ISE221 VERİ YAPILARIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
BİLİŞİM SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: ISE221
Ders İsmi: VERİ YAPILARI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 4 7
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu: ISE211 - NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi FÜSUN ER
Dersi Veren(ler): Dr. Füsun Er
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencileri aşağıdaki hususları öğrenmeleri amaçlanmaktadır:
* Problem çözme becerilerini geliştirme, problemin çözümü için uygun veri yapısını seçebilme,
* Veri yapılarının bir problemin çözümüne uygulanmasında, C++ programlama dilinin prosedürel ve nesneye yönelik yönlerini ustalıkla kullanabilme,
* Karmaşık programlama problemlerini çözmek için gelişmiş veri yapıları tasarlama ve uygulama becerisini gösterme,
* Veri yapılarının uygulanmasında dinamik bellek yönetimini öğrenmek.
Dersin İçeriği: Bu ders; listeler, yığıtlar, kuyruklar, ağaçlar, sözlükler, sıralama ağacı ve graflar dahil olmak üzere yaygın kullanılan veri yapılarının derinlemesine incelenmesini sağlar. Ders ayrıca, ikili ve çoklu arama ağaçları ve kırmızı-siyah ağaçlar gibi arama problemlerinde kullanılan ileri veri modellerini içerir. Ders kısaca, dinamik bellek yönetimi dikkate alınarak, sözde kod ve ya C++ programlama dili kullanılarak veri yapılarının tasarım ve uygulama tekniklerini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Veri yapılarının algoritma teorisindeki rolünü kavrayabilmek
2) Özyineleme, yineleme ve böl-yönet kavramlarını öğrenmek
3) Bir hesaplama probleminin algoritmik çözümü için verileri modellemek üzere uygun veri yapısını seçebilmek
4) C++ programlama dili kullanılarak genel kullanılan veri yapılarını tanımlayıp uygulayabilmek
5) Veri yapılarının uygulanmasında bilgisayar belleğini dinamik olarak yönetebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Veri Yapıları Temelleri
2) Öz yineleme, Yineleme ve Böl-Yönet Kavramları
3) Bağlı ve Dizi-tabanlı Listeler
4) Yığıt ve Kuyruklar
5) Sözlükler
6) Hash Tablosu
7) Öbek Ağacı
8) Ara sınav
9) İkili Ağaçlar
10) İkili olmayan Ağaçlar
11) Kırmızı-Siyah Ağaçlar
12) Graf Veri Yapısı ve Uygulamaları
13) Ağaç Dolaşımları
14) Veri Yapılarında Bilgisayar Hafızası Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: [1] Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Livest and Clifford Stein. Introduction to Algorithms, 2nd edition, MIT Press, 2009.
[2] Clifford A. Shaffer. Data Structures and Algorithm Analysis Edition 3.2 (C++ Version)
Diğer Kaynaklar: [3] Dr. Rifat ÇÖLKESEN, Veri Yapıları ve Algoritmalar , Papatya Yayıncılık.
[4] William B. Frakes, Ricardo Baeza-Yate, Information retrieval : Data structures and algorithms

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi 1 1
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 1 1 1
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 1 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 1 1 1
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma 1 1
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma 1 1 1
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 1 1 1
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerisi 2
2) Verileri analiz etme ve açıklama yanında deney yapma ve tasarlama becerisi 2
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi 2
4) Disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi 1
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim 2
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olma 2
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma 3
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi 3
12) Bilişim Sistemleri Mühendisliği bağlamında veritabanı sistemleri, bilgisayar ağları, donanım, yazılım, elektronik, sistemler ve güncel konularda temel bilgileri uygulama becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Laboratuar 12 % 20
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 55
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Küçük Sınavlar 5 5 25
Ara Sınavlar 1 35 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü 170