UTİ401 HİZMET PAZARLAMASIPiri Reis ÜniversitesiAkademik Programlar LOJİSTİK YÖNETİMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
LOJİSTİK YÖNETİMİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
LİSANS DERECESİ 4 240 ÖRGÜN TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu: UTİ401
Ders İsmi: HİZMET PAZARLAMASI
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Uygulama Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İzzet BOZKURT
Dersi Veren(ler): Ahmet Tuğrul Tuğer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, hizmet pazarlaması ile ilgili gerekli teorik alt yapıyı vermek, hizmet ağırlıklı veya ürün ağırlıklı sektörlerde hizmet pazarlama karması elemanlarını bütünleştirmeyi, pazarlama stratejileri geliştirmeyi, müşteri ilişkileri kurmayı ve sürdürmeyi öğretmektir.
Dersin İçeriği: Hizmet Pazarlamasına giriş, hizmet sektöründe tüketici davranışı, rekabetçi piyasalarda hizmet konumlandırması, hizmet ürünü geliştirme: temel ve tamamlayıcı öğeler, fiziksel ve elektronik kanallar vasıtasıyla hizmet dağıtımı, fiyatlandırma ve gelir yönetimi uygulaması, hizmet tutundurması ve müşteri eğitimi, hizmet süreçleri tasarlama ve yönetimi, talep ve kapasite dengeleme, hizmet çevresi düzenleme, hizmet avantajı elde etmede insan yönetimi, ilişki yönetimi ve sadakat programları, şikâyet yönetimi ve hizmet düzeltme, hizmet kalitesini artırma ve verimlilik.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel hizmet pazarlama kavramlarını ve kullanıldıkları alanları tanımlayabilmek.
2) Hizmet üreten kuruluşlarla ilgili olan pazarlamanın özel yönlerine ilişkin daha kapsamlı bir yaklaşım geliştirebilmek
3) Hizmetler ve fiziksel mallar arasındaki farklılıkları ve bu farklılıkların stratejik ve taktiksel kararlara nasıl dönüştüğünü anlayabilmek
4) Hizmet müşterilerinin bir hizmet alışverişinde değeri nasıl belirlediğini ve bunun hizmet yenilikçiliğiyle nasıl memnun bir müşteri tabanına dönüştüğüne dair bir yaklaşım geliştirmek
5) Hizmet hatalarının etkilerini ve hizmet telafi stratejilerinin faydalarını anlayarak hayata geçirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş / Hizmet Pazarlamasının ve Hizmet Kavramının Tanımlanması Book Chapter 1 (Zeithaml Services Marketing)
2) Hizmette Tüketici Davranışı Kitap Bölümü 2 (Zeithaml Services Marketing)
3) Hizmette Müşteri Beklentisi ve Algısı Kitap Bölümü 3&4 (Zeithaml Services Marketing)
4) Hizmet Kalitesi Boşluk Modeli Kitap Bölümü 5 (Zeithaml Services Marketing)
5) Hizmette Müşteri İlişkileri Kitap Bölümü 5 (Zeithaml Services Marketing)
6) Hizmet Yenilikçiliği Kitap Bölümü 8 (Zeithaml Services Marketing)
7) Hizmet Standartları Kitap Bölümü 9 (Zeithaml Services Marketing)
8) Vize
9) Hizmette Fiziksel Kanıt ve Hizmet Çatısı Kitap Bölümü 10 (Zeithaml Services Marketing)
10) Hizmette müşterilerin ve çalışanların rolleri Kitap Bölümü 11&12 (Zeithaml Services Marketing)
11) Hizmette Dağıtım Kanalları Kitap Bölümü 13 (Zeithaml Services Marketing)
12) Hizmet Talebi ve Kapasite Yönetimi & Hizmet Telafisi Kitap Bölümü 14 &15 (Zeithaml Services Marketing)
13) Hizmette Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kitap Bölümü 16(Zeithaml Services Marketing)
14) Hizmette Fiyatlandırma Kitap Bölümü 17 (Zeithaml Services Marketing)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zeithaml, Bitner ve Gremler, Services Marketing: Integrating customer focus across the firm?, 5th. Ed. McGraw Hill International Edition
Diğer Kaynaklar: Wirtz&Lovelock, Services Marketing: People, Technology, Strategy, 8th Edition, World Scientific

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Öğrenme Çıktıları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Oranı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yöntemler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Uygulama Sayısı / Yarıyıl Süre (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders 13 3 39
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 3 4 12
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü 121