LAW223 DENİZCİLİK VE TEMEL BİLGİLERİPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
HUKUK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW223
Ders İsmi: DENİZCİLİK VE TEMEL BİLGİLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Mustafa Şems AKTUĞ
Dersi Veren(ler): Ört.Gör Şems AKTUĞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: It aims to teach basic maritime knowledge to people who have received or are studying law and are likely to work in maritime-related fields.
Dersin İçeriği: Denizcilik ile ilgili temel bilgiler, önemli denizcilik ve gemicilik terimleri, gemi adamları ve görevleri, gemide çalışma düzeni, gemi, yapısı ve bölümleri, gemi çeşitleri ve sınıflandırması, tonaj ve draft markaları, güverte teçhizatı ve gemi makineleri hakkında genel bilgi, seyir ve manevra kuralları, komutları, harita okuma ve mevki koyma, kılavuz alma-verme, demirleme, role talimleri, gemide suç işlenmesi, deniz kirliliği deniz kazaları gibi hukuki sorunlarda, delil olarak yararlanılabilecek VDR (Vessel Data Recorder), BNWAS (Köprüüstü Seyir Vardiya Alarm Sistemi) gibi sistemlerin tanıtımı ve çalıştırma esaslarının açıklanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki konularda bilgi sahibi olurlar ve bu bilgileri hukukla ilgili sorunları çözmekte kullanma becerisi kazanırlar. I. Deniz taşımacılığı çevrimini ve gemilerin genel özelliklerini, tiplerini, kullanılma amaçlarını bilmek.
2) II. Gemi adamları, yeterlilikleri, görevleri, çalışma düzenine hâkim olmak.
3) III. Denizcilik terimlerine ünsiyet sağlamak.
4) IV. Yük işlemleri ve miktarı belirleme esaslarını öğrenmek
5) V. Seyir hakkında temel bilgiler, kullanılan sistemlere ilişkin temel bilgilere ve AIS, ECDIS, RADAR, VDR, BNWAS, makine veri kayıt sistemler, kameralar ve diğer hukuksal açıdan önemli cihazlar ve bölmeler hakkında bilgi sahibi olmak.
6) VI. Denizcilikle ilgili dokümanlar hakkında bilgi sahibi olmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denizcilik ve ticaret: Deniz ticareti hakkında genel bilgi, işleyiş süreci, denizcilik sektöründeki oyuncular. Handout notes.
2) Gemilerin genel özellikleri, tipleri, kullanılma amaçları: Gemi tanımı, gemi tipleri, kullanım amaçları, kısımları.
3) Denizcilik terimleri
4) Gemi adamları: Görevleri, yeterlilikleri, gemide hiyerarşi ve çalışma düzeni. Donatan/İşletme şirketleri hakkında genel bilgi.
5) Yük işlemleri ve miktarı belirleme esasları: Draft sörvey, aleç, tartı vs.
6) Sistemler: Köprüüstü donanımı (GPS, otopilot, muhabere sistemleri, AIS, ECDIS, RADAR, VDR, BNWAS) makine veri kayıt sistemler, kameralar.
7) Seyir: Seyir nedir, nelere dikkat edilir, mevki nasıl konur, mevki koyma usulleri
8) Tekrar/Durum incelemesi
9) Gemicilik ve elleçleme donanımları: Krenyler, vinçler, ambarlar, balast işlemleri, zincir, halat, demir vs.
10) Borda evrakı: Gemi Tasdiknamesi, Klas Kurumu Sertifikası, Uluslararası Tonaj Belgesi, Denize Elverişlilik Belgesi, Yük Gemisi Teçhizat Emniyet Belgesi, Yük Gemisi Telsiz Emniyet Belgesi, Uluslararası Yükleme Hattı Sertifikası, Farelerden Arındırma Sertifikası, Gemi Adamı Donatımında Asgari Emniyet Belgesi, Petrolle Deniz Kirliliğinin Önlenmesi Belgesi, Seyir Fenerleri Pozisyon Sertifikası, Yıllık Gemi Sağlık Sertifikası ve diğerleri.
11) Denizcilikle ilgili dokümanlar: SOLAS, MARPOL, COLREG, COSWP, ISM, ISPS ve diğerleri.
12) Köprüüstü eğitim simülatörü
13) Durum çalışması (Gerçek bir çatma incelenmesi)
14) Uluslararası hukukta deniz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller (Alan: Denizcilik seçilecek ve konuyla ilgili kitaba ulaşılacak)
1. HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinneman, London, 2001
2. KENDALL, Lane, The Business of Shipping, Maryland, 1983
3. DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002
4. HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994

Diğer Kaynaklar: http://www.megep.meb.gov.tr/?page=moduller
1. HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinneman, London, 2001
2. KENDALL, Lane, The Business of Shipping, Maryland, 1983
3. DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002
4. HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 1 1 1 1 1 1
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 1 1 1 1 1 1
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 1
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak 1 1 1 1 1 1
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 3
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 2
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 3
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak 3
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ödev 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 3 2 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 50