HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW496 | ||||||||
Ders İsmi: | REKABET HUKUKU | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Metin Uğur AYTEKİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Metin Uğur AYTEKİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Rekabetin ve rekabet hukukunun öneminin aktarılması ve temel rekabet hukuku bilgilerinin verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Rekabet liberal ekonomilerde, sistemin devamlılığı için önem arz etmektedir. Bu ise rekabet hukuku ile gerçekleştirilecektir. Bu derste rekabet hukukunun temel kavramları, kaynakları, rekabet ihlalleri ve temel kurallardan söz edilecektir. Rekabet hukuku kurallarını uygulayan otoritelerin görevleri, aldıkları kararlar ve bu kararlara karşı başvurulabilecek hukuk yolları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1- Rekabetin ve rekabet hukukunun liberal ekonomilerdeki önemini kavrayacaktır. 2) 2- Temel rekabet ihlalleri ile rekabet hukukunun temel kurallarını öğrenecektir. 3) 3- Rekabet otoritelerinin çalışma şekilleri, aldıkları kararlar ve bu kararlara karşı yargı yolları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Olarak Rekabetin Önemi | |
2) | Rekabet Hukukunun Tarihi Gelişimi | |
3) | Rekabet İhlalleri: Rekabeti Bozucu Anlaşma, Karar ve Uyumlu Eylemler | |
4) | Rekabet İhlalleri: Hâkim Durumun Kötüye Kullanılması | |
5) | Rekabet İhlalleri: Hâkim Durum Yaratan ya da Mevcut Hakim Durumu Güçlendiren Birleşme ve Devralmalar | |
6) | Rekabet Kurumunun Teşkilat Yapısı ve Rekabet Kurulu’unun Görev ve Yetkileri | |
7) | Rekabet Kurulu’unun Çalışma Esasları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Önaraştırma | |
10) | Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Soruşturma | |
11) | Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Sözlü Savunma Toplantısı | |
12) | Rekabet Kurulu’nun İnceleme ve Araştırma Usulü: Nihai Karar | |
13) | Rekabet Kurulu Kararlarının Yargısal İncelenmesi | |
14) | Rekabetin Sınırlanmasının Özel ve Kamu Hukuku Alanındaki Sonuçları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | |||||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | ||||||||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | |||||||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 2 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | 3 |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 2 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 2 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |