HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW410 | ||||||||
Ders İsmi: | İCRA VE İFLAS HUKUKU II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Okan YAĞCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Okan YAĞCI | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Sübjektif hakların devlet organları eliyle cebri icrasını öğrenmek. 2. Cüzi cebri icra ile külli cebri icra ayrımını yapabilmek ve bu yolların detayını bilmek. 3. Cebri icra görevlilerini ve onların rol, hak ve sorumluluklarını anlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste haciz, borcun taksitle ödenmesi, paraya çevirme aşaması, paraların ödenmesi/paylaştırılması aşaması ve aciz vesikası, kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip, ilamsız tahliye, çocuk teslimi, ilamlı takip, rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip, ihtiyati haciz, iflas, konkordato ve tasarrufun iptali davası konuları anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Cebri İcra Hukuku ile ilgili temel kavram ve kurumları örneklendirir. 2) Cebri İcra Hukuku alanında yargı kararlarını ve yasal düzenlemeleri karşılaştırır. 3) Bir icra takibinin taraflarının ve bütün ilgililerinin hak ve yetkilerini analiz eder. 4) Bir takibin her aşamasında ortaya çıkabilecek uyuşmazlıkları tespit eder. 5) Cebri İcra Hukuku alanındaki yenilikleri ve değişimleri gerektiğinde mukayeseli hukuk çerçevesinde tahlil eder. 6) Cebri İcra Hukuku alanında teorik görüşleri ve bu görüşlerin pratik sonuçlarını araştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hacze iştirak, hacizde istihkak, borcun taksitle ödenmesi | |
2) | Paraya çevirme aşaması, paraların ödenmesi/paylaştırılması aşaması ve aciz vesikası | |
3) | Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip, ilamsız tahliye, çocuk teslimi | |
4) | İlamlı takip | |
5) | Rehnin paraya çevrilmesi yoluyla takip | |
6) | İhtiyati haciz | |
7) | Pratik çalışma | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İflas organları, iflasa tabi kişiler, iflas sebepleri, iflasta yetki, iflas yolları | |
10) | İflasın hukuki sonuçları ve iflas tasfiyesi | |
11) | Adi konkordato | |
12) | İflastan sonra konkordato, malvarlığının terki suretiyle konkodato, uzlaşma yoluyla yeniden yapılandırma | |
13) | Tasarrufun iptali davası | |
14) | Pratik çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Baki Kuru / Burak Aydın, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 7. Baskı, Yetkin 2022. Baki Kuru / Burak Aydın, Enforcement and Bankruptcy Law Course Book, 7th edition, Yetkin 2022. |
Diğer Kaynaklar: | Ejder Yılmaz / Ramazan Arslan / Sema Taşpınar Ayvaz / Emel Hanağası, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 8. Baskı, Yetkin 2022. Hakan Pekcanıtez / Meral Sungurtekin Özkan / Oğuz Atalay / Muhammet Özekes, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı, 9. Baskı, On İki Levha 2022. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | ||||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 1 | 1 | |||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 2 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | 2 |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |