DBO2015 SEFER TAHMİNİ VE HESAPLAMASIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ BROKERLIĞIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ BROKERLIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DBO2015
Ders İsmi: SEFER TAHMİNİ VE HESAPLAMASI
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. TÜLİN ŞENDUR
Dersi Veren(ler): Tülin Şendur
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ticari gemi işletmeciliğinin aşamalarının ve sürecinin öğrenilmesi, sefer tahminini yapılarak ve tüm ilgili kriterleri değerlendirerek kiralama tipine karar verilmesi
Dersin İçeriği: Kapital Maliyeti., Running Cost, Voyage Cost, Zarar minimizasyonu, Kar maksimizasyonu, Laid up maliyet hesaplamaları, Bareboat, Time Charter, Voyage maliyet hesaplamaları, T/CH Equivalent hesaplamaları, Tanker taşımacılığında sefer maliyeti hesaplamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Deniz yolu taşımacılığı piyasaları hakkında yeterli bilgiye sahip olma
2) II. Gemi ve yük uyumunu yapabilme
3) III Sefer tahmini yapabilme ( Sefer maliyeti ve navlun hesabı)
4) IV. Gemi kiralama tipine karar verebilme
5) V. Gemi ticari yönetim ve işletme bilgisi ve iş ingilizcesi edinme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Deniz yolu taşımacılığının genel özellikleri
2) Deniz yolu taşımacılığı tipleri ve özellikleri
3) Gemi ve yük çeşitleri
4) Deniz yolu taşımacılığında başlıca aktörler
5) Yük gemi uyumu
6) Yük teklifi hazırlanması ve piyasaya sirküle edilmesi
7) Yük teklifinin armatör brokerı tarafından değerlendirilmesi
8) Sefer maliyetini hesaplama
9) Navlun/kira gelirini hesaplama
10) Gemi kiralama türüne karar verilmesi ;sefer esası veya zaman esası
11) Sektördeki yük teklifi ve gemi özelliklerini içeren elektronik posta mesajlarının analiz edilmesi
12) Navlun piyasaları ve etki eden faktörler
13) Öğrenciler tarafından dönem ödevlerinin sunulması
14) Öğrenciler tarafından dönem ödevlerinin sunulması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: ''Gemi Kiralama ve Demuraj Dispeç Hesapları ''- Tülin Şendur

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi 1
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 1 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1
11) Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 1 1 1 1 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi 2
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi 2
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 2
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 3
11) Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 2
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi 3
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü 116