LOJİSTİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84 |
Ders Kodu: | MET1001 | ||||||||
Ders İsmi: | MEDENİYET TARİHİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Funda SONGUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Funda SONGUR | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere tarih öncesi çağlardan günümüze kısa bir dünya tarihi ışığında toplumsal gelişim ve medeniyet olgusunu anlamlandırmasında destek olmak ve bilimin önemini medeniyetler üzerinden örneklendirerek insanlığın evrimine ilişkin farklı boyutları göstermek. |
Dersin İçeriği: | Medeniyet, kültür ve uygarlık kavramları, çağlar boyunca ortaya çıkan medeniyetler ve insanlık tarihine katkıları, Ortaçağ’da Avrupa, Doğu Roma ve İslam Tarihi, Keşifler Çağı, Sanayi Devrimi, toplumsal devrimler, medeniyetlerin ve toplumsal hareketlerin günümüze etkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) (I) Medeniyet ve kültür kavramlarını öğrenmek 2) (II) Tarih öncesi çağlardan günümüze genel bir dünya tarihi bilgisi elde etmek 3) (III) Coğrafi Keşifler, Fransız Devrimi ve Sanayi Devrimi gibi dünyayı değiştiren tarihsel olguları kavramak ve bugüne taşıdığı önemi anlamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve ders kataloğunun değerlendirilmesi | |
2) | Genel kavramlara giriş; Tarih Öncesi Çağlar | |
3) | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı, Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı | |
4) | Eski Anadolu Uygarlıkları | |
5) | Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları | |
6) | Eski Yunan Tarihi ve Uygarlığı | |
7) | Roma Tarihi ve Uygarlığı | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı (5-15. yy) - Doğu Roma (Bizans) Tarihi ve Uygarlığı (4-15. yy) | |
10) | İslam Tarihi ve Uygarlığı | |
11) | Yeniçağda Avrupa ve Osmanlı (15-17.yy) | |
12) | Aydınlanma Çağı (18.yy) – Sanayi Devrimi – Amerika ve Fransız Devrimleri | |
13) | 1830 ve 1848 Devrimleri – I ve II. Dünya Savaşları | |
14) | Tartışma: Günümüzün Uygarlıkları ve Devlet Yönetim Şekilleri Küreselleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Uygarlık Tarihi (2013). Eskişehir: Ana.Ün. A.Ö.F. Yayın Nu. 1262 Uygarlık Tarihi (2016) Seyithan Altaş, Nobel Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, Cumhuriyet Kitapları, İstanbul. Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, çev: M. Ali Kılıçbay, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara, 2006. J.M. Roberts, Kısa Dünya Tarihi, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2014. Tuncer Baykara, Türk Kültür Tarihine Bakışlar, AKM Yay., 2001. ÖİS üzerinden paylaşılan çeşitli makaleler / Articles shared on ÖİS Belgeseller ( BBC Dünya Tarihi 8 Bölüm - Tüfek, Mikrop, Çelik 3 bölüm) / Documentaries (Guns, Germs and Steel; BBC World History) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. | |||||||||||||
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. | |||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. | |||||||||||||
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | |||||||||||||
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. | |
2) | Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. | 3 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. | |
11) | Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | |
12) | Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 64 |