LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | UTİ311 | ||||||||
Ders İsmi: | PAZARLAMA YÖNETİMİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Tutku EKER İŞCİOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Ör. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı çağdaş pazarlama yaklaşımı çerçevesinde pazarlama politikaları ve stratejileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve pazarlama faaliyetlerinin yönetimi konusundaki becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Stratejik pazarlama kararlarının merkezinde yer alan pazarlama analizi bileşenleri; başlıca pazarlama faaliyetleri ve kararları; stratejik pazarlama planı; pazarlama verisi toplama ve analiz etme; rekabet avantajı ve stratejik odaklanma yaratma; pazar bölümlendirme, hedef kitle tespiti ve konumlandırma; ürün kararları, fiyatlandırma kararları, dağıtım kararları, bütünleşik pazarlama iletişimi kararları; gerçek yaşamdan pazarlama problemlerinin teşhisinde analitik yaklaşım. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel pazarlama kavramlarını ve kullanıldıkları alanları tanımlayabilir. 2) Hızla değişen iç ve dış çevresel koşulların analizini yapabilir ve işletmelerin mevcut kaynakları doğrultusunda değişimlere uygun stratejik ve taktiksel kararlar önerebilir. 3) Pazarlama amaçları doğrultusunda pazarı bölümlendirerek hedef kitle tespitinde bulunabilir ve hedef pazarlama stratejileri geliştirebilir. 4) Etkili pazarlama karması stratejileri tasarlayabilir, uygulayabilir, değerlendirebilir ve kontrol edebilir. 5) Grup olarak yapılan proje çalışmaları ve proje sunumlarıyla takım çalışmalarında etkinliklerini sergileyebilir, grup içi çatışma ve fikir ayrılıklarını yönetebilecek beceriler geliştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı; pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama kavramı ve yeni trendler | |
2) | Pazarlama çevresi | |
3) | Rekabet ile mücadele | |
4) | Tüketici pazarları ve tüketici davranışları; endüstriyel (örgütsel) pazarlar – Quiz 1 | |
5) | Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma | |
6) | Ürün kararları | |
7) | Marka kararları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Fiyatlandırma kararları | |
10) | Dağıtım kararlarının tasarlanması ve yönetilmesi | |
11) | Bütünleşik pazarlama iletişiminin tasarlanması ve yönetilmesi | |
12) | Bütünleşik pazarlama iletişiminin tasarlanması ve yönetilmesi | |
13) | Sosyal medya pazarlaması | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Marketing Management: European Edition, Kotler, Keller, Goodman, Brady & Hansen, 2019, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Marketing Management, Philip Kotler and Kevin Lane Keller, 2016, Global edition, 15e, Prentice Hall |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 136 |