LOJ411 LOJİSTİK SİMULASYONPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 32,48

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LOJ411
Ders İsmi: LOJİSTİK SİMULASYON
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3.5 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: ULT 224 - LOJİSTİKTE SAYISAL YÖNTEMLER
LOJ224 - LOJİSTİKTE SAYISAL YÖNTEMLER
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Pınar GÜROL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Pınar GÜROL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere simülasyon yolu ile modellemenin temel prensiplerini özellikle lojistik problemleri ele alınarak kavratılması, simülasyon paket programlarını gerçek hayat problemlerinde uygulayabilecek seviyeye öğrencilerin çıkartılması.
Dersin İçeriği: Simülasyon ve modellemeye giriş, temel teori ve kavramlar, güncel modellerin analizi ile lojistik araştırması için teknik ve araçlar, benzetim modelleri kurma ve analizi, tedarik zinciri ve lojistik sistemlerinin kesikli olay simulasyon modelleri ile analizi, rastlantısal değişken oluşturma, oluşturulan rastlantısal sayıların test edilmesi, dağılımları verilere uydurma ve çıktı analizi, vaka analizleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik problemlere ilişkin simülasyonla modellemenin temel prensiplerini öğrenir
2) Simülasyon paket programları hakkında bilgi edinir
3) Lojistik problemlerin simülasyon ile analizini yapabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistem simülasyonuna giriş
2) Kesikli-Olay Simülasyonu İlkeleri
3) Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri I
4) Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri II
5) Kesikli-Olay Simülasyonu Örnekleri III
6) Excel Örnekleri I
7) Excel Örnekleri II
8) Ara Sınav
9) Rassal Sayı Üretimi
10) Rassal Sayı Üretimi
11) Kuyruk Sistemlerinin Simülasyon ile Modellenmesi
12) Kuyruk Sistemlerinin Simülasyon ile Modellenmesi
13) Simülasyon paket programlarının güncel örneklerle kullanılarak uygulanması
14) Simülasyon paket programlarının güncel örneklerle kullanılarak uygulanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Banks, Jerry and J.S. Carson, II., B.L. Nelson and D.M. Nicol, Discrete Event System Simulation, Fifth edition, New Jersey, Prentice-Hall, 2013
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 1 1 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 1 1 1
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 1 1 1
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 1 1 1
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1 1 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1 1 1
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 1 1 1
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 1 1 1
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 1 1 1
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) İşletmenin farklı temel fonksiyonlarıyla ilgili kavram ve teorileri, ilgili süreç problemlerini analiz etmek ve çözmek için kullanmak. 1
2) İşletmenin yöneticileri olarak, uygun analitik ve nicel teknikleri kullanarak kararlar almak. 3
3) İşletme ile ilgili problemleri değerlendirmeye ve çözmeye yarayacak gerekli kaynakların nasıl elde edileceğine dair araştırma becerilerine sahip olmak. 2
4) Bilgi teknolojileri uygulamalarını uyarlarken, ilişkili olduğu çevresel, sosyal ve etik kurallar konusunda farkındalık göstermek 2
5) İşletme, yönetim ve bilişim alanındaki yeni gelişmeleri takip etmek için, yabancı bir dil kullanmak ve dünyanın her yanından meslektaşlarla sözlü ve yazılı iletişim kurmak. 1
6) İş çevresinde ve proje yönetiminde gerekli olan, takım çalışması ve liderlik becerilerini göstermek. 1
7) Bilgi teknolojileri uygulamalarında, -sosyal ve teknik alanları birleştirebilecek disiplinlerarası çalışmalar için- operasyonel verimliliği artıracak, yaratıcılığı ve yeniliği geliştirecek stratejiler üretmek ve analiz etmek. 2
8) İş gereksinimlerine uygun yazılım, donanım, altyapı, veritabanı ve iletişim gereksinimlerini belirlemek, gereken birleşenleri tasarlamak, seçimini yapmak, sistemini yönetmek. 3
9) Bir bilişim sistemi projesi için proje planı oluşturmak, gerekli ihtiyaçları analiz edip, dökümante etmek, sisteme ait veri tabanın analiz, tasarım ve implementasyon aşamalarındaki süreçlere hakim olup, teknik ve yönetsel katkı verip ve sorumluluk alabilmek, etkin yönetebilmek. 3
10) Programlama ve veritabanı mantığını bilmek ve güncel bir programlama dili kullanabilmek.
11) Kurumsal bilişim sistemlerinin yönetsel/fonksiyonel uygulamalarına hakim olmak. Kurumsal yazılım türleri, yazılım seçimi ve satın alma kararı ile ilgili bilgi sahibi olmak, yazılım geliştirme süreçlerini planlayıp yönetebilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 4 52
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 35 35
Toplam İş Yükü 132