HUKUK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW410
Ders İsmi: İCRA VE İFLAS HUKUKU II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Okan YAĞCI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Okan YAĞCI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Sübjektif hakların devlet organları eliyle cebri icrasını öğrenmek.
2. Cüzi cebri icra ile külli cebri icra ayrımını yapabilmek ve bu yolların detayını bilmek.
3. Cebri icra görevlilerini ve onların rol, hak ve sorumluluklarını anlamak.
Dersin İçeriği: Bu derste haciz, borcun taksitle ödenmesi, paraya çevirme aşaması, paraların ödenmesi/paylaştırılması aşaması ve aciz vesikası, kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip, ilamsız tahliye, çocuk teslimi, ilamlı takip, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip, ihtiyati haciz, iflas, konkordato ve tasarrufun iptali davası konuları anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Cebri İcra Hukuku ile ilgili temel kavram ve kurumları örneklendirir.
2) Cebri İcra Hukuku alanında yargı kararlarını ve yasal düzenlemeleri karşılaştırır.
3) Bir icra takibinin taraflarının ve bütün ilgililerinin hak ve yetkilerini analiz eder.
4) Bir takibin her aşamasında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkları tespit eder.
5) Cebri İcra Hukuku alanındaki yenilikleri ve değişimleri gerektiğinde mukayeseli hukuk çerçevesinde tahlil eder.
6) Cebri İcra Hukuku alanında teorik görüşleri ve bu görüşlerin pratik sonuçlarını araştırır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hacze iştirak, hacizde istihkak, borcun taksitle ödenmesi
2) Paraya çevirme aşaması, paraların ödenmesi/paylaştırılması aşaması ve aciz vesikası
3) Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip, ilamsız tahliye, çocuk teslimi
4) İlamlı takip
5) Rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip
6) İhtiyati haciz
7) Pratik çalışma
8) Vize sınavı
9) İflas organları, iflasa tabi kişiler, iflas sebepleri, iflasta yetki, iflas yolları
10) İflasın hukuki sonuçları ve iflas tasfiyesi
11) Adi konkordato
12) İflastan sonra konkordato, malvarlığının terki suretiyle konkodato, uzlaşma yoluyla yeniden yapılandırma
13) Tasarrufun iptali davası
14) Pratik çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Baki Kuru / Burak Aydın, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 7. Baskı, Yetkin 2022.
Baki Kuru / Burak Aydın, Enforcement and Bankruptcy Law Course Book, 7th edition, Yetkin 2022.
Diğer Kaynaklar: Ejder Yılmaz / Ramazan Arslan / Sema Taşpınar Ayvaz / Emel Hanağası, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 8. Baskı, Yetkin 2022.

Hakan Pekcanıtez / Meral Sungurtekin Özkan / Oğuz Atalay / Muhammet Özekes, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 9. Baskı, On İki Levha 2022.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 1 1 1 1 1 1
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1 1
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 1 1 1 1
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1 1 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 1 1 1 1
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak 1 1
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 1 1 1
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 1 1
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 1 1 1 1
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 1 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 3
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 3
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 3
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 3
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak 2
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 3
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak 2
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 3
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 102