DUI2044 ELEKTRİK - ELEKTRONİKPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
ÖNLİSANS DERECESİ 2 120 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: DUI2044
Ders İsmi: ELEKTRİK - ELEKTRONİK
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
1 1 1.5 2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÜRAY GÜNGÖR
Dersi Veren(ler): Güray Güngör
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Elektrik Elektronik bölümü okumayan öğrencilere temel elektrik elektronik kavramlarını öğretmeyi, temel devre çözümlerini öğretmeyi ve mesleki problemlerde uygulanmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Elektrik gücü ve enerji kavramları. Temel elektrik elektronik terimleri ve temel semboller. Temel elektronik komponentler. Doğru akım uygulanan elektrik devrelerinin analizi. Piller ve aküler ile ilgili genel bilgi. Alternatif akım uygulanan devreler. Manyetizma ve elektrik makineleri (Transformatörler, motor ve jeneratörler). Elektriğin iletimi. Yarı iletken malzemelerin tanıtılması. Fotoelektrik komponentler. İşlemsel kuvvetlendirici. Osilatör tanımı. Sayısal elektronik kavramı. Ölçü aletleri ve ölçüm yapma. Elektriksel güvenlik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Elektrik Elektrok kavramlarını, sembollerini ve bileşenlerini öğrenmek. Temel devre elemanlarını tanımak.
2) Devre analizlerini yapmak için gerekli olan matematiksel işlemleri öğrenmek.
3) Temel devre elemanları olan R, L ve C elemanlarını öğrenmek.
4) Elektrik devre analizine ilişkin yasaları (Ohm Yasası, Kirchhof Yasaları) öğrenmek.
5) Manyetizma ve elektrik makinelerinin temellerini öğrenmek.
6) Yarıiletken komponentleri tanımak ve bu komponentlerden oluşturulan bazı devreleri öğrenmek.
7) Fotoelektrik komponentleri öğrenmek.
8) İşlemsel kuvvetlendiricileri ve kullanım alanlarını öğrenmek.
9) Sayısal elektroniğin temel kavramlarını öğrenmek.
10) Temel ölçü aletlerini öğrenmek ve bunlarla ölçüm yapmak. Elektriksel güvenlik bilgilerini edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Syllabus anlatımı, Enerji ve Elektrik kavramları, Alt Üst çarpanlar, Temel Elektrik Elektronik Sembolleri ve bileşenleri, Direnç, Bobin ve Kondansatör Değerlerinin Okunması
2) Doğru Akım ve Doğru Akımda Temel Devre Analizi, Ohm Kanunun İncelenmesi, Kirchoff Kanunlarının İncelenmesi, Dirençlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Bobinlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Kondansatörlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması
3) Doğru Akım ve Doğru Akımda Temel Devre Analizi, Ohm Kanunun İncelenmesi, Kirchoff Kanunlarının İncelenmesi, Dirençlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Bobinlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Kondansatörlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması
4) Alternatif Akım ve Alternatif Akım Uygulanan Devreler, RL, RC ve RLC devreleri, periyot-frekans
5) Alternatif Akım ve Alternatif Akım Uygulanan Devreler, RL, RC ve RLC devreleri, periyot-frekans
6) Elektrik Makineleri (Transformatörler, Elektrik Motorları, Jeneratörler)
7) Diyot ve Diyot Devreleri, Transistör, Mosfet, Tristör, Diyak, Triyak elemanlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi, fotoelektrik komponentler
8) Yıl içi ara sınav
9) Diyot ve Diyot Devreleri, Transistör, Mosfet, Tristör, Diyak, Triyak elemanlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi, fotoelektrik komponentler
10) İşlemsel Kuvvetlendiriciler
11) Sayısal Elektroniğin temelleri
12) Ölçü Aletleri ve Ölçü Aletleri ile Ölçüm
13) Kısa Sınav 1
14) Elektriksel güvenlik, temel elektrik malzemeleri
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robert L. Boylestad & Louis Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory
Mümtaz Akyüz, Elektronik ve Elektroteknik, 2001
Diğer Kaynaklar: MEGEP Denizcilik Temel Gemi Elektriği
ABD Bahriyesi Eğitim Merkezi tarafından yayınlanan NAVEDTRA isimli seri kitap
MEGEP Elektrik Elektronik Teknolojisi Temel Mantık Devreleri Stephen J. Chapman, Electric Machinery Fundamentals
Nilsson Riedel, Electric Circuits

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Öğrenme Çıktıları
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi 3
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi 1
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi 3
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi 1
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi 1
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi 1
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi 3
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Küçük Sınavlar 1 6 6
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü 50