları | |
3) | Elektrik Potansiyel Enerji, Potansiyel Farkı, Herhangi Bir Yük Dağılımının Oluşturduğu Pot. | |
4) | Kapasitörler, Kapasitansın Belirlenmesi, Elektrik Enerji Depolama, Dielektrikler | |
5) | Piller, Elektrik Akımı, Ohm Yasası, Güç, Akım Yoğunluğu | |
6) | EMK, Seri ve Paralel Dirençler | |
7) | Kirchhoff Kuralları, RC Devreler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Mıknatıslar, Manyetik Alan, Manyetik Alandaki Bir Elektrik Akımı Üzerine Etkiyen Kuvvet | |
10) | Düz Bir Telin Oluşturduğu Manyetik Alan, Ampère Yasası, Biot-Savart Yasası | |
11) | Endüklenmiş EMK, Faraday Yasası ve Endüksiyon, Hareketli İletkenlerde Endüklenen EMK | |
12) | Endüktans, Manyetik Alanda Depolanan Enerji, LR Devreleri | |
13) | LC Devreleri ve Elektromanyetik Salınımlar, LRC Devreleri | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Giancoli C.D., Physics For Scientists & Engineers, 4th Ed., Pearson Education Inc., 2008. |
Diğer Kaynaklar: | http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-02sc-physics-ii-electricity-and-magnetism-fall-2010/index.htm |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | ||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | |||||||||||
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi | 3 |
2) | Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma | 1 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 |