ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | UTİ213 | ||||||||
Ders İsmi: | ULUSLARARASI TİCARET | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Bülent Hoca | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Bülent Hoca | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders uluslararası ticarete teorik ve politika yaklaşımlarını ve uluslararası ticaretle ilgili örgütleri tanıtmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Merkantilizm, Mutlak Üstünlük Teorisi, Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi, HO Modeli, Endüstri İçi Ticaret, Korumacılık, Ticaret Politikası Araçları, Küreselleşme, Dünya Ticaret Örgütü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ticaretin nedenlerini ve sonuçlarını açıklamak 2) Ticaret teorilerini açıklamak ve karşılaştırmak 3) Ticaret engellerinin etkilerini açıklamak 4) Ticaret politikası araçlarını açıklamak 5) DTÖ anlaşmalarını açıklamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası ticaret teorilerinin önemi | |
2) | Uluslararası ticarette bazı önemli kavramlar | |
3) | Merkantilizm | |
4) | Adam Smith'in Mutlak Üstünlük Teorisi | |
5) | David Ricardo'nun Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi -1 | |
6) | David Ricardo'nun Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi -2 | |
7) | HO Modeli | |
8) | Ara sınav (yüz yüze) | |
9) | HO Modelinin etkileri | |
10) | Endüstri İçi Ticaret ve Yeni Ticaret Teorisi | |
11) | Korumacılık | |
12) | Ticaret Politikası Araçları | |
13) | Küreselleşme | |
14) | Dünya Ticaret Örgütü |
Ders Notları / Kitaplar: | International Economics by James Gerber, Pearson,, 7th Edition |
Diğer Kaynaklar: | International Economics by James Gerber, Pearson,, 7th Edition International Economics: Theory and Policy by Paul Krugman and Maurice Obstfeld, Addison and Wesley, 8th Edition, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | 1 | 1 | |||||||||||
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | 1 | 1 | |||||||||||
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | 1 | ||||||||||||
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||||
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | 1 | 1 | |||||||||||
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
3) | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. | 3 |
4) | Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. | 3 |
5) | Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. | 3 |
6) | Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. | 3 |
7) | Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. | 3 |
8) | Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. | 3 |
9) | Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. | 3 |
10) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
11) | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. | |
12) | Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. | 3 |
13) | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 148 |