DBO2014 GİRİŞİMCİLİKPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
LOJİSTİK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DBO2014
Ders İsmi: GİRİŞİMCİLİK
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Berkay Aksu
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Berkay AKSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Girişimcilik dersi, girişim, girişimci kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi, girişimcilikteki anahtar kavramların açıklanması ve teorik çerçeveyle günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmayı amaçlamaktadır dersin başlıca amaçları arasında aşağıdaki konularda öğrencilerin belli bir yetkinliğe ulaşması gelmektedir:

1. Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığının anlaşılması;
2. Girişimcilik konusunun temel kavramlarının öğrenilmesi;
3. Gerçek hayattan örneklerle girişimcilik çerçevesinin çizilmesi;
4. Girişimcilik konusunun farklı yönlerinin ve boyutlarının gözden geçirilmesi.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında Girişimcilik, Girişimcilik Tarihçesi, Girişimciliğin Tanımı, Girişimci ile Yönetici Farkları, Girişimci Özellikleri, Türleri, Ahlakı, Girişimcilikte Cinsiyet faktörü, Girişimcilik Ağı, Franchising, Yerel Girişimcilik, Girişimcilik Hikayeleri, Türkiye’de girişimcilik gibi konular işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik kavramının temel prensiplerini ve özelliklerini tanımlayabilme
2) Girişimci ile yönetici arasındaki farkları ayırt edebilme
3) Farklı girişimcilik türlerini ve özelliklerini açıklayabilme
4) Girişimcilikte cinsiyet faktörü ve etik kuralların önemini kavrayabilme
5) Başarılı girişimcilik örnekleri ile teoriyi pratiğe dökebilme becerisi kazanma
6) Yerel girişimcilik, franchising ve girişimcilik ağları hakkında bilgi sahibi olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar Bölüm 1
2) Girişimci Özellikleri Bölüm 2
3) Girişimcilik Kültürü Bölüm 3
4) Girişimcilik Türleri Bölüm 4
5) Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü Bölüm 5
6) Girişimcilik Ahlakı Bölüm 6
7) Türkiye’de Girişimciliğin Özendirilmesi Bölüm 7
8) Girişimcilik ve Liderlik Bölüm 8
9) Başarılı Girişimcilik Öyküleri Bölüm 9
10) Girişimcilik Ağı Bölüm 10
11) İmtiyaz Hakkı (Franchising) Bölüm 11
12) Yerel Girişimcilik Bölüm 12
13) Herkes Girişimci Olabilir mi? Bölüm 13
14) Genel Değerlendirme Bölüm 14

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Powerpoint sunumları
Diğer Kaynaklar: ARIKAN, S. Girişimcilik, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002. ÇELİK, A. ve AKGEMCİ, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998.
TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Öğrenme Çıktıları
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. 1
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 1
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. 1
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. 1
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 1
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. 1
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 1
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. 3
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. 3
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. 2
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. 3
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. 2
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. 2
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. 2
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. 3
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. 3
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. 2
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. 2
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. 1
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 18 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü 84