YAT İŞLETME VE YÖNETİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | YIY1031 | ||||||||
Ders İsmi: | YATÇILIĞA GİRİŞ | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. UĞUR KILINÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğrt.Gör. Uğur KILINÇ | ||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri aşağıdaki konularda bilgi sahibi yapmak ve uygulama/kullanma becerilerini geliştirmektir. 1. Yat işletmeciliği ve denizcilik ile ilgili temel kavramlar, 2. Dünyada ve Türkiye'de yatçılık sektörünün, marina ve yat tekne imalat sektörünün durumu, gelişimi ve geleceği, 3. Yat sınıfları ile yatlardaki temel birim ve hizmetler, 4. Yatlarda Seyir ve Manevra Görev Dağılımları, Vardiya tutma standartları, 5. Yatlardaki Hiyerarşik yapı, Servis/Organizasyon Hizmetleri ve etkin iletişim, 6. Yatlarda Örf, Adet ve sorumluluklar konularında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve İletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere Yat Eğitimine Giriş ile ilgili Yat tiplerinin ve donanımının tanıtımı , Yat Sektörü Hakkında Kapsamlı Genel Tanıtım, Dünyadaki Yatçılık Sektörünün Durumu,Türkiye’de Yatçılık Ve Marina Sektörü, Yat Limanları, Marinalar Ve Marina Yaşamına Dair Genel Kurallar, Yatlarda Hiyerarşi Ve Komuta Zinciri Kiralık Ticari (Charter) Yatlar Ve Çalışma Standartları ,Özel Yatlar Ve Çalışma Standartları, Yatlarda İşe Alımlar, Mülakat, Özgeçmiş Hazırlama, Hizmet Sözleşmeleri, Personel Sigortaları, Yatlarda Beşeri Yaşam, Personel Ve İnsan İlişkileri, Genel Örf Adet Ve Sosyal İlişkiler, Genel Denizcilik İngilizcesi Ve Yat Terminolojisi, Yatlarda Seyir Ve Manevra, Görev Dağılımları, Yatlarda Servis/Organizasyon Hizmetleri Ve Müşteri İlişkileri, Yat Tekne İmalat Ve Genel Kullanım Malzemeleri, Bakım Tutum Gerekleri konularında bir uzmanlık anlayışına sahip olmalarını sağlar. Yatçılık ve Marina sektörünü şekillendiren küresel rekabetçi organizasyonlarda görev almak için yönetim ve liderlik becerileri kazandırır. Bu ders, yat yönetimi ve işletimi ile ilgili temel kavramları tanıtmayı ve öğrencilere kapsamlı bir bakış açısı kazandırmayı, yat kaptanlığı görevi ile ilgili intibakının sağlanmasını ve öğrencilerin yatçılık ile ilgili hususları genel anlamda anlamalarına ve kavramalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Marina Yat İşletmeciliği bölümü ve Yat Kaptanı pozisyonunda görev almak isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yatçılık ve marina ilgili kavramlar ve kurallar hakkında genel bilgi sahibi olma. 2) Dünyadaki ve ülkemizdeki yatçılık, marina ve yat tekne imalat sektörünün durumu, gelişimi ve geleceği değerlendirme. 3) Yatlarda yönetim kavramını ,çalışan mürettebatın görevlerini ve çalışma standartlarını öğrenme. İşe alım prosedürleri konusunda bilgi sahibi olma. 4) Yatlarda ve kamaralarda sunulan hizmetleri öğrenme. Konuk memnuniyeti , hizmet kalitesi konusunda bilgi sahibi olma. 5) Ekin iletişim ve protokol hususlarında bilgi sahibi olma ve etkin yönetme. 6) Yatlarda Seyir ve Manevra Görev Dağılımları ,Vardiya tutma standartları konusunda bilgi sahibi olma ve etkin yönetme. 7) İlgili mevzuat ve sigorta konularını öğrenme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yat Tiplerinin ve Donanımının Tanıtımı Yat Tiplerinin ve Donanımının Tanıtımı, Motor Yatlar, Yelkenli Yatlar, Çok Tekneli (Katamaran) Yatlar Süper Yat, Mega Yat, Giga Yat tanımları, Genel Motor Yat donanımının tanıtılması, Genel Yelkenli Yat donanımı ve arma donanımlarının tanıtılması | Öğretim Elemanı Ders Notları |
2) | Yat Sektörü Hakkında Kapsamlı Genel Tanıtım. Türkiye’deki Özel ve Ticari Yat endüstrisi ve yat sektörüne bakış, Dünyada Özel ve Ticari Yat endüstrisi | Öğretim Elemanı Ders Notları |
3) | Yat Limanları, Marinalar ve Marina Yaşamına Dair Genel Kurallar | Öğretim Elemanı Ders Notları |
4) | Yatlarda Hiyerarşi ve Komuta Zinciri, Kiralık Ticari (Charter) Yatlar ve Çalışma Standartları Özel Yatlar ve Çalışma Standartları Yatlarda İşe Alımlar, Mülakat, Özgeçmiş Hazırlama, Hizmet Sözleşmeleri, Personel Sigortaları | Öğretim Elemanı Ders Notları |
5) | Yatlarda Beşeri Yaşam, Personel ve İnsan İlişkileri | Öğretim Elemanı Ders Notları |
6) | Genel Örf Adet ve Sosyal İlişkiler Deniz Örf ve adetleri, yatlarda genel davranış kuralları, misafir karşılama, uğurlama ve ağırlama kuralları, teknede fiziki standartlar, genel görünüş ve hijyen | Öğretim Elemanı Ders Notları |
