YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 32,48 |
Ders Kodu: | LOJ411 | ||||||||
Ders İsmi: | LOJİSTİK SİMULASYON | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: |
ULT 224 - LOJİSTİKTE SAYISAL YÖNTEMLER LOJ224 - LOJİSTİKTE SAYISAL YÖNTEMLER |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Pınar GÜROL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Pınar GÜROL | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere simülasyon yolu ile modellemenin temel prensiplerini özellikle lojistik problemleri ele alınarak kavratılması, simülasyon paket programlarını gerçek hayat problemlerinde uygulayabilecek seviyeye öğrencilerin çıkartılması. |
Dersin İçeriği: | Simülasyon ve modellemeye giriş, temel teori ve kavramlar, güncel modellerin analizi ile lojistik araştırması için teknik ve araçlar, benzetim modelleri kurma ve analizi, tedarik zinciri ve lojistik sistemlerinin kesikli olay simulasyon modelleri ile analizi, rastlantısal değişken oluşturma, oluşturulan rastlantısal sayıların test edilmesi, dağılımları verilere uydurma ve çıktı analizi, vaka analizleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik problemlere ilişkin simülasyonla modellemenin temel prensiplerini öğrenir 2) Simülasyon paket programları hakkında bilgi edinir 3) Lojistik problemlerin simülasyon ile analizini yapabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem simülasyonuna giriş | |
2) | Kesikli-Olay Simülasyonu İlkeleri | |
3) | Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri I | |
4) | Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri II | |
5) | Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri III | |
6) | Excel Örnekleri I | |
7) | Excel Örnekleri II | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Rassal Sayı Üretimi | |
10) | Rassal Sayı Üretimi | |
11) | Kuyruk Sistemlerinin Simülasyon ile Modellenmesi | |
12) | Kuyruk Sistemlerinin Simülasyon ile Modellenmesi | |
13) | Simülasyon paket programlarının güncel örneklerle kullanılarak uygulanması | |
14) | Simülasyon paket programlarının güncel örneklerle kullanılarak uygulanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Banks, Jerry and J.S. Carson, II., B.L. Nelson and D.M. Nicol, Discrete Event System Simulation, Fifth edition, New Jersey, Prentice-Hall, 2013 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek. | |||||||||||
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. | 1 |
2) | İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. | 3 |
3) | İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. | 2 |
4) | Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek | 2 |
5) | İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | 1 |
6) | İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. | 1 |
7) | Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. | 2 |
8) | İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. | 3 |
9) | Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. | 3 |
10) | Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek. | |
11) | Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 132 |