GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | MAT1006 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL MATEMATİK-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: |
MAT1005 - TEMEL MATEMATİK-I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Azime ÇETİNKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Azime Çetinkaya | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Matematiğin meslek dersleri için altyapı teşkil etmesini sağlamak. 2. Düşünme mantığını geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Logaritma,Trigonometri,Limit ve süreklilik, Türev, Grafikler, Diferansiyel , İntegral ve İntegrasyon Yöntemleri, Alan ve Hacim Hesapları, Seriler (Taylor-Maclaurin Serileri), Elips ve Hiperbol. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) üstel fonksiyon ve logaritma arasındaki bağıntıyı açıklayabilir 2) trigonometrik kavramları açıklayabilir ve trigonometrik dönüşümleri yapabili 3) fonksiyonların limitini alabilir ve sürekliliğini araştırabilir 4) türev kullanarak fonksiyonların grafiğini çizebilir, maksimum ve minimum değerlerini bulabilir 5) integral alabilir ve integral yardımıyla alan, hacim hesabı yapabilir 6) integral teknikleri kullanarak çeşitli fonksiyonların integrallerini alabilir 7) verilen bir fonksiyonu taylor veya mclaurin serisine açabilir 8) elips ve hiperbol kavramlarını ve özelliklerini açıklayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Logaritma ve Logaritmik Cetvellerin Kullanımı | |
2) | Trigonometri, Trigonometrik Cetvellerin Kullanımı | |
3) | Tek taraflı limitler, süreklilik, sonsuz limitler | |
4) | Türev kavramı, türev kuralları | |
5) | Kapalı fonksiyonların türevi, parametrik fonksiyonlar ve türevleri, yüksek mertebeden türevler | |
6) | Türevin geometrik yorumu, artan ve azalan fonksiyonlar | |
7) | Maksimum ve minimum değer problemleri, bir fonksiyonun grafiğinin çizilmesi | |
8) | Belirsiz durumlar ve L’Hospital kuralı | |
9) | Diferansiyel, Analizin temel teoremi, belirsiz integraller | |
10) | Değişken değiştirme metodu, kısmi integrasyon metodu, Belirli integral, iki eğri arasındaki alan | |
11) | Dönel cisimlerin hacimleri | |
12) | Trigonometrik integraller, rasyonel fonksiyonların integrali, kısmi kesirler. | |
13) | Taylor ve Maclaurin serileri | |
14) | Elips ve özellikleri, Hiperbol ve özellikleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Yüksek Matematik, Ahmet A. Karadeniz Temel Matematik (Meslek Yüksek Okulu ve Teknik Eğitim Fakülteleri İçin) , Mustafa BALCI, Sürat Üniversite Yayınları/ Eğitim Dizisi, İstanbul, 2013. Çözümlü Yüksek Matematik –Calculus-Problemleri 1, Doç. Dr. Cevdet CERİT, İstanbul, 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |||||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |||||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |