DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DUI1002 | ||||||||
Ders İsmi: | VARDİYA STANDARTLARI-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Murat SAKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Murat Saka | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü ve Kuralları (COLREG-72)'nın bütünüyle öğrenilmesi, 2. Güvenli seyir vardiyasının sürdürülmesi kapsamında Köprüsütü Vardiya Timinin oluşturulması ve tim elemanlarının görevlerinin öğretilmesi, 3. Seyir vardiyası tutulmasında uyulması gereken kuralların ve Liman vardiyası tutma esaslarının (Demir Yeri Vardiyası dâhil) öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders güverte vardiya zabitliği mesleki bilgi ve yeteneklerine ilişkin konuların önlisans programı dâhilinde STCW kapsamındaki modüler yapısını oluşturmaktadır. Ders öğrencilere Güverte Vardiya Zabiti ve nihai olarak Gemi Süvarisi olarak ihtiyaç duyacakları temel konuların kapsamlı olarak verilmesine yöneliktir. Bu kapsamda ağırlıklı olarak Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Kurallarına ilişkin seyir yöntemlerinin kullanımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Köprüüstü Vardiya Timi ve Yönetim Prensiplerinin Öğrenilmiş olması, 2) Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü ve Kuralları (COLREG-72)'nın bütünüyle özümsenmiş olması, 3) Simülasyon ortamında verilecek senaryolar karşısında COLREG’i uygulayabilecek eğitim seviyesine ulaşılmış olması, 4) Vardiya Zabitinin Vardiya görevlerini emniyetli bir şekilde yürütmesi için gerekli olan bilgileri kazanmış olması, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Emniyetli Vardiya Tutulması, - Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 1-2-3 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
2) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 4-5-6-7-8-9 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
3) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 10-11-12 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
4) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 13-14-15-16 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
5) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 17-18-19 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
6) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 20-21-22-23 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
7) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 24-25 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
8) | - Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) İlk 25 Kuralın gözden geçirilmesi - Ara Sınav | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
9) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 24-26 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
10) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 27-28-29-30-31 | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
11) | - Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 32-33-34-35 - Köprüüstü Simülatör Eğitimi | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
12) | - Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Kural 36-37 ve Ek-IV - Köprüüstü Simülatör Eğitimi | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
13) | - Dönem Projesinin Sunumu - Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) Ek-I (Fenerler ve Şekilllerin Teknik Detayları) | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
14) | - Dönem Projesinin Sunumu - Emniyetli Vardiya Tuytulması | Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (DÇÖT) |
Ders Notları / Kitaplar: | İnternational Maritime Organization. COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972. Cons. Ed., 2000 Bridge Procedures Guide, International Chamber of Shipping; Marisec Publications, 2007 Yardımcı Ders Kitapları: ALTINÇUBUK, F. Denizde Çatışmayı Önlemeye İlişkin Kurallar, Deniz Ticaret Odası, İstanbul, 2000 The Merchant Shipping (Safe manning, Hours of work and watchkeeping) regulations 1997: Merchant Shipping, London, The Stationery Office Books International Maritime Organization, COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972. Cons. Ed., 2000 The Merchant Shipping (Safe manning, Hours of work and watchkeeping) regulations 1997: Merchant Shipping, London, The Stationery Office Books, 1997. |
Diğer Kaynaklar: | İnternational Maritime Organization. COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972. Cons. Ed., 2000 Bridge Procedures Guide, International Chamber of Shipping; Marisec Publications, 2007 Yardımcı Ders Kitapları: ALTINÇUBUK, F. Denizde Çatışmayı Önlemeye İlişkin Kurallar, Deniz Ticaret Odası, İstanbul, 2000 The Merchant Shipping (Safe manning, Hours of work and watchkeeping) regulations 1997: Merchant Shipping, London, The Stationery Office Books International Maritime Organization, COLREG, Convention on the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972. Cons. Ed., 2000 The Merchant Shipping (Safe manning, Hours of work and watchkeeping) regulations 1997: Merchant Shipping, London, The Stationery Office Books, 1997. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 | ||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | 1 |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 3 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 2 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 2 |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 2 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 2 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 55 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 4 | 3 | 12 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |