HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW203 | ||||||||
Ders İsmi: | İDARE HUKUKU I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ONUR GÜRER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Onur Gürer | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Devlet idaresinin işleyişine uygulanan ve taraflar arasında kamu yararı nedeniyle bir eşitsizliğin bulunduğu idare hukukuna ilişkin temel konuların anlatılması amaçlanmaktadır. Teorik olarak ortaya konulan bilgiler uygulama örnekleri ile somutlaştırılmaya çalışılmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İdare Hukukuna Giriş, İdareye İlişkin Anayasal Hükümler, İdari Faaliyetin Anayasa Dışındaki Kaynakları, İdari İşlem Kuramı, İdarenin Sözleşmeleri, İdarenin Eylemleri (İdarenin Mali Sorumluluğu), İdarenin Özel Yetkileri, Kolluk Faaliyetleri, Kamu Hizmeti, İdarenin Malları, Kamu Görevlileri (Devlet Memurları). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İdare Hukuku I dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci idare hukukuna ilişkin temel kavramları ve idare hukukunun kaynaklarını öğrenir. 2) İdare Hukuku I dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci idarenin işlemleri ve eylemleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) İdare Hukuku I dersini başarı ile tamamlayan bir öğrenci idarenin görevleri ile idarenin bu görevleri yerine getirirken yararlandığı kamu görevlileri ve kamu malları hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İdare Hukukuna Giriş | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
2) | İdareye İlişkin Anayasal Hükümler | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
3) | İdari Faaliyetin Anayasa Dışındaki Kaynakları | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
4) | İdari İşlem Kuramı | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
5) | İdari İşlem Kuramı | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
6) | İdarenin Sözleşmeleri | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
7) | İdarenin Eylemleri (İdarenin Mali Sorumluluğu) | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
8) | Ara Sınav | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
9) | İdarenin Özel Yetkileri | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
10) | Kolluk Faaliyetleri | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
11) | Kamu Hizmeti | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
12) | İdarenin Malları | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
13) | Kamu Görevlileri (Devlet Memurları) | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
14) | Kamu Görevlileri (Devlet Memurları) | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 22 Baskı, Ankara, Temmuz 2020 |
Ders Notları / Kitaplar: | Zehra Odyakmaz-Ümit Kaymak, Themis İdare Hukuku, Seçkin Yayınları, 23. Baskı, Ankara, 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Ender Ethem Atay, İdare Hukuku, Turhan Kitabevi, 6. Bası, Ankara, Ekim 2018 . Bayram Keskin, Kamu Hizmetinin Görülmesine İlişkin Sözleşmelerde Uluslararası Tahkim, Adalet Yayınevi, 2. Baskı, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | |||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | ||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | |||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 3 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 2 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 2 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 90 |