LAW496 REKABET HUKUKUPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
HUKUK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: LAW496
Ders İsmi: REKABET HUKUKU
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Metin Uğur AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Metin Uğur AYTEKİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Rekabetin ve rekabet hukukunun öneminin aktarılması ve temel rekabet hukuku bilgilerinin verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Rekabet liberal ekonomilerde, sistemin devamlılığı için önem arz etmektedir. Bu ise rekabet hukuku ile gerçekleştirilecektir. Bu derste rekabet hukukunun temel kavramları, kaynakları, rekabet ihlalleri ve temel kurallardan söz edilecektir. Rekabet hukuku kurallarını uygulayan otoritelerin görevleri, aldıkları kararlar ve bu kararlara karşı başvurulabilecek hukuk yolları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- Rekabetin ve rekabet hukukunun liberal ekonomilerdeki önemini kavrayacaktır.
2) 2- Temel rekabet ihlalleri ile rekabet hukukunun temel kurallarını öğrenecektir.
3) 3- Rekabet otoritelerinin çalışma şekilleri, aldıkları kararlar ve bu kararlara karşı yargı yolları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Olarak Rekabetin Önemi
2) Rekabet Hukukunun Tarihi Gelişimi
3) Rekabet İhlalleri: Rekabeti Bozucu Anlaşma, Karar ve Uyumlu Eylemler
4) Rekabet İhlalleri: Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması
5) Rekabet İhlalleri: Hâkim Durum Yaratan ya da Mevcut Hakim Durumu Güçlendiren Birleşme ve Devralmalar
6) Rekabet Kurumunun Teşkilat Yapısı ve Rekabet Kurulu’unun Görev ve Yetkileri
7) Rekabet Kurulu’unun Çalışma Esasları
8) Ara Sınav
9) Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Önaraştırma
10) Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Soruşturma
11) Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Sözlü Savunma Toplantısı
12) Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Nihai Karar
13) Rekabet Kurulu Kararlarının Yargısal İncelenmesi
14) Rekabetin Sınırlanmasının Özel ve Kamu Hukuku Alanındaki Sonuçları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Öğrenme Çıktıları
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 1 1 1
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 1 1
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 1 1 1
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 1
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 1 1 1
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak 1 1 1
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 1 1
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 1 1 1
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 1 1 1
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak 3
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek 2
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek 3
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek 2
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak 3
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak 3
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak 2
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak 3
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak 2
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 2 18
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 50