UTİ213 ULUSLARARASI TİCARETPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ213
Ders İsmi: ULUSLARARASI TİCARET
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Bülent Hoca
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Bülent Hoca
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders uluslararası ticarete teorik ve politika yaklaşımlarını ve uluslararası ticaretle ilgili örgütleri tanıtmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Merkantilizm, Mutlak Üstünlük Teorisi, Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi, HO Modeli, Endüstri İçi Ticaret, Korumacılık, Ticaret Politikası Araçları, Küreselleşme, Dünya Ticaret Örgütü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası ticaretin nedenlerini ve sonuçlarını açıklamak
2) Ticaret teorilerini açıklamak ve karşılaştırmak
3) Ticaret engellerinin etkilerini açıklamak
4) Ticaret politikası araçlarını açıklamak
5) DTÖ anlaşmalarını açıklamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası ticaret teorilerinin önemi
2) Uluslararası ticarette bazı önemli kavramlar
3) Merkantilizm
4) Adam Smith'in Mutlak Üstünlük Teorisi
5) David Ricardo'nun Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi -1
6) David Ricardo'nun Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi -2
7) HO Modeli
8) Ara sınav (yüz yüze)
9) HO Modelinin etkileri
10) Endüstri İçi Ticaret ve Yeni Ticaret Teorisi
11) Korumacılık
12) Ticaret Politikası Araçları
13) Küreselleşme
14) Dünya Ticaret Örgütü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: International Economics by James Gerber, Pearson,, 7th Edition


Diğer Kaynaklar: International Economics by James Gerber, Pearson,, 7th Edition
International Economics: Theory and Policy by Paul Krugman and Maurice Obstfeld, Addison and Wesley, 8th Edition, 2008.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. 1 1 1 1 1
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. 1 1 1 1 1
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. 1 1 1 1 1
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. 1 1 1
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. 1 1
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. 1 1
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. 1
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. 1 1 1 1 1
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. 1 1 1 1 1
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek. 1 1
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. 1 1 1 1 1
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak. 3
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek. 3
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak. 3
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek. 3
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek. 3
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek. 3
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek. 3
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek. 3
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak. 3
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek. 3
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ara Sınavlar 1 35 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü 148