DENİZ BROKERLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34,84 |
Ders Kodu: | DBO2022 | ||||||||
Ders İsmi: | GEMİ ALIM SATIMI VE DEĞERLEME | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi N. Murat KORAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Murat Koray | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gemi alış-satış ve değerlemeyi ihtiva eden temel kavramlar, sözleşmeler ve hukuki alt yapı ile gemi değerleme metotları ve yöntemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Gemi alım ve satım süreçlerinin detaylı incelenmesi, Gemi alış-satış ve değerlemeyi ihtiva eden temel kavramlar, sözleşmeler ve hukuki alt yapı ile gemi değerleme metotları ve yöntemler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi alım ve satımı ile ilgili yasal çerçevenin özelliklerini kavrayabilme 2) Tarafların, rollerin ve sözleşmelerin ticari yönleri hakkında farkındalık sağlama, 3) Satış ve satınalma sözleşmesine vakıf olma 4) Gemi değerlemesine ilişkin yöntem ve tekniklerini öğrenmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi alım satımına ilişkin taraflar, roller ve sözleşmelere giriş | Ders Notları ve referans kitaplar |
2) | Brokerler için gemilerin tip ve özellikleri | Ders Notları ve referans kitaplar |
3) | Gemi tescili ve klaslama | Ders Notları ve referans kitaplar |
4) | Alım-satım sözleşmesinin ihdas edilmesi | Ders Notları ve referans kitaplar |
5) | Gemi alım-satım sözleşmesine giriş | Ders Notları ve referans kitaplar |
6) | Yeni İnşa ve İkinci El Gemi Piyasaları, Finans ve Sigorta | Ders Notları ve referans kitaplar |
7) | Ara Sınav | Ders Notları ve referans kitaplar |
8) | Hurda İşlemleri ve Satış Sözleşmesi | Ders Notları ve referans kitaplar |
9) | Hurda İşlemleri ve Satış Sözleşmesi | Ders Notları ve referans kitaplar |
9) | Gemi alım-satım işlemlerinin hukuki veçheleri | Ders Notları ve referans kitaplar |
10) | Gemi Değerlemeye Giriş | Ders Notları ve referans kitaplar |
11) | Uluslararası Gemi Değerleme Standartları | Ders Notları ve referans kitaplar |
12) | Değerleme Teknikleri ve Yöntemleri | Ders Notları ve referans kitaplar |
13) | Genel Değerlendirme, Vaka Analizi | Ders Notları ve referans kitaplar |
14) | Dönem Ödevi Sunumları | Seçilmiş Makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları aşağıdaki bağlantı/link üzerinden indirilebilir. Lecture notes can be downloaded via link below. |
Diğer Kaynaklar: | • Stopford, Martin: Maritime Economics, Third Edition, Routledge, 2009 • Stopford, Martin: Maritime Economics, 3. Edit. Trans. (Translation Editor: Okan Duru), Nobel, 2016 • Ship Sale and Purchase, Institute of Chartered Shipbrokers (ICS) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel düzeyde matematik, işletme, iktisat bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz Brokerliği ile ilgili tüm ulaştırma ve liman operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar alma ve uygulama aşamalarında deniz brokerliğine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 131 |