DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | DUI2044 | ||||||||
Ders İsmi: | ELEKTRİK - ELEKTRONİK | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. GÜRAY GÜNGÖR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Güray Güngör | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Elektrik Elektronik bölümü okumayan öğrencilere temel elektrik elektronik kavramlarını öğretmeyi, temel devre çözümlerini öğretmeyi ve mesleki problemlerde uygulanmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Elektrik gücü ve enerji kavramları. Temel elektrik elektronik terimleri ve temel semboller. Temel elektronik komponentler. Doğru akım uygulanan elektrik devrelerinin analizi. Piller ve aküler ile ilgili genel bilgi. Alternatif akım uygulanan devreler. Manyetizma ve elektrik makineleri (Transformatörler, motor ve jeneratörler). Elektriğin iletimi. Yarı iletken malzemelerin tanıtılması. Fotoelektrik komponentler. İşlemsel kuvvetlendirici. Osilatör tanımı. Sayısal elektronik kavramı. Ölçü aletleri ve ölçüm yapma. Elektriksel güvenlik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Elektrik Elektrok kavramlarını, sembollerini ve bileşenlerini öğrenmek. Temel devre elemanlarını tanımak. 2) Devre analizlerini yapmak için gerekli olan matematiksel işlemleri öğrenmek. 3) Temel devre elemanları olan R, L ve C elemanlarını öğrenmek. 4) Elektrik devre analizine ilişkin yasaları (Ohm Yasası, Kirchhof Yasaları) öğrenmek. 5) Manyetizma ve elektrik makinelerinin temellerini öğrenmek. 6) Yarıiletken komponentleri tanımak ve bu komponentlerden oluşturulan bazı devreleri öğrenmek. 7) Fotoelektrik komponentleri öğrenmek. 8) İşlemsel kuvvetlendiricileri ve kullanım alanlarını öğrenmek. 9) Sayısal elektroniğin temel kavramlarını öğrenmek. 10) Temel ölçü aletlerini öğrenmek ve bunlarla ölçüm yapmak. Elektriksel güvenlik bilgilerini edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Syllabus anlatımı, Enerji ve Elektrik kavramları, Alt Üst çarpanlar, Temel Elektrik Elektronik Sembolleri ve bileşenleri, Direnç, Bobin ve Kondansatör Değerlerinin Okunması | |
2) | Doğru Akım ve Doğru Akımda Temel Devre Analizi, Ohm Kanunun İncelenmesi, Kirchoff Kanunlarının İncelenmesi, Dirençlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Bobinlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Kondansatörlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması | |
3) | Doğru Akım ve Doğru Akımda Temel Devre Analizi, Ohm Kanunun İncelenmesi, Kirchoff Kanunlarının İncelenmesi, Dirençlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Bobinlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması, Kondansatörlerin Seri, Paralel ve Karışık Bağlanması | |
4) | Alternatif Akım ve Alternatif Akım Uygulanan Devreler, RL, RC ve RLC devreleri, periyot-frekans | |
5) | Alternatif Akım ve Alternatif Akım Uygulanan Devreler, RL, RC ve RLC devreleri, periyot-frekans | |
6) | Elektrik Makineleri (Transformatörler, Elektrik Motorları, Jeneratörler) | |
7) | Diyot ve Diyot Devreleri, Transistör, Mosfet, Tristör, Diyak, Triyak elemanlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi, fotoelektrik komponentler | |
8) | Yıl içi ara sınav | |
9) | Diyot ve Diyot Devreleri, Transistör, Mosfet, Tristör, Diyak, Triyak elemanlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi, fotoelektrik komponentler | |
10) | İşlemsel Kuvvetlendiriciler | |
11) | Sayısal Elektroniğin temelleri | |
12) | Ölçü Aletleri ve Ölçü Aletleri ile Ölçüm | |
13) | Kısa Sınav 1 | |
14) | Elektriksel güvenlik, temel elektrik malzemeleri | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Robert L. Boylestad & Louis Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory Mümtaz Akyüz, Elektronik ve Elektroteknik, 2001 |
Diğer Kaynaklar: | MEGEP Denizcilik Temel Gemi Elektriği ABD Bahriyesi Eğitim Merkezi tarafından yayınlanan NAVEDTRA isimli seri kitap MEGEP Elektrik Elektronik Teknolojisi Temel Mantık Devreleri Stephen J. Chapman, Electric Machinery Fundamentals Nilsson Riedel, Electric Circuits |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |||||||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |||||||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
9) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
10) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
11) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |||||||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | 3 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 3 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 |
9) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 |
10) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 |
11) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 50 |