GEMİ İNŞAATI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 52,54 |
Ders Kodu: | GIN1015 | ||||||||
Ders İsmi: | DENİZCİLİK İNGİLİZCESİ I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Bülent Devrim Çift | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Bülent Devrim ÇİFT | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ana amaç, içerikleri kapsayan konularda dersi alan öğrencilere, gemiler ve özellikle ticaret gemilerine ilişkin gemi bölümleri, isimlendirme, görev bölümü hakkındaki temel bilgileri ingilizce dilinde kazanmalarının yanısıra güverte ve makine kumandaları ile gemi emniyeti talimatlarını anlama ve uygulama yeteneklerini kazandırmak ve sürekliliklerini kullanma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Üniversitemizin denizcilik meslek yüksek okulu, Gemi İnşaatı Programı öğrencilerinin; gemilerin sınıflandırılması, gemi ölçüleri ve tonaj kavramları, teknik ve ticari gemi işletmeciliği, gemi işletmeciliği firmasının ilişkide bulunacağı kurum ve kuruluşların tanımlanması ve fonksiyonları, gemi yapısal elemanlarının analizi, muhtelif makine ekipman ve teçhizatın farklı gemi tiplerine göre tanımlanması ile ilgili terminolojiyi yabancı dilde öğrenmelerini sağlayacak içerikleri kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gemi tiplerini açıklar 1) I. Gemilerin sınıflandırılmasına ilişkin bilgiler, II. Gemilerde personel organizasyonu ve görev alanların görev tanımları, III. Gemilerdeki ana bölümler ve gemilerde yerleşimler bölge –yön tanımlamaları, IV. Gemi yapımı ve yapısına ilişik temel tanımlar, gemi inşaa ölçüm değerleri, V. Gemi işletmeciliği ve denizcilik sektöründe teknik ve ticari yönetim, sektördeki ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişik temel tanımlar ve fonksiyonları. VI. Gemi tahrik ve sevk sistemleri, dümen ve yardımcı sistemler ile ilgili temel tanımlar, VII. Gemilerde ambar, tanklar ile bağlantı devreleri, VIII. Gemi güverte ekipmanları ve sistemleri, liman ile ligili deyimler ve denizcilik kavramları 1) I. Gemilerin sınıflandırılmasına ilişkin bilgiler, II. Gemilerde personel organizasyonu ve görev alanların görev tanımları, III. Gemilerdeki ana bölümler ve gemilerde yerleşimler bölge –yön tanımlamaları, IV. Gemi yapımı ve yapısına ilişik temel tanımlar, gemi inşaa ölçüm değerleri, V. Gemi işletmeciliği ve denizcilik sektöründe teknik ve ticari yönetim, sektördeki ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişik temel tanımlar ve fonksiyonları. VI. Gemi tahrik ve sevk sistemleri, dümen ve yardımcı sistemler ile ilgili temel tanımlar, VII. Gemilerde ambar, tanklar ile bağlantı devreleri, VIII. Gemi güverte ekipmanları ve sistemleri, liman ile ligili deyimler ve denizcilik kavramları 1) I. Gemilerin sınıflandırılmasına ilişkin bilgiler, II. Gemilerde personel organizasyonu ve görev alanların görev tanımları, III. Gemilerdeki ana bölümler ve gemilerde yerleşimler bölge –yön tanımlamaları, IV. Gemi yapımı ve yapısına ilişik temel tanımlar, gemi inşaa ölçüm değerleri, V. Gemi işletmeciliği ve denizcilik sektöründe teknik ve ticari yönetim, sektördeki ilgili kurum ve kuruluşlarla ilişik temel tanımlar ve fonksiyonları. VI. Gemi tahrik ve sevk sistemleri, dümen ve yardımcı sistemler ile ilgili temel tanımlar, VII. Gemilerde ambar, tanklar ile bağlantı devreleri, VIII. Gemi güverte ekipmanları ve sistemleri, liman ile ligili deyimler ve denizcilik kavramları 2) Gemi Organizasyonunu ve gemideki görevleri açıklar. 3) Gemideki mevkileri ve yönleri açıklar. 4) Gemide temel yapıları ve ana kısımları açıklar. 5) Gemi boyutlarını açıklar. 6) Gemi güverte ve kompartmanlarını açıklar. 7) Gemi tank ve pompalama sistemlerini açıklar. 8) Güverte ve liman tesisleri temel terminolojisini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gemi tanımları ve deniz coğrafyasına ilişkin tanım ve deyimler | |
