YBS316 NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMAPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: YBS316
Ders İsmi: NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: YBS213 - ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
YBS 213 - ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALİ KILINÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Masoud Shahmanzari
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günümüz problemlerini nesneye dayalı yöntemler ile tasarlamak ve çözmek. Nesne-tabanlı programlama yöntemi ile uygulama geliştirmek. Java Programlama dili ile program yazabilmek.
Dersin İçeriği: Nesne-tabanlı programlama dilinin kavramları ve özellikleri anlatılmaktadır, Java programlama dili kullanılır, sınıf ve nesneler, değişken ve metotlar, kontrol deyimleri, array, arraylist özellikleri dersin içeriğini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nesne-Tabanlı Programlama YBS316 başarıyla geçen öğrenciler I. Nesne tabanlı programlama kavramını bilir II. Nesnelere dayalı uygulama geliştirir. III. Karşılaşılan probleme çözüm üretir ve uygular IV. Problemi analiz eder ve uygun yöntem ve teknik için karar verir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve dersin tanıtımı Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
2) Kavram ve özellikler Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
3) Veri türleri Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
4) Sınıf ve Nesneler Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
5) Sınıf ve Nesneler Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
6) İf..else Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
7) While loop Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
8) For loop ve for each Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
9) Switch case Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
10) Metodlar Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
11) Array ve Arraylist Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020 Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
12) Proje Kontrolü
13) Problem Çözümleri
14) Proje Kontrolü ve Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to Java Programming and Data Structures, Comprehensive Version, 12th Edition, 2020

Object-Oriented Design & Patterns, Cay S. Horstmann, 2nd edition
Diğer Kaynaklar: Lecture notes, files and exercises.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Öğrenme Çıktıları
1) Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
3) Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer
4) Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
5) Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.
6) Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.
7) Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
9) Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır.
10) Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
3) Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer
4) Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
5) Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.
6) Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.
7) Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
9) Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır.
10) Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Devam 1 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ödev 2 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 2 26
Laboratuvar 13 2 26
Proje 1 25 25
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 3 1 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü 93