YAT İŞLETME VE YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | DUI1031 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RAHİM CONGULOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğrt.Gör. Rahim Çonguloğlu | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Gemi tanımını, gemilerin sınıflandırılmasını, 2. Gemi ölçülerini, tonaj kavramını, 3. Gemi mürettebatını, görevlerini, gemide iş organizasyonunu, genel denizcilik terimlerinin ve bir geminin değişik bölümlerinin İngilizcelerini 4. Ambarları, ambar kapaklarını, boru devrelerini ve tankları, köprü üstünü, yaşam mahallerini, makine dairesini, genel tanımlar ve terimleri, 5. Irgatı ve halat vinçlerini, halatları, 6. Manevra komutlarını, 7. Demir donanımını, 8. Gemilerin yük donanımlarını ve gemici bağlarını İngilizce karşılıklarını öğreterek tanımlamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders güverte vardiya zabitliği mesleki bilgi ve yeteneklerine ilişkin konuların lisans programı dâhilinde STCW kapsamındaki modüler yapısında yer almaktadır. Ders öğrencilere Güverte Vardiya Zabiti ve nihai olarak Gemi Süvarisi olarak ihtiyaç duyacakları temel konuların kapsamlı olarak verilmesine yöneliktir. Bu kapsamda ağırlıklı olarak gemilerle ilgili genel tanımlar, gemilerin özellikleri ve genel denizcilik terimlerinin İngilizce olarak verilmesini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemiler, sınıflandırılmaları, bölümleri, İngilizce denizcilik terimleri 2) Geminin yapısı ve ana parçaları 3) Genel denizcilik terminolojisi ve güverte teçhizatı 4) Geminin ölçülmesi 5) Gemi Organizasyonu 6) Demirleme terminolojisi ve güverte ekipmanı 7) Bağlama halatları 8) Standart dümen ve makine kumandaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denizcilik İngilizcesine giriş ve genel tanıtım | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
2) | GEMİLER, SINIFLANDIRILMALARI, BÖLÜMLERİ, İNGİLİZCE DENİZCİLİK TERİMLERİ - Gemi tanımı, gemilerin sınıflandırılması, - Yolcu gemileri, balıkçı tekneleri, yardımcı sınıf gemiler, kargo gemileri (dökme yük gemileri, kuru yük gemileri) | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
3) | GEMİLER, SINIFLANDIRILMALARI, BÖLÜMLERİ, İNGİLİZCE DENİZCİLİK TERİMLERİ: - Kargo gemileri (konteynır gemileri, araç taşıyıcı gemiler, soğutma sistemli gemiler, Ro – Ro gemileri, tankerler, LPG ve LNG gemileri) | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
4) | GEMİ TERMİNOLOJİSİ - Gemi yönleri ve güverteler, - Geminin genel yapısı (ambarlar, ambar kapakları, boru devreleri ve tanklar, Köprüüstü, yaşam mahalli, makine dairesi, genel tanımlar, terimler) - Gemi boyutları ve ölçüler | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
5) | GEMİNİN YAPISI VE ANA PARÇALARI - Teknenin yapısal parçaları (bölmeler, teknenin harici parçaları, güvertelerin isimlendirilmesi) - Geminin yönlerinin ve bölümlerinin isimlendirilmesi - Gemi güvertesindeki teçhizat, gemilerin yük donanımları | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
6) | GENEL DENİZCİLİK TERMİNOLOJİSİ - Gemi hareketleri, - Sahil tesisleri (dok, iskele, rıhtım, dolfin, parmak iskele, …) | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
7) | GEMİ ÖLÇÜLERİ - Uzunluk, genişlik, derinlik, fribord, su çekimi, trim, - Kana rakamları | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
8) | Ara sınav | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
9) | GEMİ ÖLÇÜLERİ - Geminin ağırlık ve hacim ölçüleri - Yüklü ağırlık, yüksüz ağırlık, DWT, groston, net ton | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
10) | GEMİ ORGANİZASYONU - Gemi mürettabatı - Görevler | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
11) | DEMİRLEME - Demir ırgatı demirleme donanımı, - Demirleme Donanımı (loça, kaplumbağa, bosa, kastanyola), Demir çeşitleri, (Admiralty Cast Demiri (AC Type 14), pulluk demiri, Danforth Demiri, Mantar tip demir), demirin parçaları, zincir çeşitleri, yapıları, kullanım yerleri, zincir kilidi, demir zincirinin markalanması/işaretlenmesi, zincirlik - Demirleme ve demir alma prosedürleri, standart raporlar | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
12) | HALATLAR VE HALAT İŞLERİ - Halat çeşitleri (doğal fiber halatlar, sentetik fiber halatlar) - Halat yapıları ve kullanılma yerleri, halat ölçüleri - Manevrada ve gemilerin bağlanmasında kullanılan halatların isimleri - Standart manevra komutları - Çelik tel halatlar - Halat vinçleri, halat loçaları, fırdöndüler, babalar, usturmaçalar | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
13) | STANDART DÜMEN KOMUTLARI | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
14) | STANDART MAKİNA KOMUTLARI | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
15) | Final Sınavı | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, sunum yansılar eğitim filmleri/klipler / Unit handouts, power point slides, educational films/clips |
Diğer Kaynaklar: | 1. Ship Knowledge Encylopedia-Klaas van Dokkumi, internet 2. Standard Maritime Navigational Vocabulary. M. BAŞ, B. TOZAR, 2001, ISBN 975-94706-1-6, İstanbul, 3. R.L. TALLACK, Commercial Management for Shipmasters, Nautical Institute, London, 2000, 4. E.A. STOKOE, Reed’s Ship Construction for Marine Students, Thomas Reed Publication, 1996. 5. English For Maritime Studies, T. N. BLAKEY, Prentice Hall, 2001, ISBN 0-13-281379-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 1 | ||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 1 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 3 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 |
9) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 3 |
10) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 2 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 84 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 45 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 72 |