LOJ313 LOJİSTİK SİSTEM ANALİZİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 32,48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LOJ313
Ders İsmi: LOJİSTİK SİSTEM ANALİZİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÜMMÜHAN AKBAY
Dersi Veren(ler): Ümmühan Akbay
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Sistem kavramı ve lojistikte sistem kavramının ve bileşenlerinin tanıtılması
2. İş hayatında karşılaşılabilecek problemlere yönelik kalitatif/kantitatif çözüm önerileri getirebilme yetisinin kazandırılması
3. Öğrencilerin analitik düşünme kabiliyetlerinin ve iş hayatındaki plan kabiliyetlerinin geliştirilmesi
Dersin İçeriği: Bu ders, lojistik sistemlerinin derinlemesine analizini yaparak lojistik operasyonlarının optimizasyonunda kullanılan temel nicel yaklaşımlara odaklanmaktadır. Kapsamında taşımacılık problemleri, araç rotalama sezgileri (VRP), tedarikçi seçimi, tesis yerleştirme kararları ve uzun ve kısa mesafeli yük taşımacılığının yönetimi gibi konular yer almaktadır. Ders, bu konuların gerçek dünya lojistik operasyonlarındaki pratik uygulamalarını vurgulayarak, öğrencileri tedarik zincirindeki karmaşık karar verme zorluklarıyla başa çıkmaya hazırlamaktadır. Öğrenciler, lojistik sistemlerini optimize etmek için araç ve teknikleri kullanarak uygulamalı deneyim kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem kavramı ve bileşenlerini ilgili terminoloji ile birlikte öğretilmesi
2) Süreç ve akış diyagramları çizebilme ve problemleri kendi başına çözebilme
3) Uygulamalı veri analiz yeteneklerini kullanarak iş kararlarını vermek için tedarik zinciri verilerini kullanıp analiz edebilmesi
4) Tedarik zinciri profesyonellerinin karşılaştığı zorlukları anlamak ve bu zorlukları çözümleyebilme için temel düşünme seviyesi oluşturulması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Lojistik Sistemlere Giriş Des notları
2) Lojistik Sistemlerin Yönetimi Des notları
3) Lojistik Gereksinimlerin Tahmin Edilmesi Des notları
4) Lojistik Sistemlerde Tesislerin Yerleştirilmesi Des notları
5) Lojistik Sistemlere Giriş Des notları
6) Tedarikçilerin Seçilmesi Des notları
7) Tedarikçilerin Seçilmesi Des notları
8) Ara Sınav Des notları
9) Taşımacılık Tedarik Modelleri Des notları
10) Yük Taşımacılığının Yönetimi Des notları
11) Yük Taşımacılığının Yönetimi Des notları
12) Yük Taşımacılığının Yönetimi Des notları
13) Yük Taşımacılığının Yönetimi Des notları
14) Final Sınavı Gözden Geçirme Des notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Logistics Systems Management, Second Edition, Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, Wiley & Sons, Ltd., Publication
Diğer Kaynaklar:
• Logistics Systems: Design and Optimization, Andre Langevin, Diane Riopel, Springer
• TRANSPORTATION SYSTEMS ANALYSIS Models and Applications, Second Edition, Ennio Cascetta, Springer
• Logistics Systems Analysis, 4th Edition, Carlos F. Daganzo, Springer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 1 1 1 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 1 1 1 1
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 1 1 1 1
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 1 1 1 1
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1 1 1 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1 1 1 1
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1 1 1 1
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 1 1 1 1
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 1 1 1 1
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 2
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 2
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 2
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 2
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 2
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 1
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 2
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 127