HUKUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 38 |
Ders Kodu: | LAW497 | ||||||||
Ders İsmi: | AVUKATLIK HUKUKU VE UYGULAMALARI | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ONUR GÜRER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Metin Uğur AYTEKİN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Avukatlık Hukuku ve Uygulamaları dersinin amacı 1- Avukatlık mesleğinin genel ilkelerini, uygulamalarını detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. 2- Avukatların tabi oldukları mevzuat ve etik ilkeler çerçevesinde avukatlık mesleğinin tanıtılması ve avukatlığın icrasından kaynaklanabilecek sorunları detaylı olarak inceleyip öğrencilere kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: | Avukatlık mesleğinin tanımı, önemi ve türleri. Avukatlığa dair mevzuatın tanınması. Avukatlık sözleşmesi. Avukatın hak ve yükümlülükleri. Avukatların tabi oldukları etik kurallar. Avukatlıktan elde edilen kazançların vergilendirilmesi. Avukatların ofis yönetimi. Avukatlık mesleğinin icrasından doğan davalar. Örnek avukatlık uygulamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Avukatlığa dair genel genel ilkeleri öğrenir. 2) Avukatlık sözleşmesi kavramı ve bu sözleşme ile ilgili işlemleri kavrar 3) III. Avukatların kanundan ve sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerini kavrar ve analiz eder 4) Avukatlık ofislerinin yönetilmesi ve avukatlıktan elde edilen gelirlerin vergilendirilmesi ile ilgili temel prensipleri öğrenir 5) Avukatlık mesleğinin icrasından doğabilecek davaları öğrenir 6) Uygulamadan avukatlık örnekleri ile avukatlık mesleği hakkındaki kavrayışını ve mesleki sorun çözme becerisini geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Avukatlık mesleğine giriş ve avukatlığın tanımı ve önemi | |
2) | Kamuda ve özel sektörde avukatlık türleri ve hukuk danışmanlığı-avukatlık ilişkisi | |
3) | Avukatlık mesleğine dair mevzuatın tanıtılması. | |
4) | Avukatlık sözleşmesi, sözleşmenin hukuki niteliği ve mevzuattaki yeri | |
5) | Avukatların sözleşmeden ve mevzuattan doğan hak ve yükümlülükleri | |
6) | Avukatların tabi oldukları etik kurallar | |
7) | Avukatlıktan elde edilen kazançların vergilendirilmesi | |
8) | Arasınav | |
9) | Avukatların ofis yönetimi ve Avukatlık ofislerinin yönetiminde gelişmekte olan yeni uygulamalar | |
10) | Farklı yargı makamlarında dava avukatlığı | |
11) | Alternatif uyuşmazlık çözüm usullerinde avukatlık | |
12) | Avukatların bağlı oldukları meslek kuruluşları, baroların yapısı ve uluslararası avukatlık organizasyonları | |
13) | Avukatlık mesleğinin icrasından doğan davalar ve avukatlık mesleki sorumluluk sigortası | |
14) | Örnek avukatlık uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Avukatlık Kanunu |
Diğer Kaynaklar: | Avukatlık Kanunu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2) Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
4) Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
5) Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
6) Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |||||||||||||
7) İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |||||||||||||
8) Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
9) Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
10) Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||||||||||
11) Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |||||||||||||
12) Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
13) Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Hukuki sorunları algılayıp, çözme becerisine, analitik ve eleştirel düşünce yetisine sahip olmak | 3 |
2) | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, hukuk alanında edinilen bilgileri yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | 2 |
3) | Hukuk alanında bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hâkim olmak, ulusal ve uluslararası alanda karşılaştırmalı hukuk analizleri yapabilmek | 3 |
4) | Uzlaşma seçeneklerini geliştirebilmek, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebilmek | 3 |
5) | Hukuk alanında edinilen bilgilerin, sosyal ve iktisadi alana aktarılmasını sağlayan kapsayıcı ve karşılaştırmalı bilgilerle donanımlı olmak, disiplinler arası analiz yetisine sahip olmak | 3 |
6) | Küresel ekonominin hukuki sorunlarını algılayıp çözme becerisine sahip olmak | |
7) | İngilizceyi veya başka bir yabancı dili kullanarak güncel hukuki konularda bilgi sahibi olmak | |
8) | Hukuk biliminin mesleki ve bilimsel etik ilkeleri yanında, toplumsal etik değerlere de sahip olmak | 3 |
9) | Hukuk alanında etkin yazma, konuşma ve dinleme becerisine sahip olmak | 3 |
10) | Bireysel ve/veya ekip çalışması içinde açık fikirli, karşıt görüşlere müsamahalı, yapıcı, özgüven ve sorumluluk sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |
11) | Denizcilik ve deniz hukuku alanları ile bağlantı kurmak sureti ile bu alanların gelişmesine katkıda bulunmak | |
12) | Olması gereken hukuk perspektifinden olaylara yaklaşarak hukukun gelişmesine katkıda bulunmak | 3 |
13) | Temel hukuki kavramları öğrenmek ve somut olaya uygulayabilmek | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |