HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW223 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZCİLİK VE TEMEL BİLGİLERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Mustafa Şems AKTUĞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Ört.Gör Şems AKTUĞ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | It aims to teach basic maritime knowledge to people who have received or are studying law and are likely to work in maritime-related fields. |
Dersin İçeriği: | Denizcilik ile ilgili temel bilgiler, önemli denizcilik ve gemicilik terimleri, gemi adamları ve görevleri, gemide çalışma düzeni, gemi, yapısı ve bölümleri, gemi çeşitleri ve sınıflandırması, tonaj ve draft markaları, güverte teçhizatı ve gemi makineleri hakkında genel bilgi, seyir ve manevra kuralları, komutları, harita okuma ve mevki koyma, kılavuz alma-verme, demirleme, role talimleri, gemide suç işlenmesi, deniz kirliliği deniz kazaları gibi hukuki sorunlarda, delil olarak yararlanılabilecek VDR (Vessel Data Recorder), BNWAS (Köprüüstü Seyir Vardiya Alarm Sistemi) gibi sistemlerin tanıtımı ve çalıştırma esaslarının açıklanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve bu bilgileri hukukla ilgili sorunları çözmekte kullanma becerisi kazanırlar. I. Deniz taşımacılığı çevrimini ve gemilerin genel özelliklerini, tiplerini, kullanılma amaçlarını bilmek. 2) II. Gemi adamları, yeterlilikleri, görevleri, çalışma düzenine hâkim olmak. 3) III. Denizcilik terimlerine ünsiyet sağlamak. 4) IV. Yük işlemleri ve miktarı belirleme esaslarını öğrenmek 5) V. Seyir hakkında temel bilgiler, kullanılan sistemlere ilişkin temel bilgilere ve AIS, ECDIS, RADAR, VDR, BNWAS, makine veri kayıt sistemler, kameralar ve diğer hukuksal açıdan önemli cihazlar ve bölmeler hakkında bilgi sahibi olmak. 6) VI. Denizcilikle ilgili dokümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denizcilik ve ticaret: Deniz ticareti hakkında genel bilgi, işleyiş süreci, denizcilik sektöründeki oyuncular. | Handout notes. |
2) | Gemilerin genel özellikleri, tipleri, kullanılma amaçları: Gemi tanımı, gemi tipleri, kullanım amaçları, kısımları. | |
3) | Denizcilik terimleri | |
4) | Gemi adamları: Görevleri, yeterlilikleri, gemide hiyerarşi ve çalışma düzeni. Donatan/İşletme şirketleri hakkında genel bilgi. | |
5) | Yük işlemleri ve miktarı belirleme esasları: Draft sörvey, aleç, tartı vs. | |
6) | Sistemler: Köprüüstü donanımı (GPS, otopilot, muhabere sistemleri, AIS, ECDIS, RADAR, VDR, BNWAS) makine veri kayıt sistemler, kameralar. | |
7) | Seyir: Seyir nedir, nelere dikkat edilir, mevki nasıl konur, mevki koyma usulleri | |
8) | Tekrar/Durum incelemesi | |
9) | Gemicilik ve elleçleme donanımları: Krenyler, vinçler, ambarlar, balast işlemleri, zincir, halat, demir vs. | |
10) | Borda evrakı: Gemi Tasdiknamesi, Klas Kurumu Sertifikası, Uluslararası Tonaj Belgesi, Denize Elverişlilik Belgesi, Yük Gemisi Teçhizat Emniyet Belgesi, Yük Gemisi Telsiz Emniyet Belgesi, Uluslararası Yükleme Hattı Sertifikası, Farelerden Arındırma Sertifikası, Gemi Adamı Donatımında Asgari Emniyet Belgesi, Petrolle Deniz Kirliliğinin Önlenmesi Belgesi, Seyir Fenerleri Pozisyon Sertifikası, Yıllık Gemi Sağlık Sertifikası ve diğerleri. | |
11) | Denizcilikle ilgili dokümanlar: SOLAS, MARPOL, COLREG, COSWP, ISM, ISPS ve diğerleri. | |
12) | Köprüüstü eğitim simülatörü | |
13) | Durum çalışması (Gerçek bir çatma incelenmesi) | |
14) | Uluslararası hukukta deniz |
Ders Notları / Kitaplar: | http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller (Alan: Denizcilik seçilecek ve konuyla ilgili kitaba ulaşılacak) 1. HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinneman, London, 2001 2. KENDALL, Lane, The Business of Shipping, Maryland, 1983 3. DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002 4. HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994 |
Diğer Kaynaklar: | http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller 1. HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinneman, London, 2001 2. KENDALL, Lane, The Business of Shipping, Maryland, 1983 3. DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002 4. HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | ||||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | |||||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | |||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | |||||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | ||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 2 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Ödev | 1 | % 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |