GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
LİSANS DERECESİ | 4 | 240 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52 |
Ders Kodu: | MECH433 | ||||||||
Ders İsmi: | BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT (CAM) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Atilla SAVAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Atilla Savaş | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenci, bilgisayarla entegre üretim ve otomasyon kavramlarını analiz edebilecek ve bunlardan haberdar olabilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, imalat sistemlerinin bilgisayar teknolojileri ile entegrasyonuna odaklanmaktadır. Bu derste öğrenciler Bilgisayarla Bütünleşik İmalat (CIM) ve otomasyon kavramları hakkında bilgi sahibi olurlar; bir fabrikada bilgisayarla entegre konveyör, depolama ve kalite kontrol sistemleri, bu sistemlerin entegrasyonu, son teknoloji ürünü “Endüstri 4.0”, CAD / CAM sistemleri, 3D baskı, robotik sistemler ve esnek üretim sistemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Üretim kontrolü, yönetimi, maliyet ve kalite kontrolü perspektifinde bir üretim sistemleri anlayışı geliştirmek 2) II. Bilgisayarla entegre üretim (CIM) ve bunun üretkenlik, ürün maliyeti ve kalite üzerindeki etkisi hakkında bir anlayış geliştirin. 3) III. Bilgisayarlar, veritabanı ve veri toplama, ağlar, makine kontrolü vb. Dahil olmak üzere bilgisayar teknolojilerine genel bir bakış edinin. 4) IV. Otomasyon türlerini ve Endüstri 4.0 kavramını anlamak için beceriler geliştirin |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Tarihçe ve terminoloji, torna merkezlerine giriş, artımlı ve mutlak programlama, torna merkezlerini programlama, işleme merkezlerine giriş. | |
2) | 2. İşleme merkezleri için takımlar, frezeleme için hız ve ilerleme hesaplaması, işleme merkezlerini programlama, bir işleme merkezinde kesici uzunluğu ofseti. | |
3) | 3. CNC uygulamaları işleme merkezi örneği 1, torna merkezi için sabit tornalama hızı, torna merkezleri için dikdörtgen döngüler, torna merkezlerinde diş açma, programlama yayları. | |
4) | 4. İşleme merkezi örneği 2, delik döngüleri, G84 sağ kılavuz çekme çevrimi, geri çekme düzlemli delik. | |
5) | 5. Torna merkezlerinde takım ucu radyus kompanzasyonu, işleme merkezlerinde takım Yarıçap kompanzasyonu, torna merkezlerinde dilimleme, torna merkezlerinde kaba işleme ve finiş işleme döngüleri. | |
6) | İş parçası sıfırlama | |
7) | İş parçası ile makina sıfırnı ayarlama | |
8) | Takım boyu ayarı | |
9) | Torma ayarları | |
10) | Bir parçayı frezeleme | |
11) | Delik frezeleme | |
12) | Çoklu işleme ayarı | |
13) | Gözden geçirme | |
14) | Gözden geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Groover, Mikell P. (2007), “Automation, Production Systems, and Computer Integrated Manufacturing”, Prentice-Hall:2008 Smid, Peter, (2010), “CNC Control Setup for milling and turning” Industrial Press. |
Diğer Kaynaklar: | Singh, N., “Systems Approach to Computer-Integrated Design and Manufacturing”, JohnWiley&Sons, Inc., 1996. J. Tlusty, “Manufacturing Processes and Equipment”, Prentice Hall, 2000. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | ||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | ||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | ||||||||||||
12) Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 3 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 3 |
12) | Deniz araçları bağlamında akışkanlar mekaniği, yapısal mekanik, malzeme özellikleri ve enerji/sevk sistemlerini uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 |