UTİ413 STRATEJİK YÖNETİMPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ413
Ders İsmi: STRATEJİK YÖNETİM
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Abdülkadir AKTURAN
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Aykut Arslan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu zorlu tamamlama dersinde öğrenciler farklı örgütlerin sahipleri veya genel müdürleri olarak hareket ederler. Derslerde temel işlevleri stratejik kararlar almaları ve bu kararları hem yazılı hem de sözlü olarak savunmaları gerekmektedir.
Dersin İçeriği: Stratejik Yönetim dersi, işletme yönetimi alan öğrencilerin bütün dersleri uygulayabilecekleri bir tamamlama dersidir. Öğrenciler yeni strateji kavram ve tekniklerini formüle etme, uygulama ve değerlendirmeyi öğrenirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Stratejik Yönetim ile ilgili kuramları ve süreçleri bilmek.
2) Misyon ve vizyon geliştirmek.
3) Örgütlerin iç ve dış çevre analizi yapmak.
4) Alternatif stratejiler geliştirebilmek.
5) Farklı endüstrilerdeki firmaları analiz ederek, stratejik amaçlara dayalı kararlar vermek ve bunları hem sözlü hem de yazılı olarak savunabilmek.
6) Genel olarak işletme yönetimi ve stratejik yönetim ile ilgili sorunları analitik olarak çözebilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) CHAPTER 1 :THE NATURE OF STRATEGIC MANAGEMENT
2) CHAPTER 1 :THE NATURE OF STRATEGIC MANAGEMENT
3) CHAPTER 2: THE BUSINESS VISION AND MISSION
4) CHAPTER 3: THE EXTERNAL ASSESSMENT
5) CHAPTER 3: THE EXTERNAL ASSESSMENT
6) ARA SINAVLAR
7) CHAPTER 4: THE INTERNAL ASSESSMENT
8) CHAPTER 4: THE INTERNAL ASSESSMENT
9) CHAPTER 6 : STRATEGY ANALYSIS AND CHOICE
10) CHAPTER 7: IMPLEMENTING STRATEGIES: MANAGEMENT AND OPERATIONS ISSUES
11) CHAPTER 8: IMPLEMENTING STRATEGIES: MARKETING, FINANCE/ACCOUNTING, R&D, AND MIS ISSUES
12) CHAPTER 8: IMPLEMENTING STRATEGIES: MARKETING, FINANCE/ACCOUNTING, R&D, AND MIS ISSUES
13) CHAPTER 9: STRATEGY REVIEW, EVALUATION, AND CONTROL
14) CHAPTER 11: GLOBAL/INTERNATIONAL ISSUES

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Management, Concepts and Cases, 13th E, Fred R. David, SBN-13: 978-0136120988; ISBN-10: 0136120989, Pearson Ltd.
Diğer Kaynaklar: STRATEGIC MANAGEMENT CASE STUDIES, 3rd Year, MANAGEMENT, http://www.thetimes100.co.uk/HBR's Must-Reads on Strategy, Article Collection.
Strategic Management, Neil Ritson, bookboon.com

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Uluslararası ticaret ve işletmeciliğe temel teşkil eden disiplinlerden (iktisat, işletme, hukuk) faydalanabilmek ve bu disiplinlerin temel bilgilerine sahip olmak.
2) Uluslararası ticaret ve işletmecilik alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek ve yorumlayabilmek.
3) Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilmek, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlamak, görüş bildirmek ve çözüm yolları sunma becerisi kazanmak.
4) Uluslararası rekabetin gereklerini ve farklı ülkelerin kendine özgü işletme uygulamalarını kavrayabilmek.
5) Uluslararası (tüketici ve sanayi malları) pazarların gerekliliklerinin tamamen farkında olarak finans, yönetim, üretim ve pazarlama konularında, özellikle de uluslararası iş çevrelerini etkileyen kriz dönemlerinde strateji geliştirebilmek ve karar verebilmek.
6) Alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilmek, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilmek ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
7) Kendini alanında sürekli iyileştirmeye odaklı, sorumluluk alabilen ve yenilikçi olabilmek.
8) Uluslararası düzeyde faaliyet gösteren bir yönetici ve girişimcide bulunması gereken liderlik ve yönetim yetkinliklerine sahip olabilmek.
9) Takım çalışmasına yatkın olmak ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilmenin yanında kültürlerarası iletişim yeteneğine sahip olmak.
10) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11) Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde tercih edilen bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilmek.
12) Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında en az B2 düzeyinde İngilizce bilgi sahibi olmak ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
13) Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun ve sosyal sorumluluk bilinci ile hareket etmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 2 25 50
Ara Sınavlar 1 40 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü 202