7) | Genel Denizcilik İngilizcesi ve Yat Terminolojisi-I | Öğretim Elemanı Ders Notları |
8) | Ara Sınavı | Öğretim Elemanı Ders Notları |
9) | Genel Denizcilik İngilizcesi ve Yat Terminolojisi-II | Öğretim Elemanı Ders Notları |
10) | Yatlarda Seyir ve Manevra, Görev Dağılımları-I Yatlara özgü elektronik seyir yardımcıları, yat demirlerine genel bakış, demirleme teknikleri | Öğretim Elemanı Ders Notları |
11) | Yatlarda Seyir ve Manevra, Görev Dağılımları-II Marina, demir yerleri ve koylarda manevra teknikleri, Manevra operasyonu ve görev dağılımı | Öğretim Elemanı Ders Notları |
12) | Yatlarda Servis/Organizasyon Hizmetleri ve Müşteri İlişkileri-I | Öğretim Elemanı Ders Notları |
13) | Yatlarda Servis/Organizasyon Hizmetleri ve Müşteri İlişkileri-II | Öğretim Elemanı Ders Notları |
14) | Yat Tekne İmalat ve Genel Kullanım Malzemeleri, Bakım Tutum Gerekleri | Öğretim Elemanı Ders Notları |
15) | FİNAL SINAVI | Öğretim Elemanı Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Elemanı Ders Notları / Instructor course notes. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Deniz Turizmi Yönetmeliği 2. Gemi Adamları ve Kılavuz Kaptan Yönetmeliği 3. 854 Sayılı Deniz İş Kanunu ve MLC 2006 4. MEB Denizcilik ve Su Ürünleri Malzeme Bakımı Notu 5. Standart Denizcilik Sözlüğü Dr. Münip Baş 6. Amatör Denizci El Kitabı, Amatör Denizcilik Federasyonu, 2013 7. IVAR DEDEKAM- (Çeviri Enis TEK), Temel Denizcilik Bilgileri, Denizler Kitapevi, 2011 8. IVAR DEDEKAM- (Çeviri Ekber AND), Navigasyon, Denizler Kitapevi, 2008 9. IVAR DEDEKAM (Çeviri Sezar Atmaca) Yelken ve Arma Ayarları Denizler Kitapevi, 2006 10. TC Kültür ve Turizm Bakanlığının Ö Büro İşlemleri, Kat Hizmetleri, Yiyecek Hazırlama, Yiyecek-İçecek Servisi ve Mutfakta Gıda Hijyeni Mesleki Turizm Eğitimleri Notları 11. The Mariner’s Handbook 12. Denizcilikle ilgili Kanun, Tüzük ve Yönergeler. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||
1) An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 1 | 1 | |||||||||||
2) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |||||||||||||
3) Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 | ||||||||||||
4) Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
5) Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 1 | 1 | |||||||||||
6) Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
7) Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
8) Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 1 | ||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
10) Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 1 | ||||||||||||
12) Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
13) Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Oranı | |
1) | An ability to apply knowledge of mathematics, physics, and chemistry | 2 |
2) | Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi | |
3) | Bir sistemi, ürün bileşenini veya prosesi istenilen gereksinimleri karşılayacak şekilde uygulama becerisi | 1 |
4) | Çok disiplinli takım çalışmasının yürütülmesi becerisi | 3 |
5) | Mesleki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
6) | Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama becerisi | 3 |
7) | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 3 |
8) | Mesleki uygulamalar için gerekli olan teknikleri, becerileri ve modern donanımları kullanabilme becerisi | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenme gereğini algılama ve yapma becerisi | 3 |
10) | Güncel genel ve mesleki konulara ilişkin bilgi sahibi olma becerisi | 3 |
11) | Yatçılık, yat kaptanlığı ve onunla bağlantılı tüm ulaştırma operasyonlarının hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevesinin gerektirdiği bilgileri uygulama becerisi. | 3 |
12) | Karar, uygulama ve davranışlarında yat işletmeciliği ve yönetimine ilişkin verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. | 3 |
13) | Mesleki uygulamalarda çok uluslu çalışma ortamlarında iş yapma, takip etme, kontrol etme, raporlama yapma ve işin iyileştirilmesine katkı sağlayıp çalışabilme becerisi. | 3 |
Yöntemler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Süre (Saat) | İş Yükü (Saat) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 75 |