1) | Denizcilik İngilizcesine Giriş ve gemi tanımı | Lecturer's presentation notes week1 |
2) | Ticari gemilerin tipleri ve tanımları I. Bölüm ( Kuru yük ve sıvı, yakıt kargo gemileri ) | - Maritime English , Cengiz Demir - Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources -The International Maritime Language Programme, P.C. van Kluijven -Marlins English for Seafarers Study Pack 1 and 2 Nisbet, Kutz, Logie - English for Marine Engineering Studies, Cengiz Demir Behçet İlhan -English For Maritime Studies. T N Blakey, Prentice Hall. ISBN 0-13-281379-3. |
2) | Ticari gemi tipleri ve fonksiyonları : Kuru yük ve Sıvı Kargo Gemileri | Lecturer's presentation notes |
3) | Ticari Gemi tipleri ve fonksiyonları: Yolcu Gemileri ve Yardımcı Gemiler | Lecturer's presentation notes week3 |
3) | Ticari gemilerin tipleri ve tanımları II Bölüm ( Yolcu gemileri ve Yardımcı Gemiler) | - Maritime English , Cengiz Demir - Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources -The International Maritime Language Programme, P.C. van Kluijven -Marlins English for Seafarers Study Pack 1 and 2 Nisbet, Kutz, Logie - English for Marine Engineering Studies, Cengiz Demir Behçet İlhan -English For Maritime Studies. T N Blakey, Prentice Hall. ISBN 0-13-281379-3. |
4) | Gemide Organizasyon ve gemi personeli görev tanımları | - Maritime English , Cengiz Demir - Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources -The International Maritime Language Programme, P.C. van Kluijven -Marlins English for Seafarers Study Pack 1 and 2 Nisbet, Kutz, Logie - English for Marine Engineering Studies, Cengiz Demir Behçet İlhan -English For Maritime Studies. T N Blakey, Prentice Hall. ISBN 0-13-281379-3 |
4) | Gemi mürettebatı ve görevleri | Lecturer's presentation notes week 4 |
5) | Gemi yönleri ve mevkileri ile denizde gemi hareketleri | Lecturer's presentation notes week 5 |
6) | Geminin ana parçaları: Bordalar | Lecturer's presentation notes week 6 |
7) | Geminin ana parçaları: Üst yapı | Lecturer's presentation notes week7 |
8) | Gemi Boyutları: Uzunluk, genişlik, derinlik | |
9) | Gemi ölçüleri : Tonaj | Lecturer's presentation notes week 9 |
10) | Güverteler, alabandalar ve kompartmanlar | Lecturer's presentation notes week 10 |
11) | Sintine, tanklar ve borulama sistemleri | Lecturer's presentation notes week 11 |
12) | Kreyn ve temel kargo donanımı | Lecturer's presentation notes week 12 |
13) | Temel gemicilik terimleri ve liman tesisleri | Lecturer's presentation notes week 13 |
14) | Temel tersane terminolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer's presentation notes in pdf on LMS |
Diğer Kaynaklar: | Ship Knowledge Encyclopedia - Klaas van Dokkum, internet sources Maritime English ,Cengiz DEMİR Marlins English for Seafarers, Study Packs 1 and 2, Nisbet- Kutz- Logic T he International Maritime Language Programme, P.C.van Kluijven http://mareng.utu.fi/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | |||||||||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||
6) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | |||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 3 |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 1 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 |
6) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 90 |