LOJİSTİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 84 |
Ders Kodu: | DBO2014 | ||||||||
Ders İsmi: | GİRİŞİMCİLİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Berkay Aksu | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Berkay AKSU | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Girişimcilik dersi, girişim, girişimci kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi, girişimcilikteki anahtar kavramların açıklanması ve teorik çerçeveyle günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmayı amaçlamaktadır dersin başlıca amaçları arasında aşağıdaki konularda öğrencilerin belli bir yetkinliğe ulaşması gelmektedir: 1. Girişimcinin kim olduğu ve kim olmadığının anlaşılması; 2. Girişimcilik konusunun temel kavramlarının öğrenilmesi; 3. Gerçek hayattan örneklerle girişimcilik çerçevesinin çizilmesi; 4. Girişimcilik konusunun farklı yönlerinin ve boyutlarının gözden geçirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında Girişimcilik, Girişimcilik Tarihçesi, Girişimciliğin Tanımı, Girişimci ile Yönetici Farkları, Girişimci Özellikleri, Türleri, Ahlakı, Girişimcilikte Cinsiyet faktörü, Girişimcilik Ağı, Franchising, Yerel Girişimcilik, Girişimcilik Hikayeleri, Türkiye’de girişimcilik gibi konular işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Girişimcilik kavramının temel prensiplerini ve özelliklerini tanımlayabilme 2) Girişimci ile yönetici arasındaki farkları ayırt edebilme 3) Farklı girişimcilik türlerini ve özelliklerini açıklayabilme 4) Girişimcilikte cinsiyet faktörü ve etik kuralların önemini kavrayabilme 5) Başarılı girişimcilik örnekleri ile teoriyi pratiğe dökebilme becerisi kazanma 6) Yerel girişimcilik, franchising ve girişimcilik ağları hakkında bilgi sahibi olma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | Bölüm 1 |
2) | Girişimci Özellikleri | Bölüm 2 |
3) | Girişimcilik Kültürü | Bölüm 3 |
4) | Girişimcilik Türleri | Bölüm 4 |
5) | Girişimcilikte Cinsiyet Faktörü | Bölüm 5 |
6) | Girişimcilik Ahlakı | Bölüm 6 |
7) | Türkiye’de Girişimciliğin Özendirilmesi | Bölüm 7 |
8) | Girişimcilik ve Liderlik | Bölüm 8 |
9) | Başarılı Girişimcilik Öyküleri | Bölüm 9 |
10) | Girişimcilik Ağı | Bölüm 10 |
11) | İmtiyaz Hakkı (Franchising) | Bölüm 11 |
12) | Yerel Girişimcilik | Bölüm 12 |
13) | Herkes Girişimci Olabilir mi? | Bölüm 13 |
14) | Genel Değerlendirme | Bölüm 14 |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint sunumları |
Diğer Kaynaklar: | ARIKAN, S. Girişimcilik, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2002. ÇELİK, A. ve AKGEMCİ, T. Girişimcilik Kültürü ve KOBİ’ler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 1998. TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. | 1 | ||||||||||||
2) Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. | 1 | ||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 1 | ||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. | 1 | ||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 1 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. | 1 | ||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. | 1 | ||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. | 1 | ||||||||||||
11) Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 1 | ||||||||||||
12) Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | ||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Temel Düzeyde Matematik, İşletme, İktisat bilgilerini uygulama becerisi. | 3 |
2) | Veri derleme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi. | 3 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi. | 2 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi. | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi. | 2 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi. | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi. | 3 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi. | 3 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi. | 2 |
11) | Lojistik ile ilgili tüm operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 2 |
12) | Karar alma ve uygulama aşamalarında lojistik süreçlerine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 84 |