UTİ201 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI LOJİSTİK VE TAŞIMACILIK
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 34

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ201
Ders İsmi: ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Zeynep KABADAYI KUŞCU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Kabadayı Kuşcu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgütsel davranışı birey, grup ve örgüt ekseninde ele alarak, öğrencilere derinlemesine bir anlayış kazandırmak.
Dersin İçeriği: Örgütsel davranış nedir? Örgütlerde farklılıklar, tutumlar ve iş tatmini, duygular ve ruh hali, kişilik ve değerler, algı ve bireysel karar verme, güdüleme kavramları, grup davranışı temelleri, iş takımlarını anlamak, iletişim, liderlik, güç ve politika, ihtilaf ve müzakere, örgüt yapısının temelleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bireysel ve grup davranışlarını analiz etmek ve örgütsel davranışın süreç yönetimlerine etkisini anlamak
2) Farklı motivasyon teorilerini tanımlayabilmek ve çeşitli örgüt ortamlarında kullanılan motivasyon stratejilerini değerlendirmek
3) Örgütlerde görülen çeşitli liderlik stilleri ve çatışma yönetim stratejilerinin uygunluğunu analiz etmek
4) Örgüt yapısındaki temel tasarım unsurlarını ve bunların çalışanlar üzerindeki etkisini tanımlamak
5) Örgütsel değişim ve kültürün örgüt içindeki ilişkileri nasıl etkilediğini açıklamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranış Nedir? Ders Kitabı Bölüm1
1)
2) Kişilik ve Değerler Ders Kitabı Bölüm 4
3) Algı ve Bireysel Karar Verme Ders Kitabı Bölüm 5
4) Motivasyon (İçerik Teorileri) Ders Kitabı Bölüm 6
5) Motivasyon (Süreç Teorileri) Ders Kitabı Bölüm 6
6) Vize
7) Grup Davranışının Temelleri Ders Kitabı Bölüm 9
8) Liderlik Teorileri (Özellik ve Davranış) Ders Kitabı Bölüm 12
9) Liderlik Teorileri (Süreç) Ders Kitabı Bölüm 13
10) Kısa Sınav Die Welle(Dalga) filmi izlenmeli (Liderlik ve grup davranışı ile ilgili)
11) Çatışma ve Münazara Ders Kitabı Bölüm 15
12) Örgüt Yapısının Temelleri Ders Kitabı Bölüm 16
13) Örgüt Kültürü Ders Kitabı Bölüm 17
14) Tartışma ve Konuları Toparlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stephen P. Robbins, Timothy A. Judge, Essentials of Organizational Behaviour, 11th Ed., ISBN-13: 978-0136120988; ISBN-10: 0136120989, Prentice-Hall Pub.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları
1) Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 1 1
3) Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer 1
4) Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
5) Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.
6) Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.
7) Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir. 1 1
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. 1 1
9) Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır.
10) Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır. 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı
1) Lojistik ve taşımacılık alanındaki ilgili konularda ileri düzeyde bilgiye sahiptir.
2) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda, ulusal ve uluslararası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. 2
3) Ulaştırma/ lojistik alanı kapsamında kuramsal ve uygulamalı bilgiler ile problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer 1
4) Lojistik ve taşımacılık alanındaki paydaşlar ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. 1
5) Genel, lojistik ve taşımacılık alanındaki bilgi iletişim sistemleri hakkında, ileri düzeyde yetkinliğe sahiptir.
6) Lojistik ve taşımacık alanındaki prensip, politika ve mevzuatlar hakkında bilgi sahibidir.
7) Mesleki ve etik sorumluluk ile şirket yönetimi, hukuksal çerçevesi, işyeri uygulamaları ve çevresel etkileri konularında bilgi sahiptir. 1
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla yazılı, görsel ve dijital kaynak araştırması yapar. Bununla birlikte ilgili bilgi kaynaklarını kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. 1
9) Lojistik ve taşımacılık alanındaki işletmelerde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleriyle birlikte kullanır. 2
10) Lojistik ve taşımacılık alanında proje geliştirir gerek yürütücü gerekse de katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun bireysel veya grup elemanı olarak sorumluluk alır ve çalışır. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 60
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 3 39
Ödevler 3 15 45
Ara Sınavlar 1 35 35
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü 164