GEMİ İNŞAATI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: MAT1005
Ders İsmi: TEMEL MATEMATİK-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 1 2.5 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Serap HERDEM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Serap Herdem
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak.
2. Düşünme mantığını geliştirmek
Dersin İçeriği: Sayılar (Tamsayılar, kesirli sayılar, üslü-köklü sayılar, ondalıklı sayılar ile işlemler ve yuvarlatma), Cebir, Orantı ,Sapma ve Enterpolasyon, Ölçme, Ölçmede Belirsizlik, Fonksiyonlar, Zaman ve Açı Hesapları, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Logaritma, Matematik Cetvellerinin Kullanılması, Geometri, Küresel Trigonometri, Vektörler, Lineer Cebir (Matrisler ve Determinantlar).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler I. sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir II. ölçme yöntemlerini ve hata türlerini bilir ve hata hesaplarını yapabilir III. fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir IV. karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir V. geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir VI. üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir VII. vektör kavramını ve özelliklerini bilir VIII. matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir
2) fonksiyonun tarifini yapabilir, tanım ve değer kümelerini belirleyebilir, fonksiyonların grafiklerinde yansıtma, kaydırma ve ölçeklendirme kullanarak fonksiyonların grafiklerini çizebilir
3) karmaşik sayıları yazabilir ve karmaşık sayılarla işlem yapabilir
4) geometrik şekilleri tanıyarak alan ve hacimlerini bulabilir, uygun bilgileri kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini yazabilir
5) vektör kavramını ve özelliklerini bilir
6) matris kavramini ve determinant fonksiyonunu tanımlar ve özelliklerini bilir, bir matrisin determinantını hesaplayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler, Çarpanlara ayırma
1) Sayılar, Aritmetik işlemler, Cebirsel ifadeler
2) Zaman ve Açı hesapları, Derece, Dakika ve Saniye Cinsinden Hesaplama Yöntemleri
2) Çarpanlara ayırma
3) I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler
3) I.Dereceden Bir ve İki Bilinmeyenli Denklemler, Oran-Orantı
4) Üslü ve köklü ifadeler
4) Üslü ve köklü ifadeler
5) Mutlak Değer, Ölçme
5) Mutlak Değer, İkinci dereceden denklemler
6) Analitik Geometri
6) Analitik Geometri
7) Fonksiyonlar ve Grafikleri
7) Fonksiyonlar ve Grafikleri
8) Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme Ara Sınav
8) Fonksiyonların Bileşkesi, Fonksiyonlarda Ölçekleme ve Öteleme
9) Vektör cebri, vektörlerin eşitliği, skaler çarpım, vektörel çarpım
10) Karmaşık Sayılar, Karmaşık Sayılarda İşlemler
11) Matrisler ve Determinantlar
12) Düzlemsel Geometri (Üçgen)
13) Düzlemsel Geometri ( Dörtgen ve Çember)
14) Katı Cisimlerin Alan ve Hacim Hesapları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013.
Gür Yayınları, Öğreten Matematik Fasikülleri
Diğer Kaynaklar: 1. Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz
2. Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 1
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 2 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 8 4 32
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 106