DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | FIZ1005 | ||||||||
Ders İsmi: | TEMEL FİZİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Pınar DEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Pınar Demir, Gülşen Akın Evingür, Muzaffer Eroğlu | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, Ölçme ve Vektörler, Kinematik (1 ve 2 Boyutta Hareket), Dinamik, Newton’un Hareket Denklemleri, İş, Güç, Enerji ve Enerjinin Korunumu, Doğrusal (Lineer) Momentum ve Çarpışmalar, Katı Cisimlerin Statik Dengesi, Dönme Hareketi, Açısal Momentumun Korunumu, Akışkanlar ve Arşimet Yasası, Sıcaklık ve Isı Transferi, Elektrostatik, Akım, Direnç, Ohm Yasası, DA Devreleri, Elektromanyetizma, Elektromanyetik İndüksiyon, Dalga Hareketi konularında temel bilgilerin verilmesini ve uygulamalarının yapılmasını içerir. |
Dersin İçeriği: | Ölçme ve Vektörler, Kinematik (1 ve 2 Boyutta Hareket), Dinamik, Newton’un Hareket Denklemleri, İş, Güç, Enerji ve Enerjinin Korunumu, Doğrusal (Lineer) Momentum ve Çarpışmalar, Katı Cisimlerin Statik Dengesi, Dönme Hareketi, Açısal Momentumun Korunumu, Akışkanlar ve Arşimet Yasası, Sıcaklık ve Isı Transferi, Elektrostatik, Akım, Direnç, Ohm Yasası, DA Devreleri, Elektromanyetizma, Elektromanyetik İndüksiyon, Dalga Hareketi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birimler ve çevrimlerini yapabilme, kütle, hacim ve yoğunluk kavramlarını anlayabilme, Vektörler ile temel işlemler yapabilme 2) Bir ve İki Boyutta Hareketi analiz edebilme 3) Newton Yasalarını temel problemlere uygulayabilme 4) İş, Güç, Enerji ve Korunumlu Kuvvet kavramlarını bilme ve uygulama 5) Momentum ve kütle merkezi bilgisini uygulayabilme 6) Katı Cisimlerin Statik dengesi 7) Sabit bir eksen etrafında dönen rijid cisimlerin mekaniği ve Açısal Momentum ile ilgili edindiği bilgilerini çeşitli durumlara uygulayabilme 8) Akışkanlar Mekaniğinin temel kavramlarını tanıtmak ve Akışkanlar Mekaniğinin temel denklemlerini tanımlama, formüle etme, indirgeme ve problemleri çözmede kullanma becerisini kazandırmak 9) Noktasal ve bazı basit yük dağılımlarının oluşturduğu elektrik alanı ve potansiyeli hesaplayabilme 10) Gauss Yasasını, elektrik alan hesabı ve iletkenlerin özelliklerini anlamada kullanabilme 11) Sığa ve depolanan elektrostatik enerjiyi hesaplayabilme, Dielektrik maddelerin sığayı ve enerjiyi nasıl değiştirdiğini analiz edebilme 12) Kirchhoff Yasaları ve bunların DA devrelerinde nasıl kullanılacağını bilme 13) Elektrik yüklerin ve üzerinden akım geçen iletken tellerin manyetik alandan nasıl etkilendiğini ve manyetik alanların temel özelliklerini kavrama 14) Hareketli yüklerin nasıl manyetik alan oluşturduğunu analiz edebilme ve bu manyetik alanları hesaplayabilme 15) Manyetik akı değişiminin nasıl elektrik alan/akım oluşturduğunu, Değişen elektrik alanların nasıl manyetik alan oluşturabildiğini analiz edebilme 16) Elektromanyetik dalgalar, Katı, Sıvı ve Gazlarda Ses |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ölçme, Vektörler: Vektör toplamı, Skaler çarpım, Vektörel çarpımÖlçme, Vektörler: Vektör toplamı, Skaler çarpım, Vektörel çarpım | - Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. - Öğretim Elemanı Ders Notları |
2) | Vektörler: Vektör toplamı, Skaler çarpım, Vektörel çarpım, Kinematik: 1 Boyutta Hareket, | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
3) | Kinematik: 1 Boyutta Hareket, Kinematik: 2 Boyutta Hareket, Yatay Atış, Eğik Atış, Bağıl Hız | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
4) | Newton’un Hareket Yasaları: Kuvvet-Kütle ilişkisi, Hareket Yasaları, Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları: Harmonik Salınıcı, Düzgün dairesel Hareket, | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
5) | Newton’un Hareket Yasaları: Kuvvet-Kütle ilişkisi, Hareket Yasaları, Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları: Harmonik Salınıcı, Düzgün dairesel Hareket | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
6) | İş, Güç, Enerji ve Enerjinin Korunumu, Doğrusal (Lineer) Momentum ve Sistemlerin Hareketi | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
7) | Ara Sınav Öncesi Tekrar | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
8) | ARA SINAV | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
9) | Katı Cisimlerin Statik Dengesi | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
10) | Dönme Hareketi, Açısal Momentumun Korunumu | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
11) | Akışkanlar ve Arşimet Yasası, Sıcaklık ve Isı Transferi | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
12) | Elektrostatik, Akım, Direnç, Ohm Yasası, Kirchhoff Yasası ve Kapasitans | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
13) | Elektromanyetizma, Elektromanyetik İndüksiyon, Dalga Hareketi | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
14) | Final Öncesi Tekrar | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
15) | FİNAL SINAVI | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, Giancoli, Akademi Yayın 2009. • Öğretim Elemanı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | • Fizik 1 ve 2. Cilt, Frederick J. Keller, Edwards Gettys, Malcolm J. Skove, Çeviri Literatür Yayıncılık • Fen ve Mühendsilik için Fizik, Serway-Beichner, Çeviri: Kemal Solakoğlu, Palme Yayıncılık • Fiziğin Temelleri, Cilt 1 ve 2, David Halliday, Robert Resnick, Çeviri: Cengiz Yalçın, Arkadaş Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | ||||||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | ||||||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | ||||||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | ||||||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | ||||||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | ||||||||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | ||||||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | ||||||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 2 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 |