DENİZ BROKERLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84 |
Ders Kodu: | DBO2015 | ||||||||
Ders İsmi: | SEFER TAHMİNİ VE HESAPLAMASI | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. TÜLİN ŞENDUR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Tülin Şendur | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ticari gemi işletmeciliğinin aşamalarının ve sürecinin öğrenilmesi, sefer tahminini yapılarak ve tüm ilgili kriterleri değerlendirerek kiralama tipine karar verilmesi |
Dersin İçeriği: | Kapital Maliyeti., Running Cost, Voyage Cost, Zarar minimizasyonu, Kar maksimizasyonu, Laid up maliyet hesaplamaları, Bareboat, Time Charter, Voyage maliyet hesaplamaları, T/CH Equivalent hesaplamaları, Tanker taşımacılığında sefer maliyeti hesaplamaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Deniz yolu taşımacılığı piyasaları hakkında yeterli bilgiye sahip olma 2) II. Gemi ve yük uyumunu yapabilme 3) III Sefer tahmini yapabilme ( Sefer maliyeti ve navlun hesabı) 4) IV. Gemi kiralama tipine karar verebilme 5) V. Gemi ticari yönetim ve işletme bilgisi ve iş ingilizcesi edinme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz yolu taşımacılığının genel özellikleri | |
2) | Deniz yolu taşımacılığı tipleri ve özellikleri | |
3) | Gemi ve yük çeşitleri | |
4) | Deniz yolu taşımacılığında başlıca aktörler | |
5) | Yük gemi uyumu | |
6) | Yük teklifi hazırlanması ve piyasaya sirküle edilmesi | |
7) | Yük teklifinin armatör brokerı tarafından değerlendirilmesi | |
8) | Sefer maliyetini hesaplama | |
9) | Navlun/kira gelirini hesaplama | |
10) | Gemi kiralama türüne karar verilmesi ;sefer esası veya zaman esası | |
11) | Sektördeki yük teklifi ve gemi özelliklerini içeren elektronik posta mesajlarının analiz edilmesi | |
12) | Navlun piyasaları ve etki eden faktörler | |
13) | Öğrenciler tarafından dönem ödevlerinin sunulması | |
14) | Öğrenciler tarafından dönem ödevlerinin sunulması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | ''Gemi Kiralama ve Demuraj Dispeç Hesapları ''- Tülin Şendur |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
11) Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 2 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 2 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 3 |
11) | Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 2 |
12) | Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |