Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Ders İçeriği ile işlenme ve değerlendirme yöntemlerinin açıklanması. Gemi kullanma terminolojisi, Standart dümen ve makine komutları. |
Power point sunumlar |
2) |
• Gemi Manevrasında Etkenler; Çevre Koşulları ve Manevrada Yeterlilik.
• Manevrada Yürütücü Güç ve Dirençler: Hava İle İlgili Dirençler, Durgun Hava Direnci, Rüzgâr Direnci, Su İle İlgili Dirençler
• Ana Makinelerin Manevrada Etkinlikleri ve Tiplerine Göre Avantaj ve Dezavantajları
• Pervaneler: Sabit Adımlı Pervane, Değişken Adım Pervane, Sağa ve Sola Devirli Pervanelerin İleri/Tornistan Yolda Etkileri, Çift Pervaneli Gemiler
• Dümen: Tek Pervaneli ve Çift Gemilerde Dümen Etkileri
• Baş İter, Kıç İter: Çalışma Prensipleri, Dümenle Beraber Kullanılmada Etkileri
• Halatlar: Aborda/Avara Esnasında Halatların Etkileri, Diğer Halat Manevraları
• Devir Dairesi: (Dönme Çemberi, İlerleme ve Yanlama)
• Sığ Su: Tanımı, Su Etkileri, Dar/Sığ Sularda Seyir, Bank Etkisi
• Demirleme
• Bağlama
• Römorkörler: Römorkör Halat Bağlama Yöntemleri, Manevralarda Faydalanma.
|
Power point sunumlar |
3) |
Gemiye etki eden kuvvetler, Pervane, dümen, Baş ve kıç iterler etkileri |
Power point sunumlar |
4) |
Akıntı ve Rüzgâr Etkileri |
Power point sunumlar |
5) |
Devir daireleri ve durma mesafeleri: Acil Dönüş Manevrası |
Power point sunumlar |
6) |
Denize düşen adamı kurtarma manevraları |
Power point sunumlar |
7) |
Genel Tekrar |
Power point sunumlar |
8) |
Ara sınav |
Power point sunumlar |
9) |
Gemi kullanmada rüzgâr ve akıntı etkileri: Aborda olma/avara etme |
Power point sunumlar |
10) |
Dar/Sığ Su Seyri. Çökme, sığ su ve benzeri etkiler |
Power point sunumlar |
11) |
Aborda Olma/Avara Etme. Halat manevraları ve kumandalar |
Power point sunumlar |
12) |
Demirleme manevraları |
Power point sunumlar |
13) |
Yanaşma ve bağlama Römorkörler; Römorkör halat bağlama yöntemleri, Manevralarda römorkörlerden faydalanma |
Power point sunumlar |
14) |
Genel tekrar |
Power point sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Brown, 1980., Practical Ship-handling - STCW 2010 |
Diğer Kaynaklar: |
IMO Model course 7.03, 7.01
Cornell Mar. Press, Ship Handling for the Mariner, 1988
DODDS, Don Modern Seamanship. Lyons Press, London, 2002
HENDERSON, R., Essential Seamanship, Cornell Maritime Press, London, 1994 HOUSE, D.J. Seamanship techniques, Butterworth-Heinneman, London, 2001 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Oranı |
1) |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi |
|
2) |
Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi |
|
3) |
Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi |
2 |
4) |
Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi |
2 |
5) |
Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi |
2 |
6) |
Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama |
1 |
7) |
Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi |
1 |
8) |
Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim |
1 |
9) |
Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları |
|
10) |
Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları |
|
11) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi |
|
12) |
Konteyner taşımacılığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
2 |
13) |
Karar, uygulama ve davranışlarında konteyner işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi |
3 |