GEMİ İNŞAATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54 |
Ders Kodu: | MAT1005 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL MATEMATİK-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Serap HERDEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Serap Herdem | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak. 2. Düşünme mantığını geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Sayılar (Tamsayılar, kesirli sayılar, üslü-köklü sayılar, ondalıklı sayılar ile işlemler ve yuvarlatma), Cebir, Orantı ,Sapma ve Enterpolasyon, Ölçme, Ölçmede Belirsizlik, Fonksiyonlar, Zaman ve Açı Hesapları, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Logaritma, Matematik Cetvellerinin Kullanılması, Geometri, Küresel Trigonometri, Vektörler, Lineer Cebir (Matrisler ve Determinantlar). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir 1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir 1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir 2) fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir 3) karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir 4) geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir 5) vektör kavramını ve özelliklerini bilir 6) matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara ayırma | |
1) | Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler | |
2) | Zaman ve Açı hesapları, Derece, Dakika ve Saniye Cinsinden Hesaplama Yöntemleri | |
2) | Çarpanlara ayırma | |
3) | I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler | |
3) | I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler, Oran-Orantı | |
4) | Üslü ve köklü ifadeler | |
4) | Üslü ve köklü ifadeler | |
5) | Mutlak Değer, Ölçme | |
5) | Mutlak Değer, İkinci dereceden denklemler | |
6) | Analitik Geometri | |
6) | Analitik Geometri | |
7) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | |
7) | Fonksiyonlar ve Grafikleri | |
8) | Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme Ara Sınav | |
8) | Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme | |
9) | Vektör cebri, vektörlerin eşitliği, skaler çarpım, vektörel çarpım | |
10) | Karmaşık Sayılar, Karmaşık Sayılarda İşlemler | |
11) | Matrisler ve Determinantlar | |
12) | Düzlemsel Geometri (Üçgen) | |
13) | Düzlemsel Geometri ( Dörtgen ve Çember) | |
14) | Katı Cisimlerin Alan ve Hacim Hesapları |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013. Gür Yayınları, Öğreten Matematik Fasikülleri |
Diğer Kaynaklar: | 1. Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz 2. Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | ||||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | ||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |