UTİ311 PAZARLAMA YÖNETİMİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİK YÖNETİMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
LOJİSTİK YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ311
Ders İsmi: PAZARLAMA YÖNETİMİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Tutku EKER İŞCİOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Ör. Üyesi Tutku Eker İşcioğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı çağdaş pazarlama yaklaşımı çerçevesinde pazarlama politikaları ve stratejileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve pazarlama faaliyetlerinin yönetimi konusundaki becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Stratejik pazarlama kararlarının merkezinde yer alan pazarlama analizi bileşenleri; başlıca pazarlama faaliyetleri ve kararları; stratejik pazarlama planı; pazarlama verisi toplama ve analiz etme; rekabet avantajı ve stratejik odaklanma yaratma; pazar bölümlendirme, hedef kitle tespiti ve konumlandırma; ürün kararları, fiyatlandırma kararları, dağıtım kararları, bütünleşik pazarlama iletişimi kararları; gerçek yaşamdan pazarlama problemlerinin teşhisinde analitik yaklaşım.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel pazarlama kavramlarını ve kullanıldıkları alanları tanımlayabilir.
2) Hızla değişen iç ve dış çevresel koşulların analizini yapabilir ve işletmelerin mevcut kaynakları doğrultusunda değişimlere uygun stratejik ve taktiksel kararlar önerebilir.
3) Pazarlama amaçları doğrultusunda pazarı bölümlendirerek hedef kitle tespitinde bulunabilir ve hedef pazarlama stratejileri geliştirebilir.
4) Etkili pazarlama karması stratejileri tasarlayabilir, uygulayabilir, değerlendirebilir ve kontrol edebilir.
5) Grup olarak yapılan proje çalışmaları ve proje sunumlarıyla takım çalışmalarında etkinliklerini sergileyebilir, grup içi çatışma ve fikir ayrılıklarını yönetebilecek beceriler geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı; pazarlamanın tanımı, kapsamı, gelişimi, pazarlama kavramı ve yeni trendler
2) Pazarlama çevresi
3) Rekabet ile mücadele
4) Tüketici pazarları ve tüketici davranışları; endüstriyel (örgütsel) pazarlar – Quiz 1
5) Pazar bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma
6) Ürün kararları
7) Marka kararları
8) Ara sınav
9) Fiyatlandırma kararları
10) Dağıtım kararlarının tasarlanması ve yönetilmesi
11) Bütünleşik pazarlama iletişiminin tasarlanması ve yönetilmesi
12) Bütünleşik pazarlama iletişiminin tasarlanması ve yönetilmesi
13) Sosyal medya pazarlaması
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marketing Management: European Edition, Kotler, Keller, Goodman, Brady & Hansen, 2019, Pearson
Diğer Kaynaklar: Marketing Management, Philip Kotler and Kevin Lane Keller, 2016, Global edition, 15e, Prentice Hall

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Küçük Sınavlar 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 136