ENG217 AKADEMİK EN IIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar MAKİNE MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ENG217
Ders İsmi: AKADEMİK EN II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 3
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. IRYNA SEMENIUK ZÜMRÜTDAL
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: •Ders, öğrencilerin yazılı akademik İngilizcenin dilbilgisi, sözcüksel ve metinsel özellikleri hakkındaki bilgilerini bilimsel bir bağlamda genişletmeyi, öğrencilerin İngilizce sözlü sunum yapma becerilerini geliştirmeyi ve öğrencilerin dil sorularını bağımsız olarak çözmelerini sağlayacak araçlar sağlamayı amaçlamaktadır.
•Öğrencilerin akademik çalışmaları ile ilgili metinler yazıp daha sonra bunları bireysel ve grup olarak düzelttikleri aktif bir yaklaşım kullanılır.
Dersin İçeriği: Academik dil tarzı

Akademik kelime bilgisi
Academik tarz & Akademik kelime bilgisi
Okuma: Uygun Kaynakları Bulma
Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme
Planlama ve organizasyon
Referanslar ve Alıntılar
Tartışma ve özetleme
Sunum Becerileri: Grup Sunumu
Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu
Sunum
Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri
Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik dil tarzı
2) Akademik Kelime
3) Okuma: Uygun Kaynakları Bulmak
4) Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme
5) Planlama ve organizasyon
6) Referanslar ve Alıntılar
7) Tartışma
8) Summarizing
9) Sunum Becerileri: Grup Sunumu / Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu / Sınıf içi Sunum
10) Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri
11) Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Academik dil tarzı Öğrenciler için hazırlanan ders materyalleri
2) Akademik kelime bilgisi
3) Academik tarz & Akademik kelime bilgisi
4) Okuma: Uygun Kaynakları Bulma
5) Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme
6) Planlama ve organizasyon
7) Ara sınav
8) Referanslar ve Alıntılar
9) Tartışma ve özetleme
10) Sunum Becerileri: Grup Sunumu
11) Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu
12) Sınıf içi Sunum
13) Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri
14) Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Students are required to have a copy of a course guide.
Diğer Kaynaklar: Bailey, Stephen (2011) Academic writing for international students: Routledge, Taylor & Francis. London.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi.
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama.
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim.
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları.
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları.
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi.
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Sunum / Seminer 3 20 60
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü 142