GEMİ MAKİNELERİ İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34 |
Ders Kodu: | GMI2037 | ||||||||
Ders İsmi: | ULUSLARARASI DENİZCİLİK SÖZLEŞMELERİ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Mehmet ERSAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Mehmet ERSAN | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | -Uluslararası denizcilik sözleşmeleri, protokoller, değişiklikler, öneriler, kararlar, kodlarda yer alan düzenlemeleri kaynak bazında öğretmek, -Deniz çevre koruma ve yolcu, mürettebat ve yükün emniyeti ile ilgili kuralların uygulanmasında başvuru dokümanlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Uluslararası Hukuk, Tanımlar, Uluslararası Hukuğun Kaynakları. 2. Uluslararası Denizcilik Örgütü(IMO), yapısı ve amaçları 3. SOLAS 1974 Sözleşmesi, ekler, değişiklikler ve ilişkili doküman. Gemide SOLAS gereği tutulması gerekli kayıtlar. 4. MARPOL 1973 Sözleşmesi, ekler, değişiklikler ve İlişkili Doküman. Gemide MARPOL gereği tutulması gerekli kayıtlar. 5. Birleşmiş Milletler 1982 Deniz Hukuku Sözleşmesi (UNCLOS 1982). 6. STCW 1978 Sözleşmesi ve Ekleri. 7. Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü (COLREG,1972) ve Ekleri. 8. International Convention On Load Lines,1966 ve LL PROT 1988. 9. International convention on tonnage measurement of ships, 1969. (TONNAGE 1969) 10. IMO emniyetli uygulama kitapları hakkında genel bilgiler. 11. CSS Code “Code Of Safe Practice For Cargo Stowage And Securing” 12. BLU Code “Code Of Practice For The Safe Loading And Unloadıng Of Bulk Carrıers” 13. TDC Code “Code Of Safe Practice For Ships Carrying Timber Deck Cargoes” 14. OSV Code “Code Of Safe Practice For The Carriage Of Cargoes And Persons By Offshore Supply Vessels” 15. FAL 1965 “Convention On Facilitation Of International Maritime Traffic,1965” 16. Liman otoriteleri için standart IMO FAL dokümanları hakkında genel bilgiler. 17. International Convention On Maritime Search And Rescue, 1979. (SAR 1979 ve Ekleri). 18. International Convention On Salvage, 1989 (SALVAGE 1989). 19. International Convention For The Control And Management of Ships’ Ballast Water And Sediments, 2004 (BWM 2004). 20. Convention On The Prevention Of Marine Pollution By Dumping Of Wastes And Other Matter, 1972 (LC 1972 ve LC PROT 1996). 21. Protocol Relating To Intervention On The High Seas in Cases Of Pollution By Substances Other Than Oil, 1973 (INTERVENTION 1969 ve INTERVENTION PROT 1973). 22. International Convention On Civil Liability For Oil Pollution Damage, 1969 (CLC 1969 ve CLC PROT 1992). 23. Protocol Of 2003 To The International Convention On The Establishment of an International Fund For Compensation For Oil Pollution Damage, 1992 (FUND 1971 ve FUND PROT 2003). 24. International Convention On Liability And Compensation For Damage in Connection with The Carriage Of Hazardous And Noxious Substances By Sea, 1996 (HNS 1996). 25. Special Trade Passenger Ships Agreement, 1971 (STP 1971 ve SPACE STP 1973). 26. Protocol To The Athens Convention Relating To The Carriage Of Passengers And Their Luggage By Sea, 1974(PAL 1974 ve PAL PROT 2002). 27. International Convention For Safe Containers, 1972 (CSC 1972). 28. Protocol Of 1996 To Amend The Convention on Limitation of Liability For Maritime Claims, 1976 (LLMC PROT 1996). 29. Protocol On Preparedness, Response And Co-Operatıon To Pollution Incidents By Hazardous And Noxious Substances, 2000 (HNS 1996 ve OPRC-HNS 2000). 30. Protocol Of 2005 To The Convention For The Suppression Of Unlawful Acts Against The Safety Of Maritime Navigation, 2005 (SUA 1988 ve SUA PROT 2005 |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uluslararası Hukuğun kapsamını, amacını ve kaynaklarını anlama. 2) Önde gelen Uluslararası Denizcilik Sözleşmelerini, Uluslararası Denizcilik Kodlarını, sözleşme protokollerini ve belirli emniyet, güvenlik ve çevre koruma belgeleri ve diğer rehberlik dokümanlarını öğrenme. 3) Gemide genel standartlar, usuller ve kuralları düzenleyen uygulamaların kaynaklarını öğrenme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Deniz Hukukunun Temel Esasları | |
2) | Yasalar, sözleşmeler, kodlar, kurallar ve düzenlemeler arasındaki hiyerarşi ve uygulamalar. Uluslararası Örgütler, IMO, WTO, WHO, ITU. | |
3) | 1982 BM Deniz Hukuku Sözleşmesi (UNCLOS) | |
4) | 1982 BM Deniz Hukuku Sözleşmesi (UNCLOS) | |
5) | Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) | |
6) | Denizde Can Emniyeti Sözleşmesi (SOLAS) | |
7) | MARPOL 73/78 | |
8) | Ara Sınav | |
9) | MARPOL ve Çevre ile ilgili diğer sözleşmeler. | |
10) | MLC 2006 | |
11) | STCW | |
12) | Diğer Sözleşmeler (LL, Tonnage, Salvage and Liability Conventions etc.) | |
13) | Uluslararası denizcilik sözleşmelerinin uygulanması ile ilişkili ulusal teşkilat ve uygulamalar. | |
14) | Uluslararası denizcilik sözleşmelerinin uygulanması ile ilişkili ulusal teşkilat ve uygulamalar. |
Ders Notları / Kitaplar: | SHAW, Malcom.N., International Law, Cambridge, 6th Ed., 2008. UNCLOS 1982 SOLAS 1974, 78, 88 MARPOL 73 MLC 2006 LOADLINES STCW Other İnternational Regulating Documents |
Diğer Kaynaklar: | • Sur, Melda. (2011)Uluslararası Hukukun Esasları, Beta Yayınları, 5.bsk. • Toluner Sevin.(1996) Milletlerarası Hukuk Dersleri: Devletin yetkisi, Beta Yayınları, 5.Baskı. • Pazarcı, Hüseyin (2009) Uluslararası Hukuk, Ankara, Turhan Kitabevi, 8.Bsk, • Gündüz, Aslan. (2009) Milletlerarası Hukuk: Temel Belgeler, Örnek Kararlar, Beta Yayınları, 5.baskı • Baykal, Ferit Hakan. (1998). Deniz Hukuku Çalışmaları, Alfa Yayınları, 1.Baskı. • http://www.imo.org/pages/home.aspx, • http://www.denizcilik.gov.tr/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 | ||||||||||||
5) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
7) Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
8) Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 1 | 1 | |||||||||||
10) Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 | ||||||||||||
11) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |||||||||||||
12) Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
13) Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi | |
4) | Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi | 1 |
5) | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama | 3 |
7) | Çok etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal bağlamda etkisinin kavranması için gereken geniş kapsamlı bir eğitim | |
9) | Yaşam boyu öğrenim gereğini algılamış ve bu beceriyi kazanmış olmaları | 2 |
10) | Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olmaları | 1 |
11) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern mühendislik donanımlarını kullanabilme becerisi | |
12) | Deniz ulaştırması ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi | 3 |
13) | Karar, uygulama ve davranışlarında deniz işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 40 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 72 |