MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 44,46,52 |
Ders Kodu: | ENG217 | ||||||||
Ders İsmi: | AKADEMİK EN II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. IRYNA SEMENIUK ZÜMRÜTDAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | •Ders, öğrencilerin yazılı akademik İngilizcenin dilbilgisi, sözcüksel ve metinsel özellikleri hakkındaki bilgilerini bilimsel bir bağlamda genişletmeyi, öğrencilerin İngilizce sözlü sunum yapma becerilerini geliştirmeyi ve öğrencilerin dil sorularını bağımsız olarak çözmelerini sağlayacak araçlar sağlamayı amaçlamaktadır. •Öğrencilerin akademik çalışmaları ile ilgili metinler yazıp daha sonra bunları bireysel ve grup olarak düzelttikleri aktif bir yaklaşım kullanılır. |
Dersin İçeriği: | Academik dil tarzı Akademik kelime bilgisi Academik tarz & Akademik kelime bilgisi Okuma: Uygun Kaynakları Bulma Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme Planlama ve organizasyon Referanslar ve Alıntılar Tartışma ve özetleme Sunum Becerileri: Grup Sunumu Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu Sunum Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik dil tarzı 2) Akademik Kelime 3) Okuma: Uygun Kaynakları Bulmak 4) Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme 5) Planlama ve organizasyon 6) Referanslar ve Alıntılar 7) Tartışma 8) Summarizing 9) Sunum Becerileri: Grup Sunumu / Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu / Sınıf içi Sunum 10) Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri 11) Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Academik dil tarzı | Öğrenciler için hazırlanan ders materyalleri |
2) | Akademik kelime bilgisi | |
3) | Academik tarz & Akademik kelime bilgisi | |
4) | Okuma: Uygun Kaynakları Bulma | |
5) | Okuma: Eleştirel Yaklaşımlar Geliştirme | |
6) | Planlama ve organizasyon | |
7) | Ara sınav | |
8) | Referanslar ve Alıntılar | |
9) | Tartışma ve özetleme | |
10) | Sunum Becerileri: Grup Sunumu | |
11) | Konferans Sunumu / Bilimsel Poster Sunumu | |
12) | Sınıf içi Sunum | |
13) | Proje Yazma: Genişletilmiş Yazma ve Araştırma Becerileri | |
14) | Proje Yazımı: Fikirlerinizi Desteklemek İçin Kanıtları Kullanma |
Ders Notları / Kitaplar: | Students are required to have a copy of a course guide. |
Diğer Kaynaklar: | Bailey, Stephen (2011) Academic writing for international students: Routledge, Taylor & Francis. London. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | ||||||||||||
12) Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi. | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama. | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim. | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları. | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları. | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi. | |
12) | Akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji sistemleri ile ilgili temel bilgileri tüm mekanik sistemlere uygulayabilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 20 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 142